Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 405 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33607 berichten
Ik mis nog de website en de openingstijden:
chambord.org
Nu geopend: 09:00–17:00

De volgende is weer voor jou Willem.
Had ik Chambord ook meteen herkend, maar ik was even weg om te stemmen....
Martin E. van Doornik schreef:
do 23 mei, 2019 12:46
Had ik Chambord ook meteen herkend, maar ik was even weg om te stemmen....
Ik zag het ook meteen, maar kon even niet op de naam komen. Toen het me tien minuten later te binnen schoot was ik al weer te laat. Je moet in de topic vaak snel handelen.
Ik denk dat ik in dit draadje nog nooit zo'n makkelijk plaatje voorbij heb zien komen. Ik ben nooit bij Chambord geweest, maar het beeld is zo kenmerkend. Best wel knap van de architect!

Hieronder de volgende opgave:
Ik wilde gewoon snel van de beurt af. :D
Dit lijkt me Noord-Italië aan de steenkleur te zien. Genua?
gerritdevries schreef:
do 23 mei, 2019 14:05
Ik wilde gewoon snel van de beurt af. :D
Dit lijkt me Noord-Italië aan de steenkleur te zien. Genua?
Denk van niet. Gezocht met Genova (Italiaans voor Genua) en campanile (Italiaans voor klokkentoren) op Google afbeeldingen. Zie hier het resultaat. Zoek verder....
https://www.google.nl/search?biw=1280&b ... NUj4bFc3T4
Het is niet in Genua.

Ik vermoed dat er nog niet serieus is gezocht. Dus ik geef nog geen hints. En de winnaar is degene die als eerste de precieze locatie doorgeeft.
Met de opening voor de klokken en het ronde gat daaronder lijkt deze kerktoren wel wat op Chiesa dei Santi Michele e Gaetano in Florence. Maar het is hm volgens mij niet. Details kloppen niet.

-Jan
Het gebouw staat niet in Florence.
Staat er een inscriptie op de muur van de linkergevel?
math schreef:
vr 24 mei, 2019 13:43
Staat er een inscriptie op de muur van de linkergevel?
Kan zijn. Maar ik heb niet met opzet iets weggeknipt.
Uit je eerdere opmerking over 'niet serieus zoeken', maak ik op dat ons iets ontgaat in dit plaatje door onoplettendheid. Ik zie een scheurtje in een muur. Is het iets met aardbevingen (N.B. Groningen) ?
Nee hoor. Er is geen verborgen aanwijzing, in het plaatje noch het praatje. En het is niet in Groningen.

Maar ik zie gewoon weinig activiteit. En ik geef niet ongevraagd hints (dat staat zo wanhopig).
willem.m schreef:
vr 24 mei, 2019 22:13
En ik geef niet ongevraagd hints
Oké, ik ben tot nu toe vooral torens (torre, campanule) in Italië aan het bekijken geweest. Is dat wel het goede land?
PeterVanRijn schreef:
vr 24 mei, 2019 22:38
willem.m schreef:
vr 24 mei, 2019 22:13
En ik geef niet ongevraagd hints
Oké, ik ben tot nu toe vooral torens (torre, campanule) in Italië aan het bekijken geweest. Is dat wel het goede land?
Yep, de kerk staat in Italië.
Het exacte plaatje is op Streetview te zien.
De kathedraal van Bergamo?
Ik zie niets opmerkelijks. Een toren bij vermoedelijk een kerk gebouwd in gele zandsteen. Toren niet erg hoog en niet bijzonder rijk versierd. Iets wat je heel in Italie kunt vinden in provinciesteden, vooral rond de noordelijke Appennnijnen aan de Adriatische en Tirreense kust. Heeft het iets met de Giro te maken?
Ok, dan is het te moeilijk. Sorry.

Ik geef 1 hint: barok.
willem.m schreef:
za 25 mei, 2019 12:23
Ik geef 1 hint: barok.
Pfff, gaat het om muziek, bouwstijl, architectuur, literatuur? Heb je hert lijstje van barokcomponisten als eens gezien? 245 stuks :shock: https://nl.wikipedia.org/wiki/Barokmuzi ... arokmuziek
In Noto - kennelijk beroemd in associactie met barok - kan ik geen niet-barokke kerk vinden.
En kerken hebben ze in Italië veel.
Het is hier:
Via Santa Maria del Paradiso, 14, 73100 Lecce LE, Italië
https://maps.app.goo.gl/szVqijyLwxKHBUzU7

Barok:
"...en zijn in barokstijl uitgevoerd. Doordat deze stijl in Lecce in de architectuur meer tot uiting kwam dan in andere steden, werd de stad wel het Florence van de Barok genoemd."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lecce_(stad)

Ik heb geen tijd om mijn plaatje te managen, daarom geef ik de beurt door.