Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 800 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33858 berichten
De tovenaar schreef:
za 23 jan, 2021 10:56
willem.m schreef:
za 23 jan, 2021 10:43
Ik heb geen idee.
Echt niet? De eend is niet snel te googelen want te vers, maar via de sociale media snel te vinden.
Ik heb geen Facebook of Insta (ja, die mensen bestaan ook 🤭). Dus deze raadplaat laat ik even aan mij voorbij gaan.
Zielig hoor, een eend in een kooi. ;-( ;-)
Geen plaatjes meer Leon? :wink:
De tovenaar schreef:
za 23 jan, 2021 10:56
willem.m schreef:
za 23 jan, 2021 10:43
Ik heb geen idee.
Echt niet? De eend is niet snel te googelen want te vers, maar via de sociale media snel te vinden.
Ik zie een gracht met woonarken. Amsterdam? Ik dacht bijvoorbeeld aan de Kostverlorenkade waar m'n school stond, maar dit is een vaarroute dus geen arken. De grond voor de muur met de graffiti-eend ziet er smerig uit, iets van een kraakpand of zo.
Martin E. van Doornik schreef:
za 23 jan, 2021 11:13
Ik zie een gracht met woonarken. Amsterdam? Ik dacht bijvoorbeeld aan de Kostverlorenkade waar m'n school stond, maar dit is een vaarroute dus geen arken.
Geen gracht maar rivier, niet in Amsterdam.
Ik reken 'm goed, alleen geen eend te zien Leon. :wink:
Volgende is voor jou.
Ja,toen zat deze eend nog niet in de kooi. 13hoog had hem toen nog niet geschailderd. (https://www.facebook.com/13Hoog)
Volgende. Waar bevindt zich deze spanningsdip?
Afbeelding
Mwah, kijk wat de gemeente Amersfoort van de Eem tot een van de lelijkste plekken heeft getransformeerd.
M'n overgrootvader en de vele generaties daarvoor tot in de 17e eeuw heeft altijd in de buurt van de Koppelpoort gewoond. Op deze foto met de fraaie oliemolen "De Rijzende Zon" en de Koppelpoort moeten ze vast rondgelopen hebben. Wat een pittoreske omgeving.
Molen De Rijzende Zon Amersfoort.jpg
Leon schreef:
za 23 jan, 2021 11:32
Ja,toen zat deze eend nog niet in de kooi. 13hoog had hem toen nog niet geschailderd. (https://www.facebook.com/13Hoog)
Volgende. Waar bevindt zich deze spanningsdip?
Afbeelding
In België? We zien hier het typische ontwerp zoals dat in België gangbaar is voor koppelnetverbindingen: dubbelvlagmasten met een bliksembok op het topstuk. In de buurt van Steendorp, Temse?
https://www.google.nl/maps/@51.1263865, ... 384!8i8192
Aardige poging maar niet juist. Je kunt ook zien dat de masten net niet helemaal overeenkomen.
Het moet een polder zijn of anders een waterloop waar geen scheepvaartverkeer toegestaan is, anders zouden ze het hoogteverschil compenseren met een flinke basis onder de mast.

Of.... een laagvliegroute van de luchtmacht.
Ik heb met Google op "elektriciteitsmast belgië weggezakt in sinkhole" gezocht, maar helaas. Misschien had ik dit in het Frans moeten proberen.
Dolines @willem.m , dolines

Ik zit zelf in een dip bij het vinden van deze opgave.
willem.m schreef:
za 23 jan, 2021 22:49
Ik heb met Google op "elektriciteitsmast belgië weggezakt in sinkhole" gezocht, maar helaas. Misschien had ik dit in het Frans moeten proberen.
Dat van die sinkhole en weggezakt is onzin...

(Niet Meerssen)
Dan klopt mijn reactie hierboven (Meerssen) ook vast niet.
Hoe kan het dan dat zo'n lilliputtermast daar staat? Aan de draden te zien zal dat niet de bedoeling geweest zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Ik moest ook al aan een leeggelopen gasbel in Groningen denken, maar dat is hem dus ook niet.

Hans
javb2812 schreef:
za 23 jan, 2021 22:57
Hoe kan het dan dat zo'n lilliputtermast daar staat? Aan de draden te zien zal dat niet de bedoeling geweest zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Hans
Loopt er, niet zichtbaar op de foto, misschien een strook sleuf of vallei door het landschap, waar die draden oversteken?
Ik denk dat dat sinkhole de Jeker is. Is de foto vanaf hier hier genomen? Ik denk eerlijk gezegd dat een foto vanuit het noorden meer voor de hand ligt, maar daar heb ik geen goede streetview van.
Inderdaad de Jekervallei. FransD heeft het goed. Vanaf de andere kant heeft de google-camera wat te veel last van het tegenlicht, maar dat is inderdaad waar ik stond.
Het grappige is dat de draden op de foto drie keer over de taalgrens gaan, zo schreef willem (onbedoeld?) zijn eigen hint.
FransD jij bent.