Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 413 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
Bridgestone SM schreef:
do 06 jun, 2019 20:49
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 jun, 2019 20:25
.... bij de andere bocht in de dijk, recht ten westen van Rysum. Rechts in de verte de vuurtoren van Campen. Dit is het uiterste westpunt van het Duitse vasteland. Aan de overkant ligt Delfzijl. Bereikbaar met de veerboot naar Knock (alleen 's zomers op de zaterdagen).
Martin,

De uiterste "westpunt" van het Duitse vasteland ligt niet ver van Susteren, bij Isenbruch in de gemeente Selfkant (een stukje Duitsland dat overigens na de tweede wereldoorlog een tijd lang aan Nederland was toegevoegd).

Groeten BSM
Met schaamrood op de kaken heb ik niet aan de zuidelijke regionen gedacht... Het feit dat niet alleen de oostkant van de provincie Groningen maar ook een deel van het noorden (Borkum incluis) door Duitsland wordt "omarmd", maakte mijn aanname wat te gemakkelijk. Recht voor mijn huis zie ik 's nachts de vuurtoren van Borkum. En naar links kijkend die van Schiermonnikoog. Excuses!
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 jun, 2019 20:25
Je hebt het goed! Leek het een beetje moeilijk of niet?
Viel wel mee. Toen ik het plaatje zag dacht ik meteen aan deze omgeving en met een beetje zoeken had ik de vuurtoren.

De volgende is wat verder van huis, genomen eerder dit jaar.
Knipsel.JPG
CorneK schreef:
do 06 jun, 2019 21:40
De volgende is wat verder van huis, genomen eerder dit jaar.
Knipsel.JPG
Ergens in het land van de sombreros?
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 jun, 2019 21:48
CorneK schreef:
do 06 jun, 2019 21:40
De volgende is wat verder van huis, genomen eerder dit jaar.
Knipsel.JPG
Ergens in het land van de sombreros?
Dichtbij....
Heb dat land wel bezocht maar deze foto is daar niet gemaakt.
CorneK schreef:
do 06 jun, 2019 21:49
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 jun, 2019 21:48
CorneK schreef:
do 06 jun, 2019 21:40
De volgende is wat verder van huis, genomen eerder dit jaar.
Knipsel.JPG
Ergens in het land van de sombreros?
Dichtbij....
Heb dat land wel bezocht maar deze foto is daar niet gemaakt.
Iberische schiereiland? Of van die eilanden voor de Afrikaanse kust?
Het land van de sombreros is toch Mexico? Dichtbij is dan dus een ander land in Midden-Amerika.
willem.m schreef:
do 06 jun, 2019 22:45
Het land van de sombreros is toch Mexico? Dichtbij is dan dus een ander land in Midden-Amerika.
Ja? Het kan niet de andere kant op zijn, Sonora ofzo?

Carl
Ergens tussen San Diego en Los Angeles?
nicolevelo schreef:
vr 07 jun, 2019 07:56
Ergens tussen San Diego en Los Angeles?
Niet langs de kust. Wel dichter bij de Pacific dan bij de Golf van Mexico.
Om het zoekveld wat verder te beperken: zijn het de Sky Islands in Zuid Arizona?
Zo ja, dan gok ik op de Santa Rita Mountains vanaf een plek iets zuidelijk van Tucson.
math schreef:
vr 07 jun, 2019 18:56
Om het zoekveld wat verder te beperken: zijn het de Sky Islands in Zuid Arizona?
Zo ja, dan gok ik op de Santa Rita Mountains vanaf een plek iets zuidelijk van Tucson.
De staat is goed.
CorneK schreef:
vr 07 jun, 2019 20:19
math schreef:
vr 07 jun, 2019 18:56
Om het zoekveld wat verder te beperken: zijn het de Sky Islands in Zuid Arizona?
Zo ja, dan gok ik op de Santa Rita Mountains vanaf een plek iets zuidelijk van Tucson.
De staat is goed.
Die hoge rotsberg, is dat niet de Four Peaks? Gezocht naar "Peaks in Arizona" op Google afbeeldingen.
https://www.google.nl/search?tbm=isch&s ... nOzOeikCoA
Martin E. van Doornik schreef:
vr 07 jun, 2019 23:16
CorneK schreef:
vr 07 jun, 2019 20:19
math schreef:
vr 07 jun, 2019 18:56
Om het zoekveld wat verder te beperken: zijn het de Sky Islands in Zuid Arizona?
Zo ja, dan gok ik op de Santa Rita Mountains vanaf een plek iets zuidelijk van Tucson.
De staat is goed.
Die hoge rotsberg, is dat niet de Four Peaks? Gezocht naar "Peaks in Arizona" op Google afbeeldingen.
https://www.google.nl/search?tbm=isch&s ... nOzOeikCoA
Nee, maar je begint wel warm te zitten.
Ik heb intussen al heel wat plaatjes van bergen in Arizona gescand, maar niets gevonden wat er echt goed bij past. De beste gelijkenis, vanwege de drie toppen, is van de San Francisco Peaks noordelijk van Flagstaff, maar onduidelijk blijft van waaruit je dan jouw plaatje krijgt.
math schreef:
za 08 jun, 2019 15:18
Ik heb intussen al heel wat plaatjes van bergen in Arizona gescand, maar niets gevonden wat er echt goed bij past. De beste gelijkenis, vanwege de drie toppen, is van de San Francisco Peaks noordelijk van Flagstaff, maar onduidelijk blijft van waaruit je dan jouw plaatje krijgt.
Met Flagstaff zit je gelijk weer een stuk kouder.

Kleine aanwijzing: De weg waar we over reden loopt hier door wat heet 'tribal land'.
Aha, Mount Triplet in de San Carlos Apache reservation vanaf ongeveer hier?

Preciezer hier.
math schreef:
za 08 jun, 2019 21:19
Aha, Mount Triplet in de San Carlos Apache reservation vanaf ongeveer hier?

Preciezer hier.
Math, met name die tweede zit zo dicht bij als ik zelf kan komen op Google Maps. Helemaal goed dus, jij bent.
Volgende plaatje is dichter bij huis.
P1000030a.jpg
Math,

Deze is voor mij wel heel herkenbaar. De abdij waar het Orval bier wordt gebrouwen.(erg lekker) De Abdij Notre Dame d'Orval dus, hier: https://goo.gl/maps/gKfk6392PKYpXZAA8

Het bier wordt tegenwoordig ietsje verderop gebrouwen en is daar lokaal goed verkrijgbaar. Heb destijds nog een paar flesjes meegenomen voor onderweg :D
Ahh ... net te laat.

Ik had ook Orval, vanuit het zuiden, langs de N840.

Groeten BSM