Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 220 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33852 berichten
Zie ik op de achtergrond de Trampe-fietslift in Trondheim?
Voet van de Trampe-fietslift in Trondheim

https://www.google.nl/maps/place/63°25' ... 4514?hl=nl
Holy shit, dat is snel! (allebei, maar de 1e -Kees- wint!)

Vanaf de brug zie je dit:
Afbeelding
Die laatste is wat moeilijker, maar Noorwegen herken je wel meteen (net zoals bij de opdracht, en dan is helling+halte wel duidelijk) :)

Ben benieuwd naar de foto van Kees (zelf ook ff weinig foto's voor handen ;)) :)
Dat ziet er wel heel Noors uit, Ik moest gelijk denken aan Trondheim door de fietsers.
Trondheim, Gamle Bybro. Foto genomen in de richting van de Nidarosdom :D
Helaas weet ik niet hoe je die mooie Streetviewplaatjes kan kopieeren.

Ik zie het net te laat. :oops:
F5 … F5 … F5... ;)
Thanks. :P
OK, hier is een nieuwe. Ik heb nog niet gekeken of die online te vinden is. Met Google Earth zal het niet lukken ;-)

Afbeelding
Iig niet online te vinden. Ongetwijfeld voormalig Joegoslavië maar daar is op vele plaatsen gevochten...
Het lijkt op een aanslag.
....en het is een monument, omdat er een dakje overheen is gezet.
....en het is een Mazda E2000 of E2200.
....en het is een foto van Kees Swart, dus heeft het een geschiedenis.
....dan zou het weleens iets te maken kunnen hebben met Ceaușescu of zo. Mijn kennis schiet toch echt tekort.
Dit busje werd doorzeefd met kogels in de eindfase van de laatste oorlog in Joegoslavië. Het is nu een monument, waar we enkele maanden terug toevallig langsfietsten.
De foto is op 14 mei genomen om half vijf in de middag
Op 2 juni zat Kees in het noorden van Kroatië (zie ander Raad plaatje)
Ik gok ergens in Macedonië? Ben er nooit toevallig langsgefietst dus zou het verder niet kunnen raden.
Google translate op kogels bus en monument in het Macedonisch, Servisch, Bosnisch of Albanees helpt me ook geen steek verder. :wink:
willem.m schreef:
di 14 aug, 2018 20:33
Fedor schreef:
di 14 aug, 2018 19:49
willem.m schreef:
di 14 aug, 2018 19:12
Meen je dat echt?
Yep, dit is de exacte locatie (zie het gat in de boom links)

https://www.google.com/maps/@51.8888987 ... 312!8i6656
Hoera!

Nieuwe opgave dan. Ik kan diverse tips geven, maar wacht eerst maar even af of iemand de plek herkent.

Knipsel.JPG
Gamle bybro, Trondheim, Noorwegen? Als je 180 graden omdraait, zie je een bloedrode houten constructie met veel houtsnijwerk als ophaalbrug.
(oeps, merk ik nu pas dat de winnaar me al voor was - excuses!)
De tovenaar schreef:
di 14 aug, 2018 23:13
De foto is op 14 mei genomen om half vijf in de middag
Op 2 juni zat Kees in het noorden van Kroatië (zie ander Raad plaatje)
Ik gok ergens in Macedonië?
Macedonië hadden we al verlaten. Opvallend was dat we overal gloednieuwe straatnaambordjes zagen, zoals hieronder.

Afbeelding

Afbeelding

Online is ook een filmpje te vinden van de onthulling van dit monument ;-)

Afbeelding
Straatnaamborden geven Kosovo aan, maar het monument vinden is een lastige ;)
Fedor schreef:
wo 15 aug, 2018 08:07
Straatnaamborden geven Kosovo aan, maar het monument vinden is een lastige ;)
De Openfietsmap vindt Bill Klinton in Prishtina of Pejë, Ekzodi 99 kan ik niet vinden.
Die straatnamen gaf ik als aanwijzing dat je in Kosovo moet zijn. Een exacte locatie vind je er niet mee, want in Kosovo wemelt het namelijk van de straten die verwijzen naar Bill Clinton of de Exodus van 1999.
Voor het bepalen van de juiste plaats heb je het filmpje nodig. Voor wie een beetje overweg kan met Albanees, is het dan peanuts ;-)
keesswart schreef:
wo 15 aug, 2018 09:59
Die straatnamen gaf ik als aanwijzing dat je in Kosovo moet zijn. Een exacte locatie vind je er niet mee, want in Kosovo wemelt het namelijk van de straten die verwijzen naar Bill Clinton of de Exodus van 1999.
Voor het bepalen van de juiste plaats heb je het filmpje nodig. Voor wie een beetje overweg kan met Albanees, is het dan peanuts ;-)
Dus niet in Has, Albanië?