Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1183 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33602 berichten
Nog iets vergelijkbaars gevonden op de Bobeldijk in Berkhout (NH), maar is 'em toch niet. :?: :roll:
Wat is er mis met jouw voorbeeld?
Ik heb de Veenweg in Leidscheveen en de Bobeldijk in Berkhout met Streetview gevolgd maar die lijken nergens op jouw foto. Ik geef het op.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 apr, 2022 23:59
Die sloot links met de eigen bruggetjes naar de huizen komt niet overal voor. Kortenhoef is zo'n voorbeeld.
Maar je bent er al.
Dit hier dan? https://www.google.nl/maps/@52.241868,5 ... 384!8i8192
De Kwakel in Kortenhoef. Hoewel ik in Blaricum geboren en opgegroeid ben en ook in Hilversum gewoond, heb ik eerlijk toegegeven maar een of twee keer in Kortenhoef gefietst, voor het laatst in 1973....
Zal wel hier zijn Martin: https://goo.gl/maps/NLoM77CP5hwU2qo88

Mbv de Openstreetmap data en de locatie Kortenhoef is het raadplaatje zo gevonden
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfie ... FFFFFFFFFF (knooppuntroute kruist fietsstraat)
Ik vind die van Martin goed hoor, dat die wazige bruggen in de achtergrond je zo snel aan Kortenhoef doen denken vind ik knap.
Het raden duurde wel even, de huidige vegetatie is anders dan op google maps, mijn foto is heel recent.
RIH schreef:
zo 24 apr, 2022 12:41
JanH schreef:
zo 24 apr, 2022 10:10
Ik zie te weinig aanknopingspunten anders dan dat het symbool op de weg verkeerd om is neergelegd.
...
Het symbool ligt niet verkeerd om maar aan het eind van een eenrichtingsweg, voor auto's althans. ...
Ik zie een symbool van "begin" en direct daarna een bord van "einde" 🤔
Hier is dan een nieuwe foto:

DSC00529-bew.jpg
RIH schreef:
di 26 apr, 2022 11:26
Ik vind die van Martin goed hoor, dat die wazige bruggen in de achtergrond je zo snel aan Kortenhoef doen denken vind ik knap.
Het raden duurde wel even, de huidige vegetatie is anders dan op google maps, mijn foto is heel recent.
Hallo RIH, ik heb Kortenhoef slechts als voorbeeld genoemd, helemaal niet herkend, want er zijn wel meer plaatsen met een brede sloot met bruggetjes langs een smalle straat in ons land. In het Vlist-gebied bijvoorbeeld. Langbroek in Utrecht. En zo meer. De Hoofdstraat in Uithuizermeeden vroeger ook, maar nu gedempt.
Martin E. van Doornik schreef:
di 26 apr, 2022 16:06
RIH schreef:
di 26 apr, 2022 11:26
Ik vind die van Martin goed hoor, dat die wazige bruggen in de achtergrond je zo snel aan Kortenhoef doen denken vind ik knap.
Het raden duurde wel even, de huidige vegetatie is anders dan op google maps, mijn foto is heel recent.
Hallo RIH, ik heb Kortenhoef slechts als voorbeeld genoemd, helemaal niet herkend, want er zijn wel meer plaatsen met een brede sloot met bruggetjes langs een smalle straat in ons land. In het Vlist-gebied bijvoorbeeld. Langbroek in Utrecht. En zo meer. De Hoofdstraat in Uithuizermeeden vroeger ook, maar nu gedempt.
Aha, dat had ik dan mis.
JanH schreef:
di 26 apr, 2022 13:13
RIH schreef:
zo 24 apr, 2022 12:41
JanH schreef:
zo 24 apr, 2022 10:10
Ik zie te weinig aanknopingspunten anders dan dat het symbool op de weg verkeerd om is neergelegd.
...
Het symbool ligt niet verkeerd om maar aan het eind van een eenrichtingsweg, voor auto's althans. ...
Ik zie een symbool van "begin" en direct daarna een bord van "einde" 🤔
Het symbool staat niet voor begin fietsstraat, daar zijn borden voor, maar is een herhaling na iedere in/uitrit op deze eenrichtingsweg. Dat luttele meters verderop de fietsstraat ophoudt heeft de uitvoerder er niet van weerhouden nog een symbool op de weg te schilderen.
De tovenaar heeft het goed. Inderdaad de "rustige" weg van Bedum naar Onderdendam in plaats van die gevaarlijke weg pal langs het Boterdiep waar een vangrails helemaal ontbreekt. De foto is van 28 oktober vorig jaar.
De volgende is voor jou.
pingoruïne.jpg
Zie ook de lijst van 29 pingoruïnes op de gelijknamige website.

Wild guess:
https://maps.app.goo.gl/irfTHyTHkfYUc1d29
Staat niet vermeld op die lijst maar die wilde gok is helemaal goed! 👍
Het was de 6e of 7e foto in Google Afbeeldingen die er wel op leek, en dat bleek dus correct. Wel maf dat de pingoruïne van Gees niet in die pingolijst staat.

Nieuwe opgave:

2346.jpg
willem.m schreef:
di 26 apr, 2022 20:48
Het was de 6e of 7e foto in Google Afbeeldingen die er wel op leek,
In google earth de 2e hit.
Waarvan akte.

Wat zegt Google Earth over de nieuwe raadplaat?