Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 913 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33908 berichten
Jullie zijn lekker bezig geweest vannacht! Ik zie nu pas op het Raad plaatje! de brugconstructie. Ach ja:
Je gaat het pas zien als je het door hebt
herstel
Poppink schreef:
vr 07 mei, 2021 01:05
Gevonden.
Ja! Zowel Poppink als Edwin* hadden de goede brug te pakken. Maar de route van Reitsma ligt inderdaad aan de oostkant van de Adige hier. Jo Deutmann had het ook goed: :wink: https://tinyurl.com/47xpz9bu

Niet getreurd Edwin*, er komt vast een Twents plaatje aan dus gewoon weer een nieuwe kans!

Groetjes,

Carl
Die passo Lavazé nog even, écht steil!
20180624_1523_DSC_0008_F5121.JPG
Let op details als het ontbreken van navigatie en het slot

Voor het zoekplaatje:
DSC_2548_1.JPG
Laat me het thema 'dijk langs de rivier' maar eens doorzetten.
Ik denk hier, bij de vistrap in de Schipbeek bij Bathmen:
https://www.google.nl/maps/@52.2445958, ... 56!5m1!1e4
Uiteraard goed.
Ga je gang Willem, verras ons.
Hierbij de nieuwe opgave. Mocht Edwin* 'm raden, dan heeft hij beloofd een foto van een fietsachterlicht te plaatsen.

niethetrutbeek.JPG
Bing komt met een plaatje dat er vervreemdend veel op lijkt, maat het volgens mij niet is. De brug zouden ze uiteraard later hebben kunnen bouwen.
Afbeelding
Voorzet: Noorwegen?
Of is dat een afzwaaier.
Leon schreef:
vr 07 mei, 2021 13:16
Bing komt met een plaatje dat er vervreemdend veel op lijkt, maat het volgens mij niet is. De brug zouden ze uiteraard later hebben kunnen bouwen.
Wat maf zeg. Ik heb mijn plaatje wel door Google Lens gehaald en ik zie vergelijkbare plaatjes in verre oorden zoals Virginia opdoemen, waar ik niet ben geweest.

Poppink schreef:
vr 07 mei, 2021 13:22
Voorzet: Noorwegen? Of is dat een afzwaaier.
Ik kan me voorstellen dat er mensen op het forum rondhangen die het beeld herkennen. Dus ik geef niet te snel aanwijzingen voor de regio of windrichting. De ervaring bij Carl leert dat een plaatje dan veel te snel en makkelijk geraden wordt. :wink:
Achter het gebouw links zie ik een blauw vierkant verkeersbord met een dunne witte rand: een oversteekplaats? Ik denk misschien ook aan Noorwegen: https://creazilla.com/nl/nodes/20-265-v ... gen-vector Dergelijke borden en kleigebakken dakpannen komen in Amerika niet voor (behalve in staten met Hispanische invloeden), dus Virginia kan je wel vergeten.
Aan de oevers te zien is het water aan getijden onderhevig, maar er is ook begroeiing zo dichtbij de oevers. Het water moet niet al te (zee)zout zijn. Ik verwacht zo'n plaatje niet aan de ruige westkust, maar misschien rondom de Oslofjord? De zeilboten op de voorgrond kunnen niet onder die lage brug door, tenzij er zich een ophaalbrug buiten beeld bevindt.
Op de achtergrond zie ik een paar windturbines staan.
Maar dat vakwerkhuis dan @Martin.
Voor mij met dat getij en de lucht ruikt het naar Noorwegen of de zuidkust of de eilanden tussen Bergen en Stavanger.
Maar de windmolens, het vakwerkhuis jagen me naar Pommeren.
Het getij.....
Of die heldere lucht van Bretagne misschien.
Vergeet Bretagne maar. Het verschil tussen hoog- en laagwater kan dan oplopen tot meer dan 14 meter. De grootste getijdenverschillen van heel Europa zelfs. Denk maar aan de Mont Saint Michel en de getijdencentrale van Rance. Er zijn nog vier in aanbouw bij Blanchard. Op de raadselfoto is het verschil veel minder.... Bovendien zie ik geen vakwerkhuis staan. Een voorbeeld is hieronder.
St. Andreasberg Harz 1980-klein.jpg
Er zijn wel zeilboten maar geen motorboten. Dat heb je wel bij drinkwaterreservoirs. Die hebben ook een variabele waterspiegel.
Of een stuwmeer :wink:
Dat komt vaak op hetzelfde neer, hè?
Ik dateer het bouwsel links op 1930 à 1960.
Ik zie in de verte wel een suggestie van een vakwerkhuis.
Ik zal het rechterdeel van de foto er ook bij plaatsen. Dat biedt iets meer informatie.

Ik hoop dat het niet lukt om deze twee foto's aan elkaar gephotoshopt door Bing of Lens te laten herkennen.

Een extra aanwijzing is dat het een kunstmatig meer betreft.

nogsteedsniethetrutbeek.JPG
Vandaag tussen de druke werkzaamheden door wel gekeken, maar het is geen plaatje wat je zo even raad... ik haak in ieder geval weer aan (na het eten)...

Het lijkt me ergens in Noord-Duitsland.
Deze herkende ik.
Eigen foto van de brug:
Knipsel1.JPG
Vanaf de brug
Knipsel2.JPG
(kan ik deze niet meer als raad plaatje! gebruiken :( )

Locatie:
https://www.google.nl/maps/@51.4881002, ... 4352?hl=nl
Dat is correct, JanH! Een stuk dichterbij dan jouw concurrenten dachten.

Op mijn foto kijk je uit op een huisje van de lokale surfschool. 🏄‍♀️

Screenshot_20210507-202617.png