Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 918 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
JanH schreef:
ma 10 mei, 2021 22:09
Nee. Maar met zoeken op Sint Jacobspad Uithuizen Hasselt kwam ik op een OSM met een fietsroute. (https://elcidroute.nl/ned/php/umap_fiets.php) Bij elke kruising met een snelweg vervolgens in de omgeving gekeken. Bij Rolde was het raak. Zie hieronder:
Knipseljacobs.JPG

Nieuwe opgave:
Knipselwit.JPG
Deze nieuwe opgave is mij te makkelijk. Ik pas even :-)
Deze is inderdaad wel gemakkelijk...

https://www.google.nl/maps/@53.3198918, ... 6?hl=nl-nl
Jammer, te laat.
Niks zoeken, weten.
Daar ben ik op de fiets vaak langsgekomen.
Aduarderdiep
Edwin* schreef:
ma 10 mei, 2021 22:35
Deze is inderdaad wel gemakkelijk...
Hoe zo? Heb je je vergrepen aan een foto-zoek-machine? :wink:

Antwoord is goed. Jij mag weer.
Het zou handig zijn als er een bot meedoet die dan automatisch een raadplaatje checkt op Bing en Lens. Vindt de bot 'm, dan mag de plaatser een nieuwe poging wagen, net zolang tot er een foto is die niet bingable of lensable is. In plaats van een bot als deelnemer kan dit ook een extra optie in een te plaatsen post worden. Of nóg beter is een tooltje in een te plaatsen post waarmee je met één druk op de knop een unbingable en unlensable raadplaatje maakt. Stel je voor dat je dat zelf moet doen, ha! 🤭
Tsja, Google (wel gebruikt :oops: ) en Bing (gebruik ik eigenlijk niet, want eerst Google) verraadt veel plaatjes. Ook blurren van tekst moet zorgvuldiger (ikke dus :roll: )...

Hier dan een nieuwe.

56B15690-A1CD-42FD-8F53-157043AAE8C6.png
Edwin* schreef:
ma 10 mei, 2021 23:12
Tsja, Google (wel gebruikt :oops: ) en Bing (gebruik ik eigenlijk niet, want eerst Google) verraadt veel plaatjes.
Had hm van te voren nogwel getest met Google, Bing, én Lens....... :roll:
JanH schreef:
ma 10 mei, 2021 23:19
Edwin* schreef:
ma 10 mei, 2021 23:12
Tsja, Google (wel gebruikt :oops: ) en Bing (gebruik ik eigenlijk niet, want eerst Google) verraadt veel plaatjes.
Had hm van te voren nogwel getest met Google, Bing, én Lens....... :roll:
Bij mij verscheen-ie bijna bovenaan de Google Lens resultaten.
Ik zie witte markeringen op de voorgrond: is er een veerpont rechts buiten beeld? Op Kusee.nl zie ik in het Deltagebied alleen maar voet- en fietsveren. En het water op de raadselfoto is te breed voor de Nieuwe Waterweg, is het zeker in het buitenland? De Schelde in België is het niet, maar de Elbfähre Wischhafen-Glückstadt (ben er vaak geweest) ook niet, al lijkt de breedte van de Elbe wel mooi te kloppen.
Maar bij dit hier https://www.google.nl/maps/@53.3651766, ... 704!8i4352 kloppen de bestratingen en markeringen wel: de Weser tussen Brake en Sandstedt? Dan is de foto gezien het zonlicht aan de overkant genomen.
Deze heb je goed Martin. Jouw oplossing is inderdaad vanaf de overkant.

De foto hebben we genomen tijdens onze fietsvakantie van huis over de Jutlandroute naar Legoland (ons einddoel in die vakantie).
Martin E. van Doornik schreef:
ma 10 mei, 2021 23:26
Ik zie witte markeringen op de voorgrond: is er een veerpont rechts buiten beeld? Op Kusee.nl zie ik in het Deltagebied alleen maar voet- en fietsveren. En het water op de raadselfoto is te breed voor de Nieuwe Waterweg, is het zeker in het buitenland? De Schelde in België is het niet, maar de Elbfähre Wischhafen-Glückstadt (ben er vaak geweest) ook niet, al lijkt de breedte van de Elbe wel mooi te kloppen.
Maar bij dit hier https://www.google.nl/maps/@53.3651766, ... 704!8i4352 kloppen de bestratingen en markeringen wel: de Weser tussen Brake en Sandstedt? Dan is de foto gezien het zonlicht aan de overkant genomen.
Who needs Lens! Knap gevonden.
Weer te laat.
Brake fähranleger.
Fähre Brake - Sandstedt
Die camping aan de overkant, de stenen van de aanlegsteiger.
Ik heb op die camping gekampeerd na de overtocht.
3 - 4 juli 2019
Dank je Edwin, ik zal morgen een nieuwe foto plaatsen. Ga nu naar bed.
Hier een nieuwe Raad plaatje, ditmaal uit de oude doos:

Vakwerkhuizen.jpg
22km vanaf Saverne?
Saverne is het niet, het is wel een fraaie stad. En waar verwijst die LE naar?
Lembach?
Nee, die LE is een Frans lidwoord met daarna nog een woord. Zoiets als Le Mans, maar is 'm natuurlijk niet. De spatie is bij het bluren ongemoeid gelaten.
Gezien de grootte van het bord en lettertype zal hetgeen achter "LE " komt niet zo lang zijn, 4 letters?
Dan daalt het aantal van 223 al snel.

Is het in de Elzas?