Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 563 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33585 berichten
Ahh ... een "pipeline" pompstation (dat was mij second thought), wellicht dus Gronings gas.

Daar vond ik er wel een (of enkele) van in de regionen waar ik het zocht ... maar waar ik nog niks adequaats vond.

Maar een echt bruggehoofd op weg naar de oplossing heb ik nog niet.
De pijpen / industrie doen mij aan DSM bij Geleen denken. De foto zou dat ten westen daarvan zijn genomen, Maar kan niks vierkants vinden ... :(
JanH schreef:
vr 17 jan, 2020 11:54
De pijpen / industrie doen mij aan DSM bij Geleen denken. De foto zou dat ten westen daarvan zijn genomen, Maar kan niks vierkants vinden ... :(
Dan kijk je niet nauwkeurig genoeg. :D De breeedte van het ding, de diagonaal, bedraagt ca. 26 meter. Misschien verwacht je iets te groots te zien. Er zijn inmiddels wel heel veel aanwijzingen.
Leon schreef:
vr 17 jan, 2020 12:39
JanH schreef:
vr 17 jan, 2020 11:54
De pijpen / industrie doen mij aan DSM bij Geleen denken. De foto zou dat ten westen daarvan zijn genomen, Maar kan niks vierkants vinden ... :(
Dan kijk je niet nauwkeurig genoeg. :D De breeedte van het ding, de diagonaal, bedraagt ca. 26 meter. Misschien verwacht je iets te groots te zien. Er zijn inmiddels wel heel veel aanwijzingen.
Ik heb in die regionen al "aardig" gezocht, maar vond ook nog geen vierkantig structuurtje.
Diagonaal 26 meter is niet groot maar een huis is dat ook niet, het is een dergelijk schaalniveau.
Dit dan? Ik bedoel dat vierkante ding, dus.
https://www.google.nl/maps/@50.9630375, ... !1e3?hl=nl
Helemaal goed. Jij bent. Grappig is dat er meer op de foto te zien blijkt dan ik zelf wist.
Leon schreef:
vr 17 jan, 2020 20:50
Helemaal goed. Jij bent. Grappig is dat er meer op de foto te zien blijkt dan ik zelf wist.
Ik heb er vanochtend overheen gekeken....
Crux was de brug bij Stein waar ik vergelijkbare industrie in de verte zag
https://www.google.nl/maps/@50.9709035, ... 6656?hl=nl
en vervolgens een rechte lijn tekenen vanuit de DSM-toren over de brug

Nieuwe opgave:
Knipsel.JPG
JanH schreef:
vr 17 jan, 2020 20:46
Dit dan? Ik bedoel dat vierkante ding, dus.
https://www.google.nl/maps/@50.9630375, ... !1e3?hl=nl
Interessant is dat Leon ± een half jaar geleden een raad-plaatje had op ongeveer 2 km (in de uitwaarden bij Meers).

Ik had hier in deze "buurt" dus wel "rond gekeken", maar ik zag de samenhang niet. JanH zag het wel, heel goed.
JanH schreef:
vr 17 jan, 2020 21:14
Nieuwe opgave:
Knipsel.JPG
Is er nu niemand die ook maar een gokje of suggestie oid bij JanH's raadplaatje heeft ?

Ik had een zwakke mentale link met de spoorlijn Kleef-Elten ... maar daar ligt een stalen spoorbrug door de uiterwaarden, en de uiterwaarden zijn daar ook meer "uiter" dwz vooral graslanden (omdat de overstromingsfrequentje hoger ligt).

En ... is het geen spoorbrug, dan gok ik op een aquaduct ... maar dan ben ik het spoor helemaal kwijt. intitially "no pun intended", on second thoughts I am pleased

Anyway, als ik naar het plaatje kijk dan zie in een vlak landschap met rechte weg en laag viaduct ... en zo te zien een graangewas ... een en ander past bij een vlakke, brede vallei, met een lage overstromingsfrequentie (misschien wel ± nooit) en mogelijk een spoorlijn (die indien op een dijk gelegd problemen met het water zou geven - hetzij overstromingswater danwel grondwater)). Een aquaduct of een kleiner kanaal zou ook kunnen - wil je water naar de overkant brengen dan moet dat "waterpas" of met allerlei andere kunstwerken (sluizen, sifons etc). Voor beide: spoor en water zie je dus regelmatig gelijksoortig ogende bruggenbouw.
Vrijwel allemaal juiste conclusies.
Het is een spoorlijn, geen aquaduct, niet Kleef - Elten, wel in Duistland.
Verder schrijf je wat in hele kleine lettertjes wat ik niet kan lezen. :?
Spoorwegbrug over de Weser nabij Minden? Fout!

Voortschrijdend inzicht brengt me bij het viadukt net boven Nienburg, ook op de Weser.
CarlW schreef:
zo 19 jan, 2020 10:56
Spoorwegbrug over de Weser nabij Minden? Fout!

Voortschrijdend inzicht brengt me bij het viadukt net boven Nienburg, ook op de Weser.
Dat lijkt mij goed, de Markloher Eisenbahnbrücke (dwz de oostelijke aanbrug) en de foto is dan gemaakt op de "Im Ahlkenland".

Een weinig gebruikte spoorlijn overigens.

Ik vond - na wat beter zoeken - een bijpassend plaatje (maar pas na de oplossing van Carl):
 
Markloher Eisenbahnbrücke.png
Markloher Eisenbahnbrücke
Markloher Eisenbahnbrücke.png (126.18 KiB) 2671 keer bekeken
CarlW schreef:
zo 19 jan, 2020 10:56
Voortschrijdend inzicht brengt me bij het viadukt net boven Nienburg, ook op de Weser.
Klopt, jij bent weer.

Foto is een kwartier genomen na mijn raadplaatje van 31 december j.l.
Met dank aan BSM hoef ik die link niet te plaatsen.

Edit: Foto is hier genomen:
https://www.google.nl/maps/@52.6664679, ... !1e3?hl=nl
Extra punten voor juiste derailleurtype
adivinar8.jpg
Dat wordt gokken. Het is in Spanje. In een oude stad die op een heuvel gelegen is. Met een standbeeld van een verbrande fiets, una estatua de una bicicleta quemada, volgens deepl.
Of is het toch jouw fiets op de dag dat je toch maar besloot eens naar een fietsenmaker te gaan?
Met dank aan Leon, maar dan zonder "verbrande". Zoeken op "una estatua de una bicicleta" gaf snel de oplossing.
In Toledo:
https://www.google.nl/maps/place/Monume ... 1847?hl=nl

Monumento a Federico Martín-Bahamontes
De adelaar van Toledo. Record derailleur.
IMG_20180712_140036_BURST001_COVER.jpg
Weer aan Jan.
JanH schreef:
zo 19 jan, 2020 12:52
Met dank aan Leon, maar dan zonder "verbrande". Zoeken op "una estatua de una bicicleta" gaf snel de oplossing.
In Toledo:
https://www.google.nl/maps/place/Monume ... 1847?hl=nl

Monumento a Federico Martín-Bahamontes
Dan zal ik aanvullen met de derailleur. Campagnolo 1020 Record.


oeps te laat... :oops:
CarlW schreef:
zo 19 jan, 2020 12:08
Extra punten voor juiste derailleurtype
Het is een (oer) oude derailleur, eentje met een rechte "kooi", .....
Suntour is de "uitvinder" van de schuine "kooi", en Suntour had daar lang exclusieve rechten op.

Overigens bijzonder dat de ketting alleen nog dat kleine stukje derailleur+tandwiel aanwezig is.
Nieuwe opgave.
Waar ligt deze camping.
Knipsel.JPG