Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1313 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33587 berichten
OK, gevonden door de reclame op het raam. vervolgens juiste vestiging van Nollen zoeken.
volgende, ook niet al te moeilijk denk ik. probeer de foto in de tekst te plaatsen, maar lukte van de week ook niet goed. excuus als het niet goed gaat.
20210723_163926.jpg
Ik dacht even een Peelkanaal, maar het stroomt de verkeerde kant op. We kijken op de foto zo te zien naar een noord-achtige richting.
Hier: https://www.google.nl/maps/@52.3668641, ... 8192?hl=nl
Deed me denken aan het kanaal Almelo - Noordhorn en dat in een zoekopdracht met het woord stuw gaf snel de oplossing.
Je hebt het goed bekeken JanH. beurt weer naar jou.
Nieuwe opgave:
KnipselBB.JPG
Heb de afgelopen dagen geen tijd voor: druk druk, er komt een kerstconcert in Roodeschool; mij is gevraagd posters en programmablaadjes te ontwerpen. Deadline angstig dichtbij. Morgen hebben m'n vrouw en ik een stand op een grote rommelmarkt in Uithuizen, spullen klaarmaken en ook nog de begrafenis van m'n tante zelf regelen in Blaricum (vrouw van m'n vaders broer, geen kinderen). Correspondentie met notaris. En dan is het lijstje nog niet compleet. Raaah!
Wisselmast in Groningen.
Maar toen.....
Het is niet in Groningen.
Bij het zien van mais denk ik aan varkensboeren. Is het op de grens van Limburg en België (in de buurt van Weert)?
Het is op de grens van Limburg en België, maar niet in de buurt van Weert.
willem.m schreef:
vr 25 nov, 2022 10:32
Heeft het met hoog water te maken?
Dit Raad plaatje! wel.
JanH schreef:
zo 27 nov, 2022 09:53
Het is op de grens van Limburg en België, maar niet in de buurt van Weert.
Dat is raar want het grootste deel van die grens is Grensmaas, of in de buurt van Weert. Daarnaast zijn zowel tussen Stramproy en Thorn als tussen Maastricht en Vaals zijn geen hoogspanningsleidingen in de buurt.
DaVici heeft het gevonden.

Ik schreef hiervoor "op" de grens. Het is echter 850 meter van de Grensmaas... :oops:

Beurt gaat naar DaVinci.
kerk 4 (Large) (2).jpg
Gevonden door de hoogspanningsmasten tussen Maastricht en Maasbracht te bekijken, die vanuit Maastricht richting noorden zijn een ander model en in Ohé en Laak vond ik de goeie.
Begin oktober ben ik hier ook nog gefietst, maar de andere richting als de foto, herkende het niet.
Volgende, voor de afwisseling een kerk en een andere toren:
Alter Kirchturm Breyell...

Herman
Inderdaad, de Alter Kirchturm of Lambertiturm op de Lambertimarkt in Breyell.
https://www.google.nl/maps/@51.2982597, ... 000!8i5000
Hoe gevonden?
De beurt is aan HAK.
Google is niet mijn grootste vriend...
Maar deze keer wel.
20210830_152409.jpg
Ik hoop dat deze iets moeilijker is dan mijn vorige...

Herman
Dat moet dan vanaf het gravelpad genomen zijn.
Screenshot_20221127-181140.png
Op het tweede plaatje zie je de schaduw van de beide schoorstenen.
Screenshot_20221127-181422.png
Helemaal goed...
Het reactor gebouw te Petten vanaf het door jou genoemde gravelpad.
Aan jou de volgende...

Herman
DSC_8602.JPG
En kerk en een molen, wat wil een mens nog meer. :D