Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1224 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33947 berichten
Leon schreef:
vr 22 jul, 2022 11:53
Tijdens het maken van de foto (zie mijn schaduw) bleek de leunig toch best wel laag. De leuning bleek exact even hoog als mijn zadel; thuis bleek dat precies 100 cm. Dat is denk ik toch wel aan de lage kant voor zo'n hoge brug in de volle wind. Hopelijk komt er een iets hogere leuning voor in de plaats bij de renovatie die nu in volle gang is.
En mijn zadel is 110 cm boven de grond. Nog erger.... :shock:
JandeFietser schreef:
vr 22 jul, 2022 18:29
................en dan kom je uit in Beesterszwaag
En dat is precies waar ik aan die man van de mondkapjes moest denken, ondanks dat de achrnaam op een andere wijze gespeld wordt.

Die man kwam destijds met de G500. Leek een mooi initiatief.
Heb ik nog een schenking aan gedaan en daarna is er van die G500 nooit meer iets vernomen.
Sindsdien vertrouw ik die man niet meer.
Was een mooie raadplaat. Ik dacht deze eerst te kunnen vinden via WikiPedia en rijksmonument maar daar kwam die niet naar voren.
Gelukkig zijn er een hoop zoek machines die andere beelden laten zien

Verleden week nog een rondje over de Veluwe en de sallandse heuvelrug gemaakt, onderweg kwam ik hier welke stad is dit?
stad.jpg
Makkelijk zat, Dordrecht!
In het midden de spits van de Groothoofdspoort en rechts de karakteristieke OLV-toren.
Je bent op de Noord in de buurt van Fokker.
klopt, ik zat op de BlueAmigo. Het veer tussen dordrecht - kinderdijk - rotterdam
en dan heb ik de molen die links op de foto staat nog weggelaten…
Die boot gaat met 40km/u, eerste halte weer uitgestapt want ik ging fietsen….
Hier is dan mijn volgende: waar staat deze beroemde boom? Vanwege de wind moest ik m'n fiets vasthouden op de onregelmatige gravelweg.

20220721_110908.jpg
Nog niks? Die boom was afgelopen jaren vaak in beeld op de Belgische zender één en gedurende een aantal maanden wekelijks ook op NPO.
De lindeboom staat zelfs aangegeven op Google Maps.
Dacht al, zonder hints wordt het niets.

Oplossing is dan:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Witseboom
De Witseboom op de hoek van de Klein-nederstraat en de Puttenberg in St Pieters-Leeuw (Lieu St Pierre voor de Franstaligen).
Met de tip "vrt" was het een makkie. Waarom Google vermeldt dat die boom tijdelijk gesloten is, is me een raadsel.
En ik heb trouwens nog nooit een aflevering van Witse gezien. Is het de moeite waard? Moet wel als er naar de Witseboom wordt gepelgrimeerd.
JanH, goed gevonden, de boom van commissaris Witse, van de gelijknamige TV-politieserie, die zeer populair in België was. Nog tot vorig jaar waren er herhalingen uitgezonden. Ik heb zelfs complete dvd's van bij elkaar thuis. 117 afleveringen. Straight uit België besteld, de laatste exemplaren!
Tja waarom die op Google gesloten is vind ik flauwekul.
De foto van de Witseboom heb ik op 21 juli j.l.genomen, de België's nationale feestdag.
De volgende is voor jou.
Na de hint was het makkelijk zat. Het was de eerste hit na zoeken op "Witse Lindeboom". Nieuwe opgave:
KnipselN.JPG
Helaas, helemaal geen idee. Moet ik thuis op de computer opzoeken, want ik ben nu aan het fietsen. Wat een knalheerlijke dag! Let op: dit is géén raad plaatje!
20220724_121017.jpg
Niet weer hè, overdwars....
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 jul, 2022 12:19
Helaas, helemaal geen idee. Moet ik thuis op de computer opzoeken, want ik ben nu aan het fietsen. Wat een knalheerlijke dag! Let op: dit is géén raad plaatje!

20220724_121017.jpg
...en ik had er nog wel vier kunnen quoten...

Martin: waarom plaats je steeds offtopic berichten over je fietstocht? 🤔

Start dan een eigen topic. Dan heb je gelijk al je gedeelde foto's en verhalen bij elkaar staan.💡

Of zal ik ook plaatjes delen? Vandaag geschoten:

PXL_20220724_091312815.jpg
willem.m schreef:
zo 24 jul, 2022 12:23
Of zal ik ook plaatjes delen? Vandaag geschoten:
PXL_20220724_091312815.jpg
Is ook een vorm van 'op de hoogte houden'.

Veel plezier gewenst overigens aan allen die op pad zijn.
Poppink schreef:
zo 24 jul, 2022 12:35
Veel plezier gewenst overigens aan allen die op pad zijn.
Dank, het is hier héérlijk. De lekke banden tot nog toe zijn op twee vingers te tellen dus dat mag gerust onvermeld blijven.
willem.m schreef:
zo 24 jul, 2022 12:23
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 jul, 2022 12:19
Helaas, helemaal geen idee. Moet ik thuis op de computer opzoeken, want ik ben nu aan het fietsen. Wat een knalheerlijke dag! Let op: dit is géén raad plaatje!

20220724_121017.jpg
...en ik had er nog wel vier kunnen quoten...

Martin: waarom plaats je steeds offtopic berichten over je fietstocht? 🤔

Start dan een eigen topic. Dan heb je gelijk al je gedeelde foto's en verhalen bij elkaar staan.💡

Of zal ik ook plaatjes delen?
Is het openen van een nieuw topic met "Waar bevinden wij ons momenteel" geen leuk idee?
En de wonderen zijn de wereld nog niet uit: zojuist heb ik voor de opera van Lille de dochter van m'n buren bij toeval ontmoet! Hoe is het godsmogelijk, uit dat piepkleine Kaakhorn...
Zoekt de dochter van de buren ook mee naar het raadplaatje?
Naast het nieuwe topic waar bevinden wij ons misschien ook een topic waar is de dochter van de buren :shock:
Raadplaatje lijkt zo steeds meer op Facebook 😱
Gezien dit off-topic-gedoe gooi ik er maar een hint in: Drenthe.

Edit: Misschien een bestaand topic voor "Waar bevinden wij ons momenteel": viewtopic.php?f=23&t=21915#start