Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 880 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33960 berichten
Edwin* schreef:Als de locatie van het raadplaatje bekend is zal ik er een keer langs fietsen
Voor mij is het wat verder, maar het idee is hetzelfde. Heb ondertussen al wat afgetureluurd, van Kloosterhaar tot de Bergvennen en weer terug. Tevergeefs. Staat het gebied wel op het kaartje van deze pagina? https://www.landschapoverijssel.nl/projecten/natura2000
Is het een zijpad (wat niet met streetview bekeken kan worden) van de Gravenlandweg in Langeveen?

Wij zij een keer met een Hemelvaart- of Pinksterweekend naar de groene camping in Bruinehaar gefietst op een middag om daar te overnachten en de dagen daarop verder naar Vilsteren, etc.

Het plaatje (de woning op de achtergrond) komt me van daaruit vaag bekend voor...
Het moet wel vrij vaag zijn Edwin, want het is van daar (het Veenmuseum) naar de plek van de foto zo'n 15 a 16 km in de richting ZZW ten Zuiden.
Natuurlijk 'as the crow flies' zoals hier gezegd wordt.
Tsja... dan is het niet waar ik dacht... maar het moet dan haast wel in de buurt van het Molenven in Saasveld zijn... maar waar precies?
Dit is denk ik de boerderij die je ziet.
https://www.google.com/maps/@52.3280602 ... 312!8i6656

En dan dit de locatie.
Knipselplek.JPG
Ik denk dat je goed denkt JanH.
Jij bent.
En Edwin, verrekijker mee en lekker zitten op die plek. Je wordt er tureluurs van al die vogels.
Capture3.jpg
Google laat de fietspaden niet doorlopen.
Poppink schreef:
wo 07 apr, 2021 21:21
Ik denk dat je goed denkt JanH.
Jij bent.
En Edwin, verrekijker mee en lekker zitten op die plek. Je wordt er tureluurs van al die vogels.
Nou ja zeg... dat is gewoon 9 km fietsen vanaf hier. Nog niet eerder (bewust) gezien :oops:
De hint naar de opgave van 17 maart gaf de oplossing.
Nieuwe opgave:
Knipselauto.JPG
[/quote]Nog niet eerder (bewust) gezien :oops:[/quote]

We weten nu in ieder geval waar je langs moeten fietsen (en waar we moet gaan zitten, wachten en kijken :D ). En ik zie ook meteen nog een goede reden om erlangs te gaan. De raadselfoto ligt langs de Exosche Aa, die kende ik nog niet. Die kan ik mooi toevoegen aan de verzameling van Nederlandse, Belgische en Duitse waterlopen die mijn achternaam eer aan doen en die ik nog eens een lange fietsvakantie mag volgen :D
Ik ben gek van oude Amerikaanse auto's. Al die fraaie rondingen en lijnen, zo maken ze tegenwoordig niet meer. Haast technische monumenten op vier wielen. Die lichtblauwe pickup Chevrolet Apache 1961 op deze raadselfoto uiterst rechts, daar heb ik in Californië nog mee rondgereden, ook dezelfde kleur. En jaren eerder reed ik in Missouri in een Buick uit 1965. Wat een deinende motorkap voor je zo groot als een tweepersoonsbed. En dan die licht na-verende bewegingen nadat je bent gestopt. Gelukkig rijden er in Zweden nog zoveel American cars rond, dan pak ik mijn camera!

Maar die rode hortensia's linksonder verwacht je niet bij zomaar een parkeerplaats. Is er ergens een restaurant o.i.d. aan een rivier?
De foto ziet er volop zomers uit, dus kan je bepaalde datums op de lijst wegstrepen. En zoek locaties op waar je water verwacht.
De foto is van 30 juni 2019.
... niet bij zomaar een parkeerplaats. Is er ergens een restaurant o.i.d. aan een rivier?
Klopt.
Is het in een in dit draadje genoemd gebied?
viewtopic.php?f=23&t=7669&p=390687#p390687

N.B. Ik kan niet helpen zoeken.
willem.m schreef:
do 08 apr, 2021 08:28
Is het in een in dit draadje genoemd gebied?
viewtopic.php?f=23&t=7669&p=390687#p390687

N.B. Ik kan niet helpen zoeken.
Ja, hoewel dat gebied wel heel groot is. :wink:
Maar wat preciezer: ik ging om 08:00 weg bij Kinderdijk en om 10:15 was ik bij het Raad plaatje!
Edwin* schreef: Hier? Lingedijk 2 in Kedichem.

https://www.google.nl/maps/@51.8596877, ... __%3Afalse

Op de parkeerplaats van https://hotelaandelinge.nl/home-2/
Klopt. Jij bent.
(opgelost voordat mijn werkdag begint, hoef ik niet tussendoor het forum in de gaten te houden)👍
De volgende:

AC5B4552-35F9-4213-B416-5819261EB90E.jpeg
Overduidelijk een voormalige watermolen ergens in Duitsland. De twee halfronde gaten in de muur linksonder, er moeten ooit twee waterraderen hebben gedraaid. De geleidingsmuur waar de assen op hebben gedraaid, is weggebroken, je ziet nog die extra lange strook vloer ervan.
Helaas stelt de monumentenbescherming in ons buurland veel te weinig voor, vaak tot wanhoop van molenliefhebbers.
Je bent voor je raadplaatje en historische plek uitgezocht JanH.
Kijk maar eens hier en nu na de transformatie.
In Duitsland, en overigens overal op de wereld, bestaan veel schuldige plekken.
Martin E. van Doornik schreef:
do 08 apr, 2021 10:13
Overduidelijk een voormalige watermolen ergens in Duitsland. De twee halfronde gaten in de muur linksonder, er moeten ooit twee waterraderen hebben gedraaid. De geleidingsmuur waar de assen op hebben gedraaid, is weggebroken, je ziet nog die extra lange strook vloer ervan.
Helaas stelt de monumentenbescherming in ons buurland veel te weinig voor, vaak tot wanhoop van molenliefhebbers.
En je hoeft niet zo heel ver Duitsland in voor dit plaatje.... binnen een straal van 100 km vanaf de grens (ruim genomen).