Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 542 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
Leon schreef:
za 14 dec, 2019 15:40
Ik heb de plek inmiddels gevonden. Nauwelijks veranderd. Nu ik de lokatie zie weet ik ook dat het niet afwatert via een vierletterrivier.
De Ruisseau de Combalade? Meer iets voor Scrabble dan voor een kruiswoord.

Carl
Carl schreef:
zo 15 dec, 2019 12:33
De Ruisseau de Combalade?
Het riviertje op de foto heet niet Combalade. Ik kan de Combalade overigens niet vinden.
Ruisseau is het normale woord voor beek of (kleine)stroom. Topografische kaarten staan vol met "Ruisseau de ...", vaak afgekort als Rau of Rau.

Maar ik vind het wel apart dat als er een foto wordt geplaatst van een bultje of gekke steen ergens op IJsland dat dat dan meteen bekend is, maar een opvallend huis in Frankrijk weer niet; en dat terwijl het zoekgebied met de tips nu zo'n 100x kleiner is dan IJsland en de foto met streetview gewoon helemaal te zien is.
Wat jij een opvallend huis vindt, vind ik een doorsnee huis. Zoeken zou ik dan eerder doen op de brug of desnoods op de ietwat markante berg in de verte. Ik hoop dat iemand de locatie raadt.

P.S.
IJsland is dan misschien wel een stuk groter, maar het aantal wegen is beperkt, en het landschap is vaak zo indrukwekkend dat je markante plekken niet snel vergeet.
willem.m schreef:
zo 15 dec, 2019 13:52
Wat jij een opvallend huis vindt, vind ik een doorsnee huis.
Je eisen zijn dan wel hoog. Ik zie in Nederland niet zo vaak eeuwenoude boerdeijen (aannemende dat dit een boerderij is) met vier bouwlagen, een rivier er voor meer dan de helft omheen en een oude en behoorlijk lange privébrug met betonnen pijlers. In andere landen ook niet trouwens.
Prima Leon, jij hebt helemaal gelijk.
8) Jij bent
Was een leuke zoekopdracht, mooie weggetjes daar! :)
Volgende:
bol.jpg
Haha, dat is precies hetzelfde: een fiets/wandelbrug van een meter of 50 met aan het eind iets in gele steen met vier lagen. :wink:
Ik mis alleen dat markante kunstwerk op jouw foto. Is zoals gebruikelijk ernstig vervormd door de 360 graden camera om onmiddellijke herkenning door google en bing te voorkomen :)
De tovenaar schreef:
zo 15 dec, 2019 16:19
Ik mis alleen dat markante kunstwerk op jouw foto. Is zoals gebruikelijk ernstig vervormd door de 360 graden camera om onmiddellijke herkenning door google en bing te voorkomen :)
Ik denk dat dit kunstwerk gewoon drie rechte poten heeft, die daarboven gekoppeld wordt met een soort hoefijzervormige cirkel.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 15 dec, 2019 16:27
De tovenaar schreef:
zo 15 dec, 2019 16:19
Ik mis alleen dat markante kunstwerk op jouw foto. Is zoals gebruikelijk ernstig vervormd door de 360 graden camera om onmiddellijke herkenning door google en bing te voorkomen :)
Ik denk dat dit kunstwerk gewoon drie rechte poten heeft, die daarboven gekoppeld wordt met een soort hoefijzervormige cirkel.
Klopt, van een afstand ziet het er zo uit
foto.jpg
Het raad plaatje kan je hier in 360º bekijken.
Rara Lake, haha
In één keer zien kan nu dus ook: https://lh3.googleusercontent.com/k3MOQ ... 20-h960-no
Maar ik krijg het niet gevonden. Het is ergens buiten mijn fietsbereik, zoals bij foto's van de tovenaar gebruikelijk.
De foto bevat voldoende elementen zodat je dit met geavanceerde zoektechnieken zou kunnen oplossen (kunstwerk staat niet op google maps maar wel op openstreetmap, is wel te zien op google streetview/satellite).
De tovenaar schreef:
ma 16 dec, 2019 12:15
De foto bevat voldoende elementen zodat je dit met geavanceerde zoektechnieken zou kunnen oplossen (kunstwerk staat niet op google maps maar wel op openstreetmap, is wel te zien op google streetview/satellite).
Hoezo voldoende elementen? Ik zie een saaie nieuwbouwwijk. Het kan Purmerend zijn, maar ook Leeuwarden-Camminghaburen of Helmond.
Het gaat om de combinatie "voldoende elementen" en "geavanceerde zoektechnieken". Daarmee kun je bijvoorbeeld zoeken op alle combinaties van een viaduct , een fietspad, een kunstwerk en dergelijke.
Ik beheers dat onvoldoende om dat nu in een paar minuten op mijn werk even te doen. Misschien vanavond, als het dan nog relevant is.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 16 dec, 2019 13:27
De tovenaar schreef:
ma 16 dec, 2019 12:15
De foto bevat voldoende elementen zodat je dit met geavanceerde zoektechnieken zou kunnen oplossen (kunstwerk staat niet op google maps maar wel op openstreetmap, is wel te zien op google streetview/satellite).
Hoezo voldoende elementen? Ik zie een saaie nieuwbouwwijk. Het kan Purmerend zijn, maar ook Leeuwarden-Camminghaburen of Helmond.
Omgeving Emmen is waarschijnlijker.
willem.m schreef:
ma 16 dec, 2019 14:23
Omgeving Emmen is waarschijnlijker.
Niet te vinden op dit hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... n_in_Emmen