Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 213 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33874 berichten
Fedor schreef:
zo 05 aug, 2018 10:58
Ik dacht aan England of Wales maar daar zijn vrijwel alle (deep pit / tower colliery) mijnen gesloopt (of een museum). Nog niet kunnen vinden dus ;)
Ik heb de foto uitvergroot. Er staat voor de lichtgroene stortbak een witte terreinwagen met achterop een reserveband. In the UK zijn de kentekenplaten voor wit en achter geel, en ik zie hier niets geels....
Aan de materialen op het bedrijfsterrein te beoordelen is de mijn nog in bedrijf. Maar het zal wel zondag zijn, vrijwel niemand te zien.
De gebruikte kleuren van het gebouw en ijzerwerk komen een beetje Duits over. Evenals het bruine schuurtje. De electiciteitsmasten ook, maar ik herken de plek het niet.
Ik neem aan dat wij nog steeds uitgesloten zijