Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 229 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34105 berichten
gios schreef:
vr 07 sep, 2018 11:06
Bootje vaart nu niet meer zeker?
Ik weet niet of het bootje nog vaart, maar de vertrekhaven is in ieder geval een andere dan 12 jaar geleden. De eindbestemming is wel gelijk. Peter had die al gevonden.

Bijlagen

JanH schreef:
vr 07 sep, 2018 14:04
Mommark?
Inderdaad. Een klein haventje op Als. Uit deze haven vertrok de veerboot naar Soby op Aero.
Met Google maps in de omgeving van Soby gezocht naar plaatsjes aan de kust. De eerste was dus raak :)
Ik zal vanavond een nieuwe plaatsen.

-Jan
FransD schreef:
vr 07 sep, 2018 14:23
JanH schreef:
vr 07 sep, 2018 14:04
Mommark?
Inderdaad. Een klein haventje op Als. Uit deze haven vertrok de veerboot naar Soby op Aero.
Nu inderdaad al enige jaren niet meer... :wink:
Ik gooi hier even een bonusvraag naar binnen speciaal voor Martin, wie weet dat we kunnen helpen.
viewtopic.php?f=27&t=31968
Het gaat om de foto (zwart-wit) van zijn vader ergens in België, maar waar? Dat wil Martin dus graag weten.
_Peter_ schreef:
vr 07 sep, 2018 17:16
Ik gooi hier even een bonusvraag naar binnen speciaal voor Martin, wie weet dat we kunnen helpen.
viewtopic.php?f=27&t=31968
Het gaat om de foto (zwart-wit) van zijn vader ergens in België, maar waar? Dat wil Martin dus graag weten.
Als Martin nou gewoon weer eens een plaatje raadt, dan kan hij zijn zwartwitfoto als opdracht plaatsen.
Ik stel voor dat we die foto van Martin oplossen in het andere topic, daar worden al de nodige resultaten van diverse zoekacties geplaatst.

Nieuwe opgave.
Land is niet zo moeilijk :)
Maar aan welke route staat dit pand en hoe heet het pand waar je koffie kunt krijgen.
(is niet met streetview te vinden)

-JanH

Bijlagen

Route F35 - Kjalvegur (route door binnenland IJsland)

Hotel/pension/koffiehuis heet " Arbudir":

https://www.google.com/maps/@64.6093706 ... 8?hl=nl-NL
Bingo. Helemaal goed. Je kunt hier ook je tent opzetten.
Ik ken deze weg zelf als de Kjölur route.
En de "F" schijnt eraf te zijn omdat de weg nu redelijk goed berijdbaar is, in de zomer althans.
Hoe heb je dit gevonden?

-Jan
Ondanks dat ik er zelf nog nooit ben geweest, was niet zo moeilijk te vinden. Land was duidelijk door de vlag. Een van de bekendste routes door IJsland is de route van ZW naar NO door het binnenland, de ( F)35 dus. De omgeving die op foto te zien is, sloot hier ook bij aan (hoogvlakte). Verder gaf je aan dat het niet op streetview stond. Dus op maps foto's gaan zoeken van eetgelegenheden langs het gedeelte van de F35 dat niet gedekt wordt deze dienst; dat zijn er niet zo heel veel. En voilà daar verscheen het bewuste koffiehuis.

Zal vanavond of morgen een volgende opdracht plaatsen, moet nu naar mijn werk.
Waar ben ik nou beland ?
Afbeelding
In het verkeerde onderwerp?

Nee, geintje, ga maar verder met deze foto.
Smoks Hanne in Zelhem?
alma schreef:
za 08 sep, 2018 12:29
In het verkeerde onderwerp?

Nee, geintje, ga maar verder met deze foto.
Je bent wel erg lief door Jan een extra outlet te bieden voor zijn schier onuitputtelijke hoeveelheid foto's... Mag ik nu ook een plaatje plaatsen? :roll:
Hoi Jan of Liseth,
Welkom in dit draad(je). De (ongeschreven?) regel is hier dat je pas een te raden plaatje mag plaatsen als je zelf een plaatje geraden hebt. Je hebt nu dus een achterstand en moet er twee raden... :wink:

De foto: Misschien ben je gewoon thuis en heb je deze gietijzeren heks bij de intratuin gekocht?
Oké, als ie vanavond nog niet geraden is, plaats ik zelf een plaatje. Zo beter?
Tpib schreef:
za 08 sep, 2018 13:32
Smoks Hanne in Zelhem?
correct
https://www.google.nl/maps/@52.0069415, ... 312!8i6656
Ik hoef niet persé hoor...
Aan Alma?
Is goed, nog even geduld