Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1238 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33858 berichten
Dank je, Poppink. Ik heb vroeger wel veel door Twente gefietst, maar de Achterhoek nog niet. Voor de trein moet ik wel via Zwolle en Zutphen. Jeugdherberg Gorssel pikken?
Trouwens, het is geen paaltje maar een tandheugel waar die meeuw op zit. :wink:
Heeft wat geduurd, want ik heb thuis het kippenhok (16 m2 !) afgebroken en het puin naar de stort afgevoerd. Hier is dan de volgende:

DSC02950.jpg
de grote markt in Mechelen, waar je je fietstocht begonnen bent
Wel Mechelen, maar is niet de Grote Markt....
ijzerenleen dan. ligt aan de grote markt
4F65E421-BA96-4F96-A135-23AC87EEC9FB.png
De IJzerenleen is helemaal goed. Richting de Brusselse Poort gefietst (staat afgebeeld op de banieren links). Dit plein is door een nauwe straat achter mij, langs het z.g. Schepenhuis, verbonden met de Grote Markt.
Wat is de Romboutstoren van Mechelen, precies even hoog als de Groninger Martinitoren, ondanks zijn onvoltooide toestand al indrukwekkend genoeg. Het oorspronkelijke plan was een hoogte van 167 meter. Prachtig België!
DSC02945.jpg
De volgende is voor jou.
als je wist ben ik al langs Antwerpen naar Brussel gefietst, dus Mechelen kwam me erg bekent voor.
Wat een mooie gebouwen zijn dat, de volgende reis die ik wil maken is naar Leuven, dan kom ik ook weer langs Mechelen.

Nu dan de nieuwe, na het debacle van mijn achtertassen heb ik toch maar nieuwe gekocht, lekker geel
Waar is deze foto genomen.
PS ik heb niet gecontroleerd of deze plaats ooit eerder is geweest.
Rivier.jpg
Ik zie twee fabriekspijpen. Steenfabrieken? Zoveel zijn het er niet meer tegenwoordig. https://nl.wikipedia.org/wiki/Steenfabriek
Ik gok op Pannerden e.o.
daar staan de steenpijpen maar ik was een stuk verderop.
het is 45 minuten fietsen vanuit pannerden naar het punt waar ik de foto maakte.
Jan, ik las het woord verderop als verder van jouw winderige polder, maar kwam niet erg ver.
something strange has happend. :D
ik had een bericht gepost maar het staat er niet.
Het antwoord van fietsreiziger klopt.
De laatste keer dat ik aan de waalkade was stond deze blank, ben nu voor het eerst over de waalbrug gefietst, nam altijd de nieuwere brug ten oosten.
Edit sorry Leon, ik had duidelijker moeten zijn.
De volgende; we blijven nog even in os eigen land:
Vanaf welke weg is deze foto gemaakt?

Bijlagen

Hoekwantweg?
Grandonneur schreef:
za 13 aug, 2022 22:11
Hoekwantweg?
nee, helaas
Noordoostpolder, mogelijk te noorden van Urk
fietsreiziger schreef:
za 13 aug, 2022 18:51
De Waaldijk bij Bemmel.
https://www.google.com/maps/@51.8680283 ... 312!8i6656
Een paar honderd meter verderop ligt het landgoed Doornik. M'n vader fietste op 16 mei 1948 naar Nijmegen. Natuurlijk grotendeels nog in puin na de oorlog. Hij overnachtte op de jeugdherberg "Overberg", schuin tegenover kasteel Waalheuvel. Op 17 mei daarop heeft hij enkele foto's gemaakt van het smeedijzeren tuinhek met de naam HUIZE VAN DOORNIK.
Al vanaf m'n kinderjaren heb ik me afgevraagd waar precies dat ding nou zich bevind. Soms vreesde ik: misschien afgevoerd naar het oud ijzer? Pas nog geen twee jaar geleden kwam ik dat hek op internet tegen: het bestaat nog! Ik heb de negatieven inmiddels geschonken aan de huidige eigenaar van dat landgoed.
IMG_20210109_192653.jpg
WillemT schreef:
zo 14 aug, 2022 16:18
Noordoostpolder, mogelijk te noorden van Urk
Denk van niet. De windturbines staan voor de N.O.P. in het IJsselmeer in twee rijen noord-zuid opgesteld. De turbines op de achtergrond van het raad plaatje lijken op verschillende afstanden van elkaar te staan en die groene dijk links met het bos daarachter kan ik boven Urk tot de Rotterdamse Hoek niet vinden.
Het is inderdaad niet in Flevoland. Een flink eind er vandaan zelfs. Wellicht kan iemand iets met het 'koepeltje' dat rechts van de windmolen midden op de foto aan de horizon te zien is.
Mmm.....
Bolle bloemvelden, windmolens in een husseltje, koepeltje waarvan ik niet begrijp wat je bedoelt.

Maar toch: Wieringermeer?

EDIT:
OpenTopoMap is een handig hulpmiddel bij het opsporen van windmolens.
EDIT 2:
en hoogspanningsleidingen.
fietsreiziger schreef:
zo 14 aug, 2022 21:16
Het is inderdaad niet in Flevoland. Een flink eind er vandaan zelfs. Wellicht kan iemand iets met het 'koepeltje' dat rechts van de windmolen midden op de foto aan de horizon te zien is.
Ik heb de foto op Photoshop sterk vergroot en het lijkt wel of net boven de horizon rechts van de windturbines hoogspanningsdraden lopen. Die drie "koepeltjes" dacht ik aan molens in de verte (Zijpe bijvoorbeeld) maar niet te determineren. Zo te zien een oude (analoge?) foto, wat onscherp.