Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 366 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33954 berichten
Bij mij staat die nog in de cache. Je kan het plaatje beter als bijlage uploaden hier op het forum:
2vt35vo.jpg
Is het in Luxemburg?
De tovenaar schreef:
ma 22 apr, 2019 18:07
Bij mij staat die nog in de cache. Je kan het plaatje beter als bijlage uploaden hier op het forum:
2vt35vo.jpg

Is het in Luxemburg?
Ja, er zijn niet veel landen met gele autonummerplaten (in Engeland alleen achter geel, voor wit).
Als het toch té moeilijk is: ergens op mijn fietsroute van Echternach naar Ettelbrück (niet langs de Sûre).
Mijn avatar-foto aan de rechterkant is daar genomen.
Stegen.

https://www.google.nl/maps/@49.8291982, ... 312!8i6656

Gisteren al lang lopen zoeken naar kerken in Luxembourg maar deze was ik nog niet tegengekomen.
Fedor schreef:
di 23 apr, 2019 10:59
Stegen.

https://www.google.nl/maps/@49.8291982, ... 312!8i6656

Gisteren al lang lopen zoeken naar kerken in Luxembourg maar deze was ik nog niet tegengekomen.
Inderdaad het dorpje Stegen met die slanke kerktoren. Misschien heb ik met de hint jullie wat te gemakkelijk gemaakt. De volgende foto is voor jou.
Eitje waarschijnlijk maar ik vond het een leuke foto :)
DSCN2196.JPG
Lijkt me een geweldige voor Kanniewaarzijn.
Fedor schreef:
di 23 apr, 2019 17:56
Eitje waarschijnlijk maar ik vond het een leuke foto :)

DSCN2196.JPG
Zie ik drie fietssnelwegen naast elkaar?
Dat kan alleen maar in Nederland zijn :-).
nicolevelo schreef:
di 23 apr, 2019 18:00
Fedor schreef:
di 23 apr, 2019 17:56
Eitje waarschijnlijk maar ik vond het een leuke foto :)

DSCN2196.JPG
Zie ik drie fietssnelwegen naast elkaar?
Dat kan alleen maar in Nederland zijn :-).
NL is iig juist.
Het leukste zou natuurlijk zijn als het een met Belgisch geld betaalde weg in Nederland is. Misschien een dijkreconstructie in Zeeuws-Vlaanderen als gevolg van verbreding van de Schelde? De lantaarnpalen zien er ook nouveau-riche uit.
Ik heb op 'Haarspeldbochten in Nederland' op google gezocht maar ik kwam alleen op foto's met berglandschappen uit. Gezien het glooiende landschap en de stijl van de boerderijen moet ik aan de Achterhoek of omgeving denken. Die weg is te smal voor het autoverkeer, als ik de grootte van de bermbloemen in ogenschouw neem.
Dit is vast het fietspad dat als een mini-Alpenpas met haarspeldbochten het niveauverschil overbrugt tussen de Heemsteedsebrug over het Amsterdam-Rijnkanaal en de achterliggende polders, tussen Nieuwegein en Houten.
Martin E. van Doornik schreef:
di 23 apr, 2019 19:32
Ik heb op 'Haarspeldbochten in Nederland' op google gezocht maar ik kwam alleen op foto's met berglandschappen uit. Gezien het glooiende landschap en de stijl van de boerderijen moet ik aan de Achterhoek of omgeving denken. Die weg is te smal voor het autoverkeer, als ik de grootte van de bermbloemen in ogenschouw neem.
Fedor post vaker plaatjes van het westelijke rivierengebied. Het landschap, met de weilanden en rechte sloten, vind ik ook meer daarop lijken. Ik zie geen glooïngen in het landschap, en denk eerder aan een dijkopgang. Ik kan het echter ook niet vinden met Google, al vind ik dat op een telefoonscherm (buiten op het terras) ook niet zo prettig zoeken.

Edit: het is zojuist geraden :D
Hier dus:

Afbeelding
Dat is de Heemsteedsebrug, toch?
https://www.google.nl/maps/@52.035818,5.1168959,17z
Correct! keesswart mag de volgende plaatsen.

Het is idd de brug bij de Plofsluis in Nieuwegein.
Oeps, weer te laat.
Hier is de volgende. Gisteren geschoten, zojuist van geheugenkaartje geplukt en hier voor het eerst vertoond :wink:

Afbeelding
keesswart schreef:
di 23 apr, 2019 22:04
Hier is de volgende. Gisteren geschoten, zojuist van geheugenkaartje geplukt en hier voor het eerst vertoond
Moeilijk ... het uitzicht roept bij mij een Voerstreek herinnering op, maar er zijn meer plekken waar het er ± zo uitziet.

Groeten BSM
Doet me ook aan de Voerstreek denken, maar ik ken daar maar een klein deel van. Boven zie ik een soort van een bouwkraan met daaronder een groot huis met rood dak. Links en rechts nog een klein huis. Boven de bocht nog een en misschien achter die grote boom zie ik ook wat. En erg weinig Google streetview daar....