Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 756 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
Jurr schreef:
di 01 dec, 2020 16:00
Had al het idee dat ik er laatst langs gefietst was... ;)
Ja, het is een hele populaire fietsroute, dus het was een uitdaging om van die omgeving een raad plaatje te tonen die niet onmiddellijk wordt herkend of door de bing / google afbeeldingen mand valt :wink:
Ik vond de lokatie via het gebouwtje. Ik heb het uitgeknipt, rechtgezet, bijgetekend wat achter de omheining viel en daarna met google gezocht. Soesterdal bleek al snel het toverwoord.
And now for something completely different. (Deze uitroep is geen hint)
Benoemen van baai of dorp is genoeg.
Grote versie: https://www.leonpoels.nl/fietsen/zee2400.jpg
Afbeelding
Itilo?
Ja. Knap hoor, of toch google/bingbaar? Jij bent.
nb. We hadden daar fietsen gehuurd. :D
Leon schreef:
di 01 dec, 2020 17:49
Ja. Knap hoor, of toch google/bingbaar? Jij bent.
nb. We hadden daar fietsen gehuurd. :D
Veel te heet om daar te fietsen, (ook al in mei) maar dat merk je pas als je er bent.
Ik heb veel in Griekenland gefietst. Altijd in het najaar. De volgende:
1.jpg
Vos schreef:
wo 02 dec, 2020 10:23
Ik heb veel in Griekenland gefietst. Altijd in het najaar. De volgende:
1.jpg
Lijkt me een soort van houten platform waarvan de dikke planken op artistieke manier worden doorgetrokken naar de zitplaatsen. Op een uitzichtpunt?
Op de achtergrond lijkt een hoogspanningsmast te staan van het type MaasWaal.
Zoals eerder besproken in viewtopic.php?f=23&t=7669&p=378219#p378219
Het doet me sterk denken aan een bankje waar ik vorig zomer met mijn zoon uitrustte tijdens onze fietstocht naar en over de Veluwe. Is het toevallig hier, op de Geerstraat net boven Altforst (en dus heel toepasselijk boven de Maas en Waalweg?) https://www.google.nl/maps/@51.8708754, ... 384!8i8192
Bart_fietst schreef:
wo 02 dec, 2020 20:44
Het doet me sterk denken aan een bankje waar ik vorig zomer met mijn zoon uitrustte tijdens onze fietstocht naar en over de Veluwe. Is het toevallig hier, op de Geerstraat net boven Altforst (en dus heel toepasselijk boven de Maas en Waalweg?) https://www.google.nl/maps/@51.8708754, ... 384!8i8192
Bedoel je dit hier? https://www.google.nl/maps/@51.8705328, ... a=!3m1!1e3
inderdaad Martin, die plek bedoel ik. Ik was in Google met het gele mannetje op de blauwe lijntje gaan staan. En toen kwam ik het viaduct niet meer op :D
Klopt. Beetje verloren plek voor zoiets als je het mij vraagt. Hier vanaf de andere kant.
2.jpg
Beurt naar Bart_fietst.
Ja, zo komt het bankje me nog bekender voor. Eindelijk eens een raadplaatje dat ik wel heb gezien en onthouden. Tot dusver alleen raadplaatjes voorbij zien komen waarvan ik nadien dacht: verhip, daar ben ik inderdaad ook langsgefietst.

Geen idee of mijn raadplaatje een makkelijke of moeilijke is. Een eerste Bing-actie gaf geen resultaat, maar ik vermoed dat dat geen garantie is...
Knipsel1.PNG
Bart_fietst schreef:
do 03 dec, 2020 11:55
Geen idee of mijn raadplaatje een makkelijke of moeilijke is. Een eerste Bing-actie gaf geen resultaat, maar ik vermoed dat dat geen garantie is...Knipsel1.PNG
Ziet erg Belgisch uit, provincie Luik of daaromtrent. Maar heb nu effe geen tijd voor.
Martin E. van Doornik schreef:
do 03 dec, 2020 13:51
Bart_fietst schreef:
do 03 dec, 2020 11:55
Geen idee of mijn raadplaatje een makkelijke of moeilijke is. Een eerste Bing-actie gaf geen resultaat, maar ik vermoed dat dat geen garantie is...Knipsel1.PNG
Ziet erg Belgisch uit, provincie Luik of daaromtrent. Maar heb nu effe geen tijd voor.
De heg lijkt me anders te strak gesnoeid naar Belgische maatstaven. Ik denk dus eerder aan Noord-Brabant.
De heg lijkt me anders te strak gesnoeid naar Belgische maatstaven. Ik denk dus eerder aan Noord-Brabant
In lijn met deze logica zal een Nederlandse tuinman de landsgrens met België hebben overgestoken.
willem.m schreef:
do 03 dec, 2020 14:41
Martin E. van Doornik schreef:
do 03 dec, 2020 13:51
Bart_fietst schreef:
do 03 dec, 2020 11:55
Geen idee of mijn raadplaatje een makkelijke of moeilijke is. Een eerste Bing-actie gaf geen resultaat, maar ik vermoed dat dat geen garantie is...Knipsel1.PNG
Ziet erg Belgisch uit, provincie Luik of daaromtrent. Maar heb nu effe geen tijd voor.
De heg lijkt me anders te strak gesnoeid naar Belgische maatstaven. Ik denk dus eerder aan Noord-Brabant.
Toch zien de bouwstijlen van de kerk er nog te Belgisch uit om in Nrd.-Brabant te zijn. De toren van mergelsteen o.i.d. lijkt veel ouder dan het schip. Het soort bakstenen, natuurstenen hoekblokken, de kleur van de voegen. Waarschijnlijk een herbouw na '14-'18.
Bart_fietst schreef:
do 03 dec, 2020 19:35
De heg lijkt me anders te strak gesnoeid naar Belgische maatstaven. Ik denk dus eerder aan Noord-Brabant
In lijn met deze logica zal een Nederlandse tuinman de landsgrens met België hebben overgestoken.
Ha ha 😂
Te keurige Belgische taferelen bevinden zich ook niet zelden in Frankrijk.
Frankrijk
Dat zou te zuidelijk zijn. Ik hoefde er maar 1 keer de grens voor over te steken. Om iets preciezer te zijn: vanaf huis (Midden-Brabant) een lange dag in het zadel.