Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 161 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33598 berichten
Michael W schreef:Even een gemakkelijke; over welke beek ligt dit bruggetje :wink:
Afbeelding
Blijkbaar is hij erg moeilijk of iedereen is met vakantie :?
Hint 1: Even eerder passeer je een Waldhotel met biergarten op de kruising van twee bekende lange afstandsfietsroutes en een hele bekende langeafstandswandelweg* waar ook een mtb-variant van bestaat. :wink:
Hint 2: Er zijn meerdere beken met deze naam 8)

* Merktekens staan links op de brug
Ben nu net weer thuis na een mooie vakantie, mijn gele Giant in de auto meegenomen en op verschillende plekken gefietst. Waar is deze foto genomen? Mijn befaamde NL-bordje zegt natuurlijk dat dit in het buitenland is.
Er zit geen bagage op de fiets, die zijn afgehaakt en liggen in mijn kamer in een jeugdherberg in de buurt.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Ben nu net weer thuis na een mooie vakantie, mijn gele Giant in de auto meegenomen en op verschillende plekken gefietst. Waar is deze foto genomen? Mijn befaamde NL-bordje zegt natuurlijk dat dit in het buitenland is.
Er zit geen bagage op de fiets, die zijn afgehaakt en liggen in mijn kamer in een jeugdherberg in de buurt.
39,- SEK voor een hamburgertje (4,50 euro), moet wel ergens in Zweden zijn 8)

Zweden heeft alleen wel erg veel jeugdherbergen om het centrum van al die plaatsen op GoogleMaps te gaan bekijken ...
Michael W schreef: Zweden heeft alleen wel erg veel jeugdherbergen om het centrum van al die plaatsen op GoogleMaps te gaan bekijken ...
Maar er zijn maar 30 Tiger stores in Zweden! :wink:
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Ben nu net weer thuis na een mooie vakantie, mijn gele Giant in de auto meegenomen en op verschillende plekken gefietst. Waar is deze foto genomen? Mijn befaamde NL-bordje zegt natuurlijk dat dit in het buitenland is.
Er zit geen bagage op de fiets, die zijn afgehaakt en liggen in mijn kamer in een jeugdherberg in de buurt.
39,- SEK voor een hamburgertje (4,50 euro), moet wel ergens in Zweden zijn 8)

Zweden heeft alleen wel erg veel jeugdherbergen om het centrum van al die plaatsen op GoogleMaps te gaan bekijken ...
Wie zegt dat het SEK is en het is niet in Zweden. Ergens op een eiland dat met een F begint.
Martin E. van Doornik schreef: Wie zegt dat het SEK is en het is niet in Zweden. Ergens op een eiland dat met een F begint.
Ik moet meteen aan Fyn denken, maar daar kan ik dit straatje niet vinden :?
urje schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Wie zegt dat het SEK is en het is niet in Zweden. Ergens op een eiland dat met een F begint.
Ik moet meteen aan Fyn denken, maar daar kan ik dit straatje niet vinden :?
Er zijn meer eilanden die met een F beginnen en denk richting Zweden
De Jernbanegade in Nyboking?
Ah, Nykøbing dus :) Ik heb er ook eentje:
Afbeelding

edit: pff, te laat!
Ralph Lammertink schreef:De Jernbanegade in Nyboking?
Goed geraden, de Jernbanegade (Deens voor spoorbaanstraat), maar het is Nykøbing op Falster (er zijn meer Nykøbings in Denemarken), vlakbij de autoweg E47 van Puttgarden-Rødby via København naar Helsingør-Helsingborg, om zo verder naar ons tweede huis in Zweden te rijden. Deze afstand vanaf Groningen in één keer rijden is absoluut onmogelijk, daarom overnacht in Danhostel vandrerhjem Nykøbing-Falster. Terwijl mijn vrouw in onze slaapkamer een boek zat te lezen of een spelletje op de laptop deed, maakte ik op Deens grondgebied wat rondjes in de buurt, wel tot 15 kilometer. Heerlijk!
Hieronder een foto van onze auto met daarin mijn fiets, gefotografeerd bij ons 2e huis in Zweden. Kun je zo makkelijk eruit halen en de wielen in elkaar klikken! En daaronder nog een foto in Nykøbing-Falster. Op de terugweg deed ik weer hetzelfde. Veel profijt van zo'n lange zomeravond in het noorden van Europa.

Afbeelding

Afbeelding
urje schreef:Ik heb er ook eentje:
Steiger in het Zuidlaardermeer :wink:

Afbeelding
Yep! Ik zal de volgende keer iets obscuurders uitzoeken...
Zoals het bruggetje van Michael ..
arnob schreef:Zoals het bruggetje van Michael ..
Afbeelding

Deze dus, fraai bruggetje op de ...weg over de ...bach in het ...wald, vlak bij de ...radweg :wink:
Waar is dit? Hint: het getal is een hint, maar ik had net zo goed een andere kilometerpaal kunnen fotograferen.
Afbeelding

En nog een. Hiervan wil ik graag weten waar de foto gemaakt is, waar de kerk is en waar de mijnberg op de achtergrond ligt.
Afbeelding
Leon schreef:Waar is dit? Hint: het getal is een hint, maar ik had net zo goed een andere kilometerpaal kunnen fotograferen.

En nog een. Hiervan wil ik graag weten waar de foto gemaakt is, waar de kerk is en waar de mijnberg op de achtergrond ligt.
En dat is alles ? :wink:
Nieuw leven in dit draadje :)

Op welke hoogtepunt staat dit kenmerkend gebouw?

Afbeelding
Tjonge, ooit heb ik dit bericht geplaatst in 2008. En nu 3216 reacties en 184147 keer bekeken! Blijkbaar is dit leuk. Vooruit een nieuwe! Waar is dit:
Afbeelding

Hint: ergens tussen Friesland en Overijssel

groet,
Wijnand
wijnand schreef:Hint: ergens tussen Friesland en Overijssel
Afbeelding
Michael W schreef:
wijnand schreef:Hint: ergens tussen Friesland en Overijssel
Afbeelding
Warm, maar waar precies?