Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 882 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Mij doet het Vlaams aan.
Aan de achterkant van de verkeersborden te zien is dit in Nederland, Belgische borden zijn anders.
Verder kan ik er niks van bakken, een makelaarsbord is geblurd, daar kom je ook niet verder mee.
Ergens op of bij de Hoge Veluwe?
Merkwaardig, want dit is wellicht de meest gebruikte fietsroute van zowat de halve vereniging De Wereldfietser....
Hier dus:
https://goo.gl/maps/3zKgoRLgR4XJs1SY6

Met die tip was het opeens wel erg makkelijk :D
Of nog beter: https://www.google.com/maps/@52.1478667 ... 312!8i6656
Op mijn raadselfoto staat achteraan links een ANWB-paddenstoel, daar linksaf gaan jullie naar de Harskamperdennen. Zelfs zo dichtbij "huis" kan je blijkbaar ook moeilijke foto's plaatsen. :lol:
De volgende is voor jou.
Ik vond 'm niet moeilijk te 'plaatsen' hoor. Het leek me een typisch Veluws tafereel. Maar zonder de hint zou het nog wel een heel gezoek zijn geweest, dus dank daarvoor!

Nieuwe opgave, binnen 33.33 km van de vorige locatie. /edit: de vorige raadplaat van Martin dus

warum.JPG
Bedoel je de vorige locatie met mijn raadselfoto?
Aan de schaduw van de opengewerkte wijzerplaat te zien, lijkt dit geen hoge kerktoren.
Effe gegoogeld op Christusbeelden Gelderland, en goed gelet op die kenmerkende plooien boven zijn middel, kom ik uit op dit hier: https://rijksmonumenten.nl/monument/523 ... osterbeek/
Is goed. Ik had niet gezien dat je jouw bericht had aangepast, anders had ik eerder gereageerd.
Bedankt Willem. Volgens Wikipedia had de R.K. kerk van Oosterbeek aanvankelijk een hoge toren, die bij de Slag om Arnhem werd vernield. Het werd uiteindelijk ingekort en voorzien van een tentdak. In het beeld voor die kerk zitten er nog altijd twee kogelgaten uit de oorlog.

Hier is mijn volgende, wat is dit voor gebouw?

Oud pand.jpg
Google Lens herkent jouw plaatje meteen, Martin 🙄
Ik heb geen Google Lens dus wacht ik nog op antwoord.... :?:
Dit is de kenmerkende constructie van een watermolen Martin.
Ik zie het gelijk aan de detaillering.
Je hebt nog niet gezegd waar....
Martin E. van Doornik schreef:
vr 09 apr, 2021 18:55
Ik heb geen Google Lens dus wacht ik nog op antwoord.... :?:
Nee, dat is niet leuk.

Mijn goedbedoelde tip is om in het vervolg het volgende stappenplan te doorlopen:

1. Is op jouw foto een bouwwerk heel duidelijk (bijv. van voren, volledig) in beeld?
2. Is het bouwwerk op Google Streetview te zien? (Dat kan je dus zelf controleren.)

Is het antwoord op zowel vraag 1. als vraag 2. bevestigend, dan mag je ervan uitgaan dat iedereen met Google Lens je foto zonder enige moeite kan raden. Plaats in dat geval een uitsnede of een andere foto.

/edit:
De methode van Poppink werkt natuurlijk sneller. Maar ik was in de veronderstelling dat je geen Google Lens kon gebruiken. En een andere deelnemer schreef eerder niet van Google Lens gebruik te willen maken i.v.m. inloggen bij Google o.i.d. Vandaar het omslachtige stappenplan.
@Martin ik heb me eerder ook suf gezocht naar de plekken van de foto's en altijd was een ander sneller. Totdat iemand Google lens noemde.
- maak met je mobiel een foto van de foto
- open de foto in photo (de foto app van Google op je telefoon)
-rechts onderin zie je een soort vierkantje met eronder LENS
- tik daarop en de locatie rolt er zo uit.
Screenshot_20210409-232953 (Medium).png
Screenshot_20210409-233113.png
Ik vind zelf de plaatjes van plekken waar ik geweest ben of waar ik de streek denk te herkennen het leukst. Zoeken, zoeken, zoeken, eindeloos kerken, molens en rivieren afspeuren en ondertussen bedenken waar ik allemaal naar toe wil fietsen.
Nog even en de terrassen gaan weer open, dan wordt fietsen weer echt leuk.
Ach, Poppink, ik snap het nu pas. Ik heb de smartphone nu al drie jaar maar nooit geweten waar dit tweede symbooltje van rechts voor diende.... De andere drie wel. Ik heb het nu uitgeprobeerd en het werkt.
Dus kan ik nooit meer "ouderwets" speurwerk meer doen. Vandaar dat de eigenschappen van de huidige raad plaatjes nu erg veranderd zijn én moeilijker gemaakt. Dus Lens-proof....

Het is inderdaad de Bisschopsmolen in het oude centrum van Maastricht, maar twee straten zuidelijk van de Onze Lieve Vrouwe-basiliek (je weet wel, die met de indrukwekkende massieve frontgevel).
Ik dacht bij mezelf: je zou niet achter de statige 18-eeuwse gevel een watermolen verwachten.... nog in vol bedrijf en hier worden ook heerlijke, ambachtelijke Limburgse vlaaien gebakken, welke op verzoek aan huis worden rondgebracht!
Niks geen vlaai van de Hema, maar de échte, authentieke.
Maastricht was vroeger werkelijk een echte watermolen-stad, veel langs de Jeker. Nog tot 1895 stond er een hele grote watermolengebouw met houtzagerijen in de Maas, op de linkeroever tegenover de Hoenderstraat. Zo over de rivier heen gebouwd met aan de andere kant een eilandje.

De winnaar mag de volgende foto plaatsen.
@martin: Jij mag de winnaar aanwijzen. Al denk ik dat Google aan de beurt is.
Misschien met hem hier:
willem.m schreef:
vr 09 apr, 2021 18:29
Google Lens herkent jouw plaatje meteen, Martin 🙄
Beurt dus aan Willem
Nieuwe opgave:

Knipsel.JPG