Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 922 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
helaas wordt dit spel ingehaald door de techniek, het wordt dus een kunst om een foto van iets te plaatsen zonder dat je deze kunt vinden zonder de nieuwe internet technieken, ik kon dmv een een snip van het hoogte bord voor vaarverkeer vast stellen waar deze foto genomen was.

ik hou ook niet van regels maar zonder regels moet je dus een foto plaatsen die door zijn kenmerken niet terug te vinden zijn door de software herkennings technieken.
Inmiddels hebben we proefondervindelijk al een aantal methoden ontdekt die dit bevorderen:
# Het plaatsen van objecten in het beeld die de software misleiden. Het voorwerp wat we natuurlijk altijd bij ons hebben is onze fiets.
# Het fotograferen van tijdelijke zaken. Dat bollenveld van laatst zal door software vooral als bollenveld worden herkend. Verder: kliko's, partytenten, dingen in het verleden die er niet meer zijn...
# Het vervormen van het beeld. De Tovenaar heeft vaak vervormde 360-gradenplaatjes geplaatst. Google slikt die vaak niet. Erg leuk vind ik deze methode niet.
# Het fotograferen weg van het asfalt.
# Het fotografren van erg veel voorkomende dingen. Rijtjeshuizen, bosranden, waterlopen, nog meer kliko's...
willem.m schreef:
do 13 mei, 2021 08:37
Nieuwe opgave:


Knipsel.PNG
De foto wekt de indruk in de ochtend naar het noorden te zijn genomen. In de verte een stad met links daarvan een hoogspanningsleiding. Rechts een villawijk van een plaats met gegoede burgers. Op de voorgrond een soort dijk maar is niet te zien of er een spoorlijn zonder draad loopt. Ik heb de kaart van het hoogspanningsnetwerk bij gehaald. Utrecht, Veenendaal, Arnhem (is te heuvelachtig voor), 's-Hertogenbosch, Waalwijk, enz. Niks gevonden en ik ben nog wat moe. Vandaag een rondje gefietst, zonnig maar nog steenkoud en met Hemelvaart is het me te druk op de wegen.
Leon schreef:
do 13 mei, 2021 11:22
Je sprak duidelijk je voorkeuren uit. Misschien heb ik daar te veel in gelezen.
Dank je voor je antwoord! Het was inderdaad niet mijn bedoeling iemand iets voor te schrijven, vandaar dat ik schreef:
Maar ik schrijf de ongeschreven regels niet. Als de meerderheid het leuker vindt om foto's zodanig uit te snijden dat er vier onLensbare bakstenen te zien zijn, dan is dat zo […]
Het heeft dus ook niet mijn voorkeur van deelnemers te verwachten dat ze vóór plaatsing nagaan of de foto met software te ‘raden’ is, noch om het gebruik van die software te verbieden. En ook niet om andermans plaatjes af te keuren als ze Lens(-, Bing-, enz.-)baar zijn en hen op te dragen dan wel te vragen iets anders te plaatsen.

Nu naar het plaatje van willem.m. Willem, stond je hier op een dijk die open water begrenst?

Groetjes,

Carl
Van tenminste twee vaste deelnemers aan dit spel weet ik dat ze goed bekend zijn met deze omgeving.

Dat was mijn tip. Succes.
wat mij opvalt is de woontoren die zo hoog uitsteekt boven de rest. De skyline van Rotterdam ken ik maar deze niet
JandeFietser schreef:
do 13 mei, 2021 16:50
De skyline van Rotterdam ken ik maar deze niet
Ik denk dat de twee door willem.m aangeduide spelers Poppink en Edwin* zijn… Eens denken, wat is het Rotterdam van Overijssel?

:wink: ,

Carl
gokje dan. skyline van delft, is die hoge toren de universiteit en wat er achterlicht r’dam?
Eens denken, wat is het Rotterdam van Overijssel?
Zwolle of Enschede? In Twente zijn er teveel boomsingels. Dus moet het wel Zwolle zijn. Maar ik zie dan het Adonis-achtige gebouw van ABN-Amro niet....
Bijvoorbeeld vanuit Hattem gezien kan niet, daar heb ik familie wonen en dan zouden er bruggen te zien zijn richting Zwolle.
Delft (met de talrijke torens): daar is de omgeving wat te rommelig voor en die villa's rechts op de raadselfoto verwacht ik daar niet.
@Martin: Ik kan me voorstellen dat je precies op deze plek hebt gestaan.

@Carl-Jan-Martin: Zoals Poppink al suggereerde en door mij werd bevestigd, is Midden-Nederland in de juiste richting. Ik begrijp dus niet waarom er vervolgens een gooi werd gedaan naar Overijssel, Zuid-Holland en Noord-Brabant. En ja, dat was een bsmmetje.
Carl schreef:
do 13 mei, 2021 18:37
JandeFietser schreef:
do 13 mei, 2021 16:50
De skyline van Rotterdam ken ik maar deze niet
Ik denk dat de twee door willem.m aangeduide spelers Poppink en Edwin* zijn… Eens denken, wat is het Rotterdam van Overijssel?

