Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 477 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33874 berichten
Ik heb 'em gevonden! De raadselfoto moet met een telelens zijn genomen.
Vanaf de Rue Rosmel, iets oostelijk van het kruispunt met Rue de Maestricht genomen, met links de kaasboerderij van Munnix. Die bocht is toch van de N 627, datum Streetview oktober 2010.

https://www.google.nl/maps/@50.6694902, ... 312!8i6656
Helemaal en verdiend Martin! Jij bent.

Het is nauwelijks een echte tele, met 120 mmeq, maar uitgeknipt. Goed nabewerken haalt daarbij het maximale uit mijn camera, anders was het een veel doffer plaatje geweest.
Dank je Leon, alleen voel ik me wat bedremmeld omdat ik de kaas van het brood van CarlW heb gestoten, die de juiste kerktoren heeft gevonden. Het Herve-gebied lijkt gestaag een uitnodiging aan het worden voor het schieten van veel raadselplaatjes, vanwege de vergezichten en het met boerderijen en dorpjes bezaaide landschap.

Hier is mijn volgende raadselfoto:
DSCF3361-klein.jpg
Het voormalige stadhuis van Winschoten?
gerritdevries schreef:
di 24 sep, 2019 22:44
Het voormalige stadhuis van Winschoten?
Gerrit, goed opgelost! Maar het stadhuis is nog steeds in gebruik, opgegaan in de gemeente Oldambt die hier nog kantoor houdt.
Ik was per fiets op weg naar Duitsland vorige maand
De volgende is voor jou.
Bedankt Martin. Hier een raadplaat van een tijdje geleden, maar ik denk niet dat het aangezicht veel veranderd zal zijn.

oudedoos.jpg
Sedona, Arizona?
Nee, helaas.
Ik heb net even gecheckt op Google Maps en het ziet er nog net zo uit, op wat bebouwing en bomen na. Het bergreliëf is nog exact hetzelfde. Zou ook gek zijn als dat was veranderd, maar goed.
Gezien het ontbreken van gele lijnen op het wegdek lijkt mij dit niet de VS.
Of zit ik fout.
Staat er op dat bord met gele letters langs de weg Camping? Ik ruik een Franse stijl, maar dan wel een uit de tijd van Louis de Funès.

Trouwens wel een heel heftig instagramfilter :wink:
Het is inderdaad niet in de VS maar ook niet in Frankrijk. We stonden daar wel ergens op een camping maar of het precies daar was, geen idee. Het gaat ook meer om de achtergrond, die te maken heeft met UNESCO-werelderfgoed.
De Dolomieten?
In Griekenland bij Kalambata op de E92 uitkijkend op de Meteora kloosters die daar op de rotsen zijn neergezet.
Er is in de tussentijd wel wat veranderd aan de bebouwing, maar min of meer hier dus:
https://www.google.com/maps/@39.6986181 ... 2!1b1!2i27
Volgens mij heet het Kalampaka maar de locatie is goed. Apart gebied daar.
Afbeelding

Beurt naar jou.
Om bij die kloosters te komen kun je maar beter je bagage op de camping of in 1 van de vele pensions achterlaten, de klimmetjes en de temperatuur maken het klimmen daar niet echt aangenaam. Het geeft wel nog een verklaring voor het woord monnikenwerk, want veel zijn slecht bereikbaar (zelfs te voet)
Dit is vanuit Kastraki genomen.
020_17A.JPG
Nieuwe opgaaf, waar ben ik onderdoor gefietst en waar fiets ik langs.
raadplaatje.jpg
_Peter_ schreef:
wo 25 sep, 2019 17:02
Nieuwe opgaaf, waar ben ik onderdoor gefietst en waar fiets ik langs.

raadplaatje.jpg
Aan de zware constructie te zien een spoorbrug, maar geen bovenleidingen. Een diesellijntje? Ziet er wat modern uit. De rivier lijkt helemaal niet op de Maas of IJssel. En te breed voor de Linge, bijvoorbeeld. Geen idee.
Kanaalbrug van Maagdenburg over de Elbe.
math schreef:
wo 25 sep, 2019 17:48
Kanaalbrug van Maagdenburg over de Elbe.
In Nederland heet zoiets een aquaduct.
Volgens mij is een aquaduct een transportweg voor water. Een kanaalbrug is een transportweg voor schepen.
Je hebt gelijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kanaalbrug.
En ik ook, maar een beetje minder.