Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 538 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
Door de lijnen vanuit New York en Lissabon te kruisen kwam ik ook daar uit, maar had de wijzer nog niet gevonden. Leuke opdracht wel.
Plaatje stond ook op mijn youtube filmpje :oops: :wink:
Hierbij een nieuwe opgave. Lijkt me lastig te vinden als je er niet bent geweest, maar goed, de vorige plaatjes die ik plaatste waren veel te makkelijk. Ik geef de komende 12 uur geen hints.

Knipsel.JPG
Ergens in Rome?
Leon schreef:
ma 09 dec, 2019 22:00
Ergens in Rome?
Yep.
dsc006583.jpg
Maar waar precies haal ik niet uit de blog. Misschien kunnen anderen iets met dit grotere beeld.
Kennellijk net buiten de toeristenzone, gezien de twee lui die er tamelijk clueless staan te fotograferen. Ook tegen een steilrand aan. We kijken gok ik richting ZW. Verder tamelijk lastig, of je zou de mural moeten vinden.
Die karakteristieke bomen heb ik ook vanuit het Vaticaan gezien, schuin rechts. Dus zoek in Google satelliet heuvels met die bomen erop.... Ben nog in de lappenmand, geen zin om te zoeken. Wat opvalt staat er nu een ander verkeersbord op de tweede foto.
Helemaal correct. Een overgebleven familiezak pepernoten voor jou, Gerrit!
Bedankt. Ik zoek hier de straatnaam.
3.jpg
D430?
Nja, "Route des Crêtes" klinkt een stuk mooier vind ik, maar D430 kan ik niet afkeuren. Beurt weer naar jou.
gerritdevries schreef:
di 10 dec, 2019 17:54
Nja, "Route des Crêtes" klinkt een stuk mooier vind ik. Beurt weer naar jou.
Ha ha, deze herkende ik gewoon, terwijl ik er maar 1x ben geweest. Grappig hoe het geheugen werkt. Ik onthoud nauwelijks namen, maar wel een plek waar ik 15 jaar geleden fietste.

Straks volgt een nieuwe opgave.
willem.m schreef:
di 10 dec, 2019 17:56
Grappig hoe het geheugen werkt. Ik onthoud nauwelijks namen, maar wel een plek waar ik 15 jaar geleden fietste.
Bij mij is het helaas omgekeerd. Dat is in het dagelijks leven met mensen die je niet (tijdig) herkent soms best onhandig.
En in dit spel is het herkennen van plekken ook waardevoller dan de bijbehorende namen.
Nieuw plaatje:

Knipsel.JPG
De tovenaar schreef:
di 10 dec, 2019 20:54
Lucca? https://goo.gl/maps/XwwyRcEsfmP8eJYz7
Klopt!

Wel apart dat de man op jouw plaatje op onzichtbare benen staat. :shock:
Ik herkende de boom in de toren. Volgende
thetaplus_20190201144533494.jpg
" Kunstenaar: Couzijn van Leeuwen
Amersfoort
Locatie: Plantsoen Noord bij Schimmelpennick-kade en de Koppelpoort (Binnenstad)"