:wink: ,

Carl
Voor mij geen raadplaatje de aankomende dagen, maar dit vond ik toch wel grappig:

viewtopic.php?f=22&t=33713&p=394381#p394381
willem.m schreef:
do 13 mei, 2021 20:28
@Carl-Jan-Martin: Zoals Poppink al suggereerde en door mij werd bevestigd, is Midden-Nederland in de juiste richting. Ik begrijp dus niet waarom er vervolgens een gooi werd gedaan naar Overijssel, Zuid-Holland en Noord-Brabant.
Overijssel is anders behoorlijk Midden-Nederland. D'r ligt nog een heel stuk boven (bij Martin), en een heel stuk onder (bij mij).

:wink:

Carl
a) Utrecht en b) Amersfoort zijn het zeker niet.
a: Er zijn door de verstedelijking van Utrecht maar weinig open gebieden meer over. Vanuit Achthoven is er nog wel een open weidelandschap, maar dan zie ik wel veel hoge gebouwen van Utrecht, waaronder de "verrekijker" van de Rabobank. Vanuit Westbroek ook open maar het landschap is wat meer gestrooid met boerderijtjes en wat geboomtes.
b: Te weinig open plekken, zoals langs de Eem maar geen hoogspanningsleiding te zien. In mijn jonge jaren lag alles nog open boven de Ringweg Koppel, behalve het dorp Hoogland. Voor de rest is Amersfoort onmogelijk van een afstand te zien.
Poppink schreef:
do 13 mei, 2021 10:36
Het plaatje zelf.
Genomen vanaf een dijk, weidegebied, niet geëlectrificeerd spoor, opslagtanks, hoogspanningsleidingen, voor mij niet herkenbaar stadsprofiel en uiteraard het huisjes park.

Midden Nederland.
Dat niet geëlektrificeerde spoor streep ik door, ook omdat er een spellingsfout in zat.

Ander punt is dat we hier op de overgang zitten van een veenweidegebied naar het zand.
Dat soort stulpjes bouw je op het zand.

Edit:
En dat bracht me op het idee dat ik die plek ken.
Je hebt de foto genomen vanaf het Waterkeringpad.
.
Capture.jpg
Vanaf de snelweg lukt het me nu ook om het beeld te vangen.
.
Capture2.JPG
Eindelijk naar bed.
Helemaal correct, Poppink! Je mag na het uitslapen een nieuwe foto plaatsen.

We kijken hier uit op Valkeveen (Naarden), heimatregio van Martin, met op de achtergond de hoogbouw van Almere-Centrum, waarvan De Tovenaar al eerder een foto heeft geplaatst. Ik fietste er een tijdje geleden toen ik van Hoofddorp naar Ommen reed.

@Carl: wat men "Midden-Nederland" vindt zal afhangen van het perspectief, bijvoorbeeld waar je woont. Ik vind het Oost-Nederland.
De afgelopen week zijn we een paar dagen 'op de eilanden' geweest.
Ik heb een paar vogels kunnen toevoegen aan mijn balboekje.
DSC01256 (Medium).JPG
DSC01294 (Medium).JPG
De vraag is op welk van 'de eilanden' dit was en waar de foto van die huisjes 'op het zand' geschoten is.
.
DSC01193 (Medium).JPG
willem.m schreef:
vr 14 mei, 2021 07:54
Helemaal correct, Poppink! Je mag na het uitslapen een nieuwe foto plaatsen.

We kijken hier uit op Valkeveen (Naarden), heimatregio van Martin, met op de achtergond de hoogbouw van Almere-Centrum, waarvan De Tovenaar al eerder een foto heeft geplaatst. Ik fietste er een tijdje geleden toen ik van Hoofddorp naar Ommen reed.
Valkeveen, oftewel Oud-Valkeveen met de toen bekende speeltuin! Oud-Naarden had ook een leuke speeltuin. Daar heb ik vroeger veel rondgefietst, zowat iedere weekend, maar toen bestond Almere nog niet eens! Ik heb het over de jaren zestig. Ik kon me wel voor m'n kop dreunen. Het zijn dus van die rijkeluishuizen rechts, de bekende Jan des Bouvrie woonde daar ook ongeveer in de buurt. Een gebied met behoorlijke hoogteverschillen. Maar dat was mensenwerk, want er was veel zand afgegraven voor het aanleg van de vestingwerken van Naarden.
Poppink schreef:
vr 14 mei, 2021 09:32
De afgelopen week zijn we een paar dagen 'op de eilanden' geweest.
De vraag is op welk van 'de eilanden' dit was en waar de foto van die huisjes 'op het zand' geschoten is.
DSC01193 (Medium).JPG
Vlieland, hier ergens? https://www.google.nl/maps/place/Texel/ ... d4.7977149
Ik zal je helpen @Martin.
Maak er Terschelling van.
Ongeveer hier:
Midsland aan Zee
https://maps.app.goo.gl/nQnS1r8gPBNqQwCK9