Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 432 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33889 berichten
math schreef:
za 20 jul, 2019 16:39
Briancon, op de weg naar de Col d'Izoard, is goed!
Heeft het nog een betekenis dat deze tekening daar staat?
juiste locatie:
https://www.google.nl/maps/@44.8929343, ... 6656?hl=nl

Weet niet waarom: aan deze weg zijn er meer. Ze zijn gemaakt ihkv de 100e TdF.

Nog één:
https://www.google.nl/maps/@44.8913376, ... 6656?hl=nl
JanH schreef:
za 20 jul, 2019 16:45
juiste locatie:
https://www.google.nl/maps/@44.8929343, ... 6656?hl=nl

Weet niet waarom: aan deze weg zijn er meer. Ze zijn gemaakt ihkv de 100e TdF.

Nog één:
https://www.google.nl/maps/@44.8913376, ... 6656?hl=nl
tnx, mooi fiets gebied in elk geval.
Nog een muurschildering
b1.jpg
Volgens mij is dat hier:

https://goo.gl/maps/oiz6TbW3A7DYKwJQ8
Klopt. CorneK is.
De nieuwe opgave, een pontje. Maar waar, over welk water?
Knipsel4.JPG
CorneK schreef:
za 20 jul, 2019 20:26
De nieuwe opgave, een pontje. Maar waar, over welk water?

Knipsel4.JPG
Lijkt gezien de modellen van de fietsen een wat oude foto. De rivier toont een sterke stroming. Ergens bij een zeemonding? IK denk aan Duitsland.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 21 jul, 2019 00:53
CorneK schreef:
za 20 jul, 2019 20:26
De nieuwe opgave, een pontje. Maar waar, over welk water?

Knipsel4.JPG
Lijkt gezien de modellen van de fietsen een wat oude foto. De rivier toont een sterke stroming. Ergens bij een zeemonding? IK denk aan Duitsland.
De foto is inderdaad al wat ouder, maar het is geen zeemonding, en ook niet in Duitsland. Je moet wat verder weg zoeken.
CorneK schreef:
zo 21 jul, 2019 12:48
Martin E. van Doornik schreef:
zo 21 jul, 2019 00:53
CorneK schreef:
za 20 jul, 2019 20:26
De nieuwe opgave, een pontje. Maar waar, over welk water?

Knipsel4.JPG
Lijkt gezien de modellen van de fietsen een wat oude foto. De rivier toont een sterke stroming. Ergens bij een zeemonding? IK denk aan Duitsland.
De foto is inderdaad al wat ouder, maar het is geen zeemonding, en ook niet in Duitsland. Je moet wat verder weg zoeken.
Als het nummerbord een juiste aanwijzing is aan de overkant van de grote plas, verder geen idee.
Dan zou het een hele oude foto moeten zijn, want Amerikanen dragen over het algemeen een helm. Denemarken?
Frank schreef:
zo 21 jul, 2019 13:17
Dan zou het een hele oude foto moeten zijn, want Amerikanen dragen over het algemeen een helm. Denemarken?
De fietsers op de foto zijn allemaal Nederlanders, maar Amerika is wel correct.
In het land van de onbegrensde mogelijkheden geldt dat "onbegrensde" ook voor de pontjes.
Heb je een hint?
JanH schreef:
ma 22 jul, 2019 17:11
In het land van de onbegrensde mogelijkheden geldt dat "onbegrensde" ook voor de pontjes.
Heb je een hint?
Ik heb geprobeerd op Google afbeeldingen met "Mississippi ferries": er kwamen ontelbare foto's, maar die pont is er niet bij, gelet op de aparte behuizing aan stuurboordkant. Dus een andere rivier, Missouri bijvoorbeeld? Of is de pont van de (oude) raadselfoto al naar de sloop en vaart er nu een andere pont? Ik geef het op....
Martin E. van Doornik schreef:
ma 22 jul, 2019 18:58

Of is de pont van de (oude) raadselfoto al naar de sloop en vaart er nu een andere pont? Ik geef het op....
De pont vaart nog, hieronder wat ik vanavond uit Google Streetview haal:
Knipsel5.JPG
De Missisipi en de Misouri zijn (waar ik ze heb gezien nabij St. Louis) een flink stuk breder.

De locatie van de foto is verder naar het westen, waar het landschap doet denken aan een Nederlands rivierenlandschap.

Zo ziet het eruit vanaf de andere oever:
Knipsel6.JPG
Ik heb op diverse rivieren in de VS gezocht: Mississippi, Missouri, Potomac, Ohio, Platte, Allegheny, Columbia, Susquehanna, etc. Deze veerpont vind je nog wel, maar niet deze aanlandingsplaats. De overkant met een woud aan antennes geeft ook het idee dat het niet in een ander land is (Amerika is niet perse de VS!). Merkwaardig ook die groep Nederlandse fietsers zonder baggage...

Kortom, een prachtig zoekplaatje om de wijde wereld wat beter te verkennen, nu de TdF een dag rust neemt. Wel benieuwd waar het is. Ik vermoed uit vorige zoekplaatjes dat CorneK diagonaal van California naar NY overgestoken is....

Edit: ik had bovenstaande mail nog niet gezien toen ik dit tikte.
math schreef:
ma 22 jul, 2019 19:48
Kortom, een prachtig zoekplaatje om de wijde wereld wat beter te verkennen, nu de TdF een dag rust neemt. Wel benieuwd waar het is. Ik vermoed uit vorige zoekplaatjes dat CorneK diagonaal van California naar NY overgestoken is....
De oversteek was van NY naar California, in twee delen, maar dat was vrij recent. Deze foto is een flink stuk ouder, uit 2004. Voor je andere punt: kijk even naar het vlaggetje op het stuurhuis.

Toch maar een hint: deze pont gaat niet zozeer over een rivier als wel over een zijarm / toeleidend kanaal ervan.

PS. Morgen is het ook nog niet spannend in de TdF
De tot nu toe gegevens hints:
De locatie van de foto is verder naar het westen, waar het landschap doet denken aan een Nederlands rivierenlandschap.
Ten westen van de Mississippi/Missouri en een rivierenlandschap deed mij zoeken in Texas aan de kust, maar niets gevonden. Vanwege dat Nederlands rivierenlandschap lijkt het mij niet dat dit aan de westkust is.
kijk even naar het vlaggetje op het stuurhuis.
Vlag krijg ik niet goed scherp. Lijkt op de Amerikaanse vlag.
deze pont gaat niet zozeer over een rivier als wel over een zijarm / toeleidend kanaal ervan.
Hier heb ik (nog) niets mee kunnen doen.
Dit lijkt toch wel op een Nederlands rivierenland:
Knipsel7.JPG
Vlak bij het pontje op de dijk.

Nu kan het niet meer moeilijk zijn :lol:
Inderdaad, met dat wegnummer (CA-84) heb je het wel weggegeven.
Het is de Ryer Island Ferry.