Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 884 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33898 berichten
Boyoboy, ik heb het vandaag druk met andere zaken.
Maar wat rammen jullie er steeds nieuwe zoekplaatjes doorheen.
En hoe jullie dat steeds terugvinden.......
Petje af hoor.
Ik heb het gevonden door te googlen op de woorden: “ monument stammen kunstwerk weiland” en kwam uit bij een artikel van https://www.hunebednieuwscafe.nl/2018/0 ... oderwolde/

Toen op streetview de lokatie gevonden.
Poppink schreef:
za 10 apr, 2021 19:18
Boyoboy, ik heb het vandaag druk met andere zaken.
Maar wat rammen jullie er steeds nieuwe zoekplaatjes doorheen.
En hoe jullie dat steeds terugvinden.......
Petje af hoor.
Nou Poppink, deze is voor jou dan...

0E5C0B49-22A2-4C34-8951-02266157561F.jpeg
P.s. dit beeld is niet met streetview te zien, de huizen en de weg op de achtergrond wel!

Zowel de straatnaam van de huizen op de achtergrond als de straatnaam vanwaar de foto genomen is reken ik goed.
Tussen Oldenzaal en Hengelo?
Poppink schreef:
za 10 apr, 2021 19:39
Tussen Oldenzaal en Hengelo?
Nee, het is aan de andere kant van de Regge...
Gelukkig, een oriëntatiepunt.
Edwin* schreef:
za 10 apr, 2021 19:03
Ik had nog gezocht op standerdmolen en boomkwekerij.... die witte staken worden volgens een krantenartikel door boomkwekers in Buren gebruikt. Dus ook de omgeving van Buren en Neder Betuwe afgezocht, maar niet gevonden voordat er gegeten moest worden.
Het is geen standerdmolen maar een wipmolen.
Standerdmolens hebben een hoge kast op een lage onderbouw, een wipmolen heeft een korte kast (bovenhuis noemen wij) op een piramidevormige ondertoren.
Standerdmolens zijn voornamelijk korenmolens, wipmolens zijn poldermolens.
Standerd-Wip.jpg
Links de standerdmolen van Asten (N-Br.), rechts de Blokkerse wipmolen op Kinderdijk, beide vanuit mijn fiets gefotografeerd.
En dat is dus het leuke van dit draadje... je leert er zo weer wat bij.

Dank voor je uitleg, Martin :wink:
Het witte logo op het blauwe bordje op de paal kon ik nergens vinden op Google en Lens herkent dit ook niet.
Gaan we nou allemaal aan de Google Lens?
Waar blijft het ouderwetse handwerk?
Ojee, er ontstaat een gevaarlijke situatie:
- De ervaringen van Martin
- De kennis van Martin
- Het feilloze geheugen van Martin

En dat nu gecombineerd met Google Lens 😱

Capture.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
za 10 apr, 2021 20:11
Het witte logo op het blauwe bordje op de paal kon ik nergens vinden op Google en Lens herkent dit ook niet.
Hier is het logo van de website van de organisatie (Google lens proof, dat dan weer wel...)

033F618D-B994-436C-8F56-276812CA492E.jpeg
En toch is deze laatste aanwijzing (in combinatie met de goede plaatsnaam en “wandelroute”) te googlen. Alleen nog de goede locatie vinden dan...
Het Wereldtijdpad aan de Koordersweg.
Capture.JPG
Capture2.JPG
Ik kom regelmatig langs het Wereldtijdpad, de hoofdweg tussen de Borkeld en de Holterberg.
Capture3.jpg
Helemaal goed Poppink.

Ook dit was een verse foto van vanmorgen (https://gravelrides.cc/sallandse-heuvelrug/)

Ik ben soms toch weer positief verrast over de mooie en voor mij nog onbekende paadjes die er te vinden zijn, in het mooie Salland en Twente.
Ach Twente....
20180417_1846_DSC_9424_F5121.JPG
De boeren gaan er met hun tijd mee.
Hier kan ik niets mee.
De weg waar de bebouwing aan ligt loopt wat naar beneden af, ik zou zeggen ook weer ergens in Twente of Salland.... in de buurt van Ootmarsum? Of aan de rand van de Sallandse Heuvelrug?
Poppink schreef:
za 10 apr, 2021 23:42
...
De boeren gaan er met hun tijd mee.
Is dat een bsmmetje (cryptische aanwijzing)?

Net als JanH zou ik het niet weten. Het is niet alsof we in de rest van NL alle weilanden in Twente herkennen.