Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 744 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33602 berichten
Poppink schreef:
vr 13 nov, 2020 23:26
Maar die fiets, die extra steunen op het stuur.
Ik gebruik de elleboogsteunen van het ligstuur om soms even de rug te kunnen rechten.
Het ligstuur zelf gebruik ik zelden.
Zoek naar zo'n oplossing als jij op je fiets hebt.
Hoe heet die?
De steunen op mijn stuur zijn van Cube/RFR. Ik heb ze er op gezet om inderdaad mijn rug af en toe te rechten en toch het stuur in handen te houden. Het werkt niet helemaal zoals ik wil, dan zouden ze verder naar me toe moeten staan. Dat durf ik niet; als ik ooit over het stuur vlieg heb ik liever geen steunen in mijn maag. Wat zo wel lekker fietst is met beide handen in het midden, dat is een beetje het met lossen handen gevoel en toch weer niet. Ze waren 20 euro de set, dat vond ik het proberen wel waard. Je kunt de barend draaien op de voet en vastzetten met een inbusbout, dus geheel naar wens te monteren.

https://www.bikester.nl/rfr-bar-ends-ba ... 63547.html

Afbeelding
De tovenaar schreef:
za 14 nov, 2020 10:40
Die lokatie heb ik idd ook gezien maar "rivier" en Valleikanaal kon ik niet matchen en ook deze foto op exact dezelfde lokatie lijkt heel anders: https://www.mapillary.com/map/im/wUdOv4wu7E2-3Mpyma0kPQ Als je daar fietst zie je richting Wageningen een kenmerkende rij hoge populierenbomen en ook die herkende ik niet van jouw foto.

Volgende:
Afbeelding
Je locatie klopt precies. De omgeving en het klompenpad lijken veranderd van 2018 naar 2020.

Je nieuwe foto doet denken aan Fukushima, heb ik uren naar zitten kijken op CNN, vanaf zee met een enorme telelens. De explosie bleef uit. Gelukkig maar.
Ik zie hoogspanningskabels, geen schoorsteen en geen koeltorens. Wel een rivier en het lijkt glooiend. Mooie opdracht.
fietsAr schreef:
za 14 nov, 2020 12:14
Je nieuwe foto doet denken aan Fukushima, heb ik uren naar zitten kijken op CNN, vanaf zee met een enorme telelens. De explosie bleef uit. Gelukkig maar.
Ik zie hoogspanningskabels, geen schoorsteen en geen koeltorens. Wel een rivier en het lijkt glooiend. Mooie opdracht.
Het verre oosten is goed, maar niet zo ver :lol:
Er is geen rivier in de buurt. Dat grijze wat je rechts ziet is denk ik een dak van een schuur met zonnepanelen.
De tovenaar schreef:
za 14 nov, 2020 13:13
fietsAr schreef:
za 14 nov, 2020 12:14
Je nieuwe foto doet denken aan Fukushima, heb ik uren naar zitten kijken op CNN, vanaf zee met een enorme telelens. De explosie bleef uit. Gelukkig maar.
Ik zie hoogspanningskabels, geen schoorsteen en geen koeltorens. Wel een rivier en het lijkt glooiend. Mooie opdracht.
Het verre oosten is goed, maar niet zo ver :lol:
Er is geen rivier in de buurt. Dat grijze wat je rechts ziet is denk ik een dak van een schuur met zonnepanelen.
En iets links van dat witte complex zie ik een kerktoren staan. Het geboomte ziet er ook niet bepaald Japans uit :wink:
En iets links van dat witte complex zie ik een kerktoren staan.
Hier wat minder gecomprimeerd, misschien helpt dat?
raad2.jpg
Het helpt, mwah, niet echt. Het kan een kerktoren zijn, een raket of een pagoda. Op de voorgrond zie ik een kanaal en tussen de bomen stacaravans. Ik ben op zoek naar een kerncentrale tussen Uzbekistan en Korea die draait op zonnepanelen in de buurt van een kerk of lanceerplatform. Ga ik goed?
Tovenaar plaatst vaak foto's uit Drenthe en het gebied vanuit Oost-Nederland naar en rond het Teutoburger Wald, en het zuidoosten van voormalig Oost-Duitsland wil ook nog wel eens voorbij komen.

Ik heb niet gezocht, want ik was aan het fietsen, en heb voorlopig geen tijd.
willem.m schreef:
za 14 nov, 2020 15:59
Tovenaar plaatst vaak foto's uit Drenthe en het gebied vanuit Oost-Nederland naar en rond het Teutoburger Wald, en het zuidoosten van voormalig Oost-Duitsland wil ook nog wel eens voorbij komen.

Ik heb niet gezocht, want ik was aan het fietsen, en heb voorlopig geen tijd.
Dan zoomde ik op Google satelliet op het Teutoburgerwald. Zag ik de grote witte fabriek van Dr. Oekter in Oerlinghausen? De Duitse tegenhanger van Koopmans Meel?
fietsAr schreef:
za 14 nov, 2020 15:55
Het helpt, mwah, niet echt. Het kan een kerktoren zijn, een raket of een pagoda. Op de voorgrond zie ik een kanaal en tussen de bomen stacaravans. Ik ben op zoek naar een kerncentrale tussen Uzbekistan en Korea die draait op zonnepanelen in de buurt van een kerk of lanceerplatform. Ga ik goed?
Nee, je dwaalt veel te ver af. Het is een kerktoren. Het complex is geen kerncentrale. Het kanaal en de camping zijn in de buurt van waar ik de foto heb gemaakt (plm 1 km), de kerk staat wat verder weg (8 km). Het bos links van de kerk op de achtergrond is een nationaal park dat nog wat verder weg ligt.
Martin E. van Doornik schreef:
za 14 nov, 2020 16:05
Dan zoomde ik op Google satelliet op het Teutoburgerwald. Zag ik de grote witte fabriek van Dr. Oekter in Oerlinghausen? De Duitse tegenhanger van Koopmans Meel?
Dr Oetker is het niet, maar wel een fabriek van levensmiddelen. En het is niet in Duitsland.
Willem is er dichterbij :wink:
Niemand? Meerdere Raad je plaatje deelnemers zijn hier geweest. :wink:
De tovenaar schreef:
zo 15 nov, 2020 14:17
Niemand? Meerdere Raad je plaatje deelnemers zijn hier geweest. :wink:
Als het niet Duitsland is, is het dan misschien de fabriek van Johma in de Achterhoek?
Nee niet in de Achterhoek. Ook jij bent hier geweest Martin, vorig jaar.
De tovenaar schreef:
zo 15 nov, 2020 17:25
Nee niet in de Achterhoek. Ook jij bent hier geweest Martin, vorig jaar.
De zuivelfabriek FrieslandCampina van Beilen met de kerktoren van die plaats, beide gezien vanaf Col du VAM? Qua vorm lijkt die kerktoren wel heel erg op.... Ik was hier idd. op 15 februari 2019.

Dit uitzicht van Streetview komt wel erg overeen: https://www.google.nl/maps/@52.7914402, ... 704!8i4352
DSCF2951-klein.jpg
Helemaal correct Martin, uitzicht op Beilen vanaf de col du VAM met op de achtergrond het nationaal park Drents-Friese Wold.
Hier is dan mijn volgende raad plaatje:

Weitje.jpg
Hier?

Angerechtsweg, Blaricum
https://maps.app.goo.gl/XfkSQ5uwydSfhH5E8
willem.m schreef:
zo 15 nov, 2020 21:59
Hier?

Angerechtsweg, Blaricum
https://maps.app.goo.gl/XfkSQ5uwydSfhH5E8
Hallo Willem, misschien was de foto toch té makkelijk en je hebt het goed. Dit is in Blaricum bekend als het 'Singerweitje'. Vanaf mijn prille jeugd heb ik hier vaak rondgefietst. Hier in deze smalle straat heeft Hans Kaart (van de Fanfare uit 1958 door Bert Haanstra) gewoond. Schuin rechts achter mij staat een fraaie villa (foto onder) waar vroeger tandarts Stark zijn praktijk had. Hij was dé uitvinder van de tandpasta, nu wereldwijd in veel winkels te vinden. In die tijd bestond tandpasta uit vierkante blokjes waar je de tandenborstel overheen kon wrijven. Aangezien hij ook kunstschilder was, bekeek hij eens de verftubes aandachtig. Toen bedacht hij: waarom niet een tandpasta van maken en in dit soort tubes stoppen? En zodoende. Blaricum is niet alleen mijn geboorteplaats maar ook van de tandpasta....
183.Villa De Klaproos.jpg
Villa De Klaproos van tandarts Stark.

De volgende is voor jou.
Mooi verhaal bij deze foto, Martin. Inderdaad moet iemand ooit op het idee gekomen zijn om tandpasta in de huidige vorm te verpakken. Weer wat geleerd!

Nieuwe opgave, eveneens een plek met een geschiedenis:

Capture.JPG
willem.m schreef:
ma 16 nov, 2020 08:31
Nieuwe opgave, eveneens een plek met een geschiedenis:
Capture.JPG
Dat gebouw komt me heel bekend voor, wel eens gezien vanuit de trein die door Arnhem rijdt. Maar moet nog bewijzen zoeken en ik ben nu met iets anders bezig....