Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 185 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33983 berichten
Turnhout

https://www.google.it/maps/@51.3271311, ... 2!1b1!2i27

Ik ga vanmiddag dwars door Nederland fietsen. Ik zal een foto maken en plaatsen.
Ja, niet makkelijk, als het niet Nederland is, ergens in België, bijv. langs het Albertkanaal, de Zuid-Willemsvaart of het Kanaal Bocholt-Herentals. Wat zou helpen is de dag in het jaar en het tijdstip dat de foto is genomen.

Edit: Zag net het antwoord van willem.m, het kanaal Dessel-Schoten dus.
Ik wist het ook niet hoor. Het is best leuk om even te gaan speuren. Met de stand van de zon, het feit dat er een kanaal en plezierjachten zijn, en gezien de gebouwen sprake van een (middel)grote stad, is zo'n locatie wel te vinden als je de plattegronden op Google Maps bekijkt. Overigens niet in Duitsland waar de Googlewagen blijkbaar nog niet overal heeft rondgereden.
willem.m schreef:
za 31 mar, 2018 09:55
Turnhout
Klopt helemaal :) Vlak bij het begin van het Bels Lijntje.
Okay dan: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Nunspeet?
Da's te snel! Te makkelijk plaatje dus :oops:

Een moeilijker plaatje dan (ook van vandaag, tijdens mijn bible beltroute gemaakt):
Dat is dan gelijk een stuk moeilijker, lange schaduwen, dus de richting is wel duidelijk en dat wit/lichtgrijze object aan de horizon lijkt wel een brug voor een trein te zijn, nu nog de sloot/beek...
willem.m schreef:
za 31 mar, 2018 09:55
Turnhout

https://www.google.it/maps/@51.3271311, ... 2!1b1!2i27

Ik ga vanmiddag dwars door Nederland fietsen. Ik zal een foto maken en plaatsen.
En ik me twee dagen maar blauw gezocht op Google satelliet en Google streetview, zonder succes.... :shock: Ik ben nog nooit in Turnhout geweest, wel in de buurt.
willem.m schreef:
za 31 mar, 2018 20:41
Da's te snel! Te makkelijk plaatje dus :oops:

Een moeilijker plaatje dan (ook van vandaag, tijdens mijn bible beltroute gemaakt):
Zwartendijk bij Kampen?
https://www.google.nl/maps/@52.5324995, ... 312!8i6656
Martin E. van Doornik schreef:
za 31 mar, 2018 23:56
willem.m schreef:
za 31 mar, 2018 20:41
Da's te snel! Te makkelijk plaatje dus :oops:

Een moeilijker plaatje dan (ook van vandaag, tijdens mijn bible beltroute gemaakt):
Zwartendijk bij Kampen?
https://www.google.nl/maps/@52.5324995, ... 312!8i6656
Ja! Wat goed zeg Martin.

Ik vond het al knap dat Daulagari de brug (dijk) voor de trein spotte. Dat spoor is relatief nieuw en valt aan de zuidkant van Kampen flink op.

De Zwartendijk is een mooie, kronkelende weg met fraaie boerderijen.

Volgende plaatje graag!
willem.m schreef:
zo 01 apr, 2018 09:45
Martin E. van Doornik schreef:
za 31 mar, 2018 23:56
willem.m schreef:
za 31 mar, 2018 20:41
Da's te snel! Te makkelijk plaatje dus :oops:

Een moeilijker plaatje dan (ook van vandaag, tijdens mijn bible beltroute gemaakt):
Zwartendijk bij Kampen?
https://www.google.nl/maps/@52.5324995, ... 312!8i6656
Ja! Wat goed zeg Martin.

Ik vond het al knap dat Daulagari de brug (dijk) voor de trein spotte. Dat spoor is relatief nieuw en valt aan de zuidkant van Kampen flink op.

De Zwartendijk is een mooie, kronkelende weg met fraaie boerderijen.

Volgende plaatje graag!
Ik ben net twee weken geleden per trein van Groningen naar Almere geweest en dit soort jaren-vijftig boerderijen treft men vaak in de kop van Overijssel aan. Bij het zoeken op Google satelliet naar bible belt, de spoorlijn, de kronkelende waterweg en alleen al met het rode dak van de boerderij was het meteen raak! Hier komt mijn raadselfoto.
Ditmaal een raadselfoto uit de oude doos. Ook vanuit mijn eigen fiets gefotografeerd. Volgens Google satelliet is er amper veranderd, maar op het kruispunt hier wat verderop is er nu wel een kleine rotonde.

Afbeelding
willem.m schreef:
za 31 mar, 2018 10:33
Overigens niet in Duitsland waar de Googlewagen blijkbaar nog niet overal heeft rondgereden.
Daar is een reden voor.
PeterVanRijn schreef:
zo 01 apr, 2018 15:03
willem.m schreef:
za 31 mar, 2018 10:33
Overigens niet in Duitsland waar de Googlewagen blijkbaar nog niet overal heeft rondgereden.
Daar is een reden voor.
De foto is ook niet in D of A genomen.... Maar wel héél vlakbij A....
Moeten we het in Zwitserland zoeken? Ik zat al even in Chur te gluren maar kon het niet vinden.
Ik zit in Italië te kijken ;)
Fedor schreef:
zo 01 apr, 2018 20:30
Ik zit in Italië te kijken ;)
CH en I ook niet 8) het is wel een belangrijke plaats op mijn foto.
Eigenlijk blijft er dan alleen Frankrijk over, het meerderdeel van de auto's doet daar ook aan denken. Het zal wel een wintersportplaats zijn maar als het dicht bij de grens en een belangrijke plaats moet zijn dan denk ik aan Chamonix-Mount-Blanc
daulagari schreef:
zo 01 apr, 2018 21:23
Eigenlijk blijft er dan alleen Frankrijk over, het meerderdeel van de auto's doet daar ook aan denken. Het zal wel een wintersportplaats zijn maar als het dicht bij de grens en een belangrijke plaats moet zijn dan denk ik aan Chamonix-Mount-Blanc
Ook niet, ik ben nog nooit in de Franse Alpen geweest. Zoals ik al zei: wel héél vlakbij A....