Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 651 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33889 berichten
Hilver schreef:
do 21 mei, 2020 21:50
Een museumboerderij?
Boerderij. Of er nu een museum in zit weet ik niet.
Het zal wel een Twentse hooischuur zijn. Die worden steeds meer verbouwd tot vakantieverblijf.
math schreef:
do 21 mei, 2020 22:02
Het zal wel een Twentse hooischuur zijn. Die worden steeds meer verbouwd tot vakantieverblijf.
De schuur was aan de achterkant. Dit was aan de voorkant. Daarom zie je de weg ook.
Ik laat dit spel even los, vandaag drukke dag. De dochter van onze buren komt vandaag na acht maanden in Australië weer thuis. We gaan hun huis feestelijk versieren en ik heb een Australische vlag gemaakt. Taart bakken en dat soort dingen. Ik kijk heel regelmatig op Flightradar24....
IMG_20200522_104244.jpg
Voor mij is dit plaatje ook veel te moeilijk. Ik ben dan ook niet gaan zoeken. Maar ik zie vast cruciale aanwijzingen over het hoofd.
Goed dan. Een tip. Het ligt net niet aan de 'KE'-fietsroute aan de zuidkant van Enschede op deze kaart: http://brouter.de/brouter-web/#map=14/5 ... ls-Cycling
Maar vanaf de route kun je wel het raam heel goed zien.

By the way: Kan iemand me vertellen hoe ik er achter kan komen wat de KE-fietsroute is?
Leon schreef:
vr 22 mei, 2020 10:46
By the way: Kan iemand me vertellen hoe ik er achter kan komen wat de KE-fietsroute is?
Bij cycling.waymarkedtrails.org zit er een "routes" knopje en vertelt dat KE staat voor "Kiepenkerl Eilertpad".
Leon schreef:
do 21 mei, 2020 21:12
Mij is destijds uitgelegd dat het typisch Twents was, of in ieder geval niet iets uit het zuiden van Nederland,
Op Smalenbroek is een commiezenkamer.
Google weet er maar een te noemen.
En dat is die op Smalenbroek.

Het raam is te breed voor wat gangbaar is in deze streek.
Desondanks kan ik het raam niet vinden.
renel schreef:
vr 22 mei, 2020 12:28
Bij cycling.waymarkedtrails.org zit er een "routes" knopje en verteld dat KE staat voor "Kiepenkerl Eilertpad".
Dank! Die gaat bij mijn favorieten.
Leon schreef:
vr 22 mei, 2020 10:46
Het ligt net niet aan de 'KE'-fietsroute aan de zuidkant van Enschede. Maar vanaf de route kun je wel het raam heel goed zien.
Dit is het Kiepenkerl Eilertpadt, van hieraf is "het raam" dus zichtbaar. Aanknopingspunt kan zijn het grote grijze dak in de verte met meteen ernaast een kleiner rood dak. De vraag is overigens of het uitzicht niet inmiddels anders is geworden want het is een oudere opname en Enschede heeft flink uitgebreid. Ik zag wel wat groepjes boerderijen in een nog ongeschonden landschap, daar zou het dus kunnen zijn. Ik heb met "satellite" en "streetview" gekeken, maar ik kon het uitzicht niet vinden :)
WillemT schreef:
Leon schreef:
vr 22 mei, 2020 10:46
Het ligt net niet aan de 'KE'-fietsroute aan de zuidkant van Enschede. Maar vanaf de route kun je wel het raam heel goed zien.
Dit is het Kiepenkerl Eilertpadt, van hieraf is "het raam" dus zichtbaar. Aanknopingspunt kan zijn het grote grijze dak in de verte met meteen ernaast een kleiner rood dak. De vraag is overigens of het uitzicht niet inmiddels anders is geworden want het is een oudere opname en Enschede heeft flink uitgebreid. Ik zag wel wat groepjes boerderijen in een nog ongeschonden landschap, daar zou het dus kunnen zijn. Ik heb met "satellite" en "streetview" gekeken, maar ik kon het uitzicht niet vinden :)
Ik heb ook wat rondgekeken gebaseerd op de kaart van Leon, daarop is de KE aanzienlijk korter en gaat ook door woonwijken heen.
Leon schreef:
do 21 mei, 2020 16:42
(...) Het betreffende uitzicht ter plekke is volgens streetview nauwelijks veranderd.
Ik heb niet kunnen vinden. Omgeving Heersenkampweg en Jacobsrietweg lijkt er wel wat op. Ik trof daar ook het enige huis aan met een hekwerk als op het Raad Plaatje, maar dat huis ligt aan de KE-route. https://www.google.nl/maps/@52.1899392, ... 2i27?hl=nl
Wel met grote ramen, maar weer veel te groot. :?

Edit: in de omgeving Helmerstraat staan enkele boerderijen met relatief brede ramen en gehaakt bovengordijn en bloempotten, maar verder niet iets wat overeen komt.
Het uitzicht klopt nog wel. Het raam is wat gemoderniseerd, het hek eerder iets klassiekers geworden. De jaren 30 van de boerderij zijn voor kenners van bakstenen nog wel goed te herkennen.
Dan zou ik zeggen hier: https://www.google.nl/maps/@52.1998769, ... 6656?hl=nl
Ik baseer dit op de bomen, met name die twee die dicht bij elkaar staan.
Maar zal wel niet. Ik herken het raam niet in het huis achter mij. :(
Alles rondom de KE-route afgestruind. Het lukt me helaas niet om het te vinden.
JanH schreef:
vr 22 mei, 2020 19:43
Dan zou ik zeggen hier: https://www.google.nl/maps/@52.1998769, ... 6656?hl=nl
Ik baseer dit op de bomen, met name die twee die dicht bij elkaar staan.
Maar zal wel niet. Ik herken het raam niet in het huis achter mij. :(
Toch is het dat wel.
Jij bent Jan.
Een ander raam, een andere voortuin en een ander hek (en aan der overkant nog één) en het gebouw aan de overkant is ook gewijzigd. Niet zo gek dat het zo moeilijk te vinden was.

Complimenten voor JanH.
Fedor schreef:
vr 22 mei, 2020 21:27
Een ander raam, een andere voortuin en een ander hek (en aan der overkant nog één) en het gebouw aan de overkant is ook gewijzigd. Niet zo gek dat het zo moeilijk te vinden was.
Bedankt voor de complimenten. :)
Ja, alleen de bomen zijn wat constant gebleven.
Ik was van west naar oost gegaan (voor de tweede keer trouwens, was ook al een keer van oost naar west gegaan - ik vind streetview bekijken wel zen na een dag thuiswerken) en toen ik niks had gevonden dacht ik maar eens de bomen te bekijken en toen was het direct raak.

Nieuwe opgave. Deze staat heel duidelijk op Streetview....
Knipsel.JPG
JanH schreef:
vr 22 mei, 2020 22:55
Fedor schreef:
vr 22 mei, 2020 21:27
Een ander raam, een andere voortuin en een ander hek (en aan der overkant nog één) en het gebouw aan de overkant is ook gewijzigd. Niet zo gek dat het zo moeilijk te vinden was.
Bedankt voor de complimenten. :)
Ja, alleen de bomen zijn wat constant gebleven.
Ik was van west naar oost gegaan (voor de tweede keer trouwens, was ook al een keer van oost naar west gegaan - ik vind streetview bekijken wel zen na een dag thuiswerken) en toen ik niks had gevonden dacht ik maar eens de bomen te bekijken en toen was het direct raak.

Nieuwe opgave. Deze staat heel duidelijk op Streetview....
Knipsel.JPG
De vestingwal ziet er nep uit, te laag en niet steil (verticaal) genoeg. Achter het molen-kunstwerk staat vermoedelijk een voormalig stationsgebouw.
Martin E. van Doornik schreef:
za 23 mei, 2020 10:03
JanH schreef:
vr 22 mei, 2020 22:55
Fedor schreef:
vr 22 mei, 2020 21:27
Een ander raam, een andere voortuin en een ander hek (en aan der overkant nog één) en het gebouw aan de overkant is ook gewijzigd. Niet zo gek dat het zo moeilijk te vinden was.
Bedankt voor de complimenten. :)
Ja, alleen de bomen zijn wat constant gebleven.
Ik was van west naar oost gegaan (voor de tweede keer trouwens, was ook al een keer van oost naar west gegaan - ik vind streetview bekijken wel zen na een dag thuiswerken) en toen ik niks had gevonden dacht ik maar eens de bomen te bekijken en toen was het direct raak.

Nieuwe opgave. Deze staat heel duidelijk op Streetview....
Knipsel.JPG
De vestingwal ziet er nep uit, te laag en niet steil (verticaal) genoeg. Achter het molen-kunstwerk staat vermoedelijk een voormalig stationsgebouw. Die bomenrij van rechts af volgt mooi een voormalige spoorlijn. Verder geen idee....
JanH schreef:
vr 22 mei, 2020 22:55


Nieuwe opgave. Deze staat heel duidelijk op Streetview....
Knipsel.JPG
Dit is in Bad Nieuweschans:
https://goo.gl/maps/1bxHutjwknfKubXN7