Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 834 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
Jan-Joost schreef:
zo 28 feb, 2021 22:51
Goed genoeg om de volgende te mogen plaatsen?
Ja hoor. Jouw eerste oplossing was al goed.
Dan moet ik toch een beetje goedmaken met Martin, die nu al 2 keer achter het net vist. Zal het toch de leeftijd zijn? Maar deze kleine idylle, die ik vandaag aantrof, zou toch moeten lukken?
Hmmm, die is eerder op het forum geweest, in een filmpje.
Edit: link verwijderd.

(Dit is geen oplossing want de exacte locatie heb ik niet)
JanH schreef:
zo 28 feb, 2021 23:04
Hmmm, die is eerder op het forum geweest, in een filmpje.
viewtopic.php?f=3&t=34498&hilit=brieven ... 20#p358476

(Dit is geen oplossing want de exacte locatie heb ik niet)
JanJoost, jij hebt humor!
Nummer X volgens mij, maar ik doe niet mee voor de oplossing.
Poppink schreef:
zo 28 feb, 2021 23:23
JanH schreef:
zo 28 feb, 2021 23:04
Hmmm, die is eerder op het forum geweest, in een filmpje.
viewtopic.php?f=3&t=34498&hilit=brieven ... 20#p358476

(Dit is geen oplossing want de exacte locatie heb ik niet)
JanJoost, jij hebt humor!
Nummer 9 volgens mij, maar ik doe niet mee voor de oplossing.
Maar dat is mijn huis!
Bovendien heb ik niet iedere minuut vrij om het raadsel te onderzoeken, m'n vrouw wilde me naast haar hebben tijdens het debat op RTL4. Zij werd er horendol van m'n vertellingen over raad plaatjes.

Kan de foto verwijderd worden, ik voel me niet op m'n gemak, ben bang dat vreemde personen ook mee kunnen kijken. Ik kan ook niet zomaar foto's van woningen van verenigingsleden plaatsen, er bestaat zoiets als privacywetgeving.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 01 mar, 2021 09:53
Maar dat is mijn huis!
Ja! dat is het juiste antwoord! Je naam stond zo prominent op de mooie brievenbus, dat ik gisteren toch even in de remmen moest om het fotootje te maken...

Jij mag bij wijze van verlaat verjaardagcadeautje de volgende plaatsen.. :D
Martin E. van Doornik schreef:
ma 01 mar, 2021 09:53
Kan de foto verwijderd worden, ik voel me niet op m'n gemak, ben bang dat vreemde personen ook mee kunnen kijken. Ik kan ook niet zomaar foto's van woningen van verenigingsleden plaatsen, er bestaat zoiets als privacywetgeving.
+1

Het was goedbedoeld, maar laten we geen persoonsinformatie op een publiek platform plaatsen. En zeker niet zonder voorafgaande expliciete instemming van de persoon die het betreft.
Foto uiteraard verwijderd, met excuses.

Gezien het feit dat er al eerdere verwijzingen waren zag ik er geen kwaad in, maar het kan niet zo zijn dat mensen zich onconfortabel voelen bij wat er als vermakelijk bericht was bedoeld.
Misschien handig om ook het filmpje op YouTube te verwijderen en het bericht hier op het forum wat daar naar verwijst.
Jan-Joost schreef:
ma 01 mar, 2021 11:34
Martin E. van Doornik schreef:
ma 01 mar, 2021 09:53
Maar dat is mijn huis!
Ja! dat is het juiste antwoord! Je naam stond zo prominent op de mooie brievenbus, dat ik gisteren toch even in de remmen moest om het fotootje te maken...

Jij mag bij wijze van verlaat verjaardagcadeautje de volgende plaatsen.. :D
Gisteren? Dan was ik op mijn molen, anders stond er een bakkie koffie voor je klaar. 8)
Dank je wel, de Amerikaanse brievenbus heb ik in december 1972 gekocht in St. Louis, Missouri, USA. In dat land heb ik mijn eerste fietstocht gemaakt, toen al 21 jaar jong....
Hier is de volgende foto. Wat een dikke mist en schandalig, dat een kwart van de auto's met gedoofde lichten rondreed! Schop ze terug naar het CBR. :x
IMG_20210301_115715.jpg
Ja, da's precies dezelfde erwtensoep als waar ik gisteren doorheen reed. Koud was het ook, dus een kopje koffie was welkom geweest. Die onthoud ik voor de volgende keer..

Ik denk te zien dat je op een kruispunt aan rijdt, met links een (elektriciteits)huisje en een GSM mast. Ziet er uit als iets waar ik nagenoeg dagelijks langs zou kunnen komen maar hoe lang ik ook op gsmmasten.nl (best een leuke site, trouwens..) zit te turen, ik kan deze combi zo niet vinden...
Jan-Joost schreef:
ma 01 mar, 2021 17:04
Ja, da's precies dezelfde erwtensoep als waar ik gisteren doorheen reed. Koud was het ook, dus een kopje koffie was welkom geweest. Die onthoud ik voor de volgende keer..

Ik denk te zien dat je op een kruispunt aan rijdt, met links een (elektriciteits)huisje en een GSM mast. Ziet er uit als iets waar ik nagenoeg dagelijks langs zou kunnen komen maar hoe lang ik ook op gsmmasten.nl (best een leuke site, trouwens..) zit te turen, ik kan deze combi zo niet vinden...
Gisteren scheen in Stad wel de zon. Op mijn raadselfoto komen er veel wandelaars voor.
Ik heb geen idee en wacht op een interessanter plaatje.

P.S. Waarom quoten als dat niets toevoegt?
Kom er ook niet uit. Wat is die verhoging links op de foto, een dijk?
JanH schreef:
ma 01 mar, 2021 18:05
Kom er ook niet uit. Wat is die verhoging links op de foto, een dijk?
Nee, het is hier vlak. Het is kuilvoer naast een boerderij. Rechts van mij staat ook een boerderij met aan de linkerkant (achter mij dus) een reclamebord.
Laat me even nadenken.
Je was gisteren in Stad en ook op de molen.
Het plaatje moet dus geschoten zijn tussen Groningen en Westeremden of tussen Kolham en Westeremden en nog preciezer waar een van de beide routes ....
Hebbes!
Capture.JPG
Veel wandelaars, Pieterpad.
Capture2.JPG
Poppink schreef:
ma 01 mar, 2021 18:45
Laat me even nadenken.
Je was gisteren in Stad en ook op de molen.
Het plaatje moet dus geschoten zijn tussen Groningen en Westeremden of tussen Kolham en Westeremden en nog preciezer waar een van de beide routes ....
Hebbes!
Capture.JPG
Veel wandelaars, Pieterpad.
Capture2.JPG
Ik reed alleen via Stad naar m'n molen en terug, meer niet. Klussen aan de ramen van de molen.
Ja, dat is 'em. De mast staat nog niet op Streetview van nov. 2009. De foto is vandaag genomen, moest effe langs Eenrum om daar iets te regelen en naar de dierenarts in Winsum toe voor medicijnen, dan weer terug via Baflo.
De onderstaande foto toont dezelfde plek van de Pieterburen-kant gezien, een paar uur later, de mist was al wat opgetrokken. Excuses voor de mobiel-fotokwaliteit....
M'n oud-klasgenoot uit Amsterdam en m'n zus uit Almere appten mij vanmiddag dat het daar stralend zonnig weer was!
De volgende is voor jou.

IMG_20210301_163929.jpg
Voor een keer maar eens niet Twente.
20101024_1358_DSCN1966_S610.JPG
Vanaf het Centre Pompidou in Metz?

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 35431).jpg

/Edit:
Zonder Bing hoor. Ik herken de kathedraal aan het uitzicht vanaf de andere zijde, van de talloze keren dat ik met de auto over de snelweg (A31) naar de Alpen ben gereden. Steeds neem ik me dan voor om nog eens in deze historische stad te gaan kijken.
Deze is te makkelijk (zelfs voor iemand die niet naar Frankrijk gaat) Bing is soms je vriend. Bij gebrek aan plaatjes laat ik deze passeren.