Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 755 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
Yep, kom maar met de volgende.
Volgende
foto.jpg
Wat een heerlijk zomerse plek om daar te fietsen. Vandaag een mistroostige dag, de autoruiten krabben, om van nergens zin in te hebben.... peuh.
De tovenaar schreef:
ma 30 nov, 2020 14:37
Volgende
foto.jpg
Ligt er rechts een geluidswand waarachter een autosnelweg ligt?
Nee, zeker géén autosnelweg.
En zomerse plek? Nee dat was dit weekend.
Google streetview is daar achterhaald en toont een troosteloze situatie.
Het gebouw was een jaar geleden in een ander raad plaatje te zien.
Is het daar altijd troosteloos?
Emmen?
Nee, geen Emmen.
Het gebied was een bedrijventerrein en wordt nu een woonwijk. Was ook niet prettig om daar te wonen, maar tijden veranderen.
Nog maar een hint. Dit is het uitzicht als je het woonerf links uitfietst (de flat zit aan de linkerkant)
foto2b.jpg
Er is daar kennelijk iets wat ligfietsers niet mogen zien en waar je waarschijnlijk tegen betaling naar toe kunt om in of bij het diagonale gebouwtje van te genieten. Een dagstrand?
Leon schreef:
di 01 dec, 2020 09:57
Er is daar kennelijk iets wat ligfietsers niet mogen zien en waar je waarschijnlijk tegen betaling naar toe kunt om in of bij het diagonale gebouwtje van te genieten. Een dagstrand?
Vrije toegang tot het terrein om te wandelen of fietsen (tussen zonsopgang en -ondergang). Het gebouwtje rechts is een horecatent die nu gesloten is (koffie to go uitgezonderd). Links is vaag zichtbaar nog een gebouw waar je idd moet betalen om naar binnen te gaan, hoe dat zit met de corona restricties weet ik niet.
Ergens langs het Eem- of Veluwemeer met Flevoland aan de overkant?
Martin E. van Doornik schreef:
di 01 dec, 2020 10:38
Ergens langs het Eem- of Veluwemeer met Flevoland aan de overkant?
Goede gok, het Eemmeer is maar een uurtje fietsen hiervandaan. Nee, er is geen water in de buurt.
Martin E. van Doornik schreef:
di 01 dec, 2020 10:38
Ergens langs het Eem- of Veluwemeer met Flevoland aan de overkant?
Ik betwijfel nu of er wel een wateroppervlak is.
We kijken op de tweede foto naar het noorden. Er is dus een ex-bedrijventerrein en nu bebouwde kom. Het is dus in een woonplaats. Links van ons een dikke flat. Vervolgens is er géén hoge dijk (dus geen zee) en kenneijk ook geen tweede weg. Daarna lijkt er 'nieuwe' natuur te zijn en een aantal honderden meters verder een groenrand waarschijnlijk bos. Richting NNW is gindsverder iets wat voor een toren kan doorgaan.
We kijken op de tweede foto naar het noorden.
Klopt
Er is dus een ex-bedrijventerrein en nu bebouwde kom. Het is dus in een woonplaats. Links van ons een dikke flat.
Klopt
Vervolgens is er géén hoge dijk (dus geen zee) en kenneijk ook geen tweede weg.
Het eerste klopt, het tweede niet echt
Daarna lijkt er 'nieuwe' natuur te zijn en een aantal honderden meters verder een groenrand waarschijnlijk bos.
Ja dat klopt helemaal
Richting NNW is gindsverder iets wat voor een toren kan doorgaan.
Ja dat is een toren
Richting NNW is gindsverder iets wat voor een toren kan doorgaan.
Ja dat is een toren
[/quote]
De witte kerktoren van Nijkerk?
Nee, het is geen kerktoren.
Ik heb de tweede foto in een wat hogere resolutie gepost, misschien helpt dat.
foto2b.jpg
Watertoren? Radartoren? Destillatietoren? Vuurtoren? Observatorium? Ik herken het niet omdat ik er waarschijnlijk nooit geweest ben en ik kan niet zien wat het voorstelt.

Edit: het is dus kennelijk ongeveer hier:
https://www.google.com/maps/@52.1252749 ... 312!8i6656
Klopt, aan de rand van de voormalige vliegbasis van Soesterberg: https://goo.gl/maps/XYZ9GXSjX4Y7yqK78
Google Streetview toont nog een situatie zoals het een paar jaar geleden nog bijlag.
Als je goed kijkt kan je in de eerste foto de uitkijktoren van het Nationaal Militair museum zien.

De appartementen waren exact een jaar geleden gepost in een ander raad plaatje: viewtopic.php?f=23&t=7669&p=350950
Afbeelding

Volgende is voor Leon.
Had al het idee dat ik er laatst langs gefietst was... ;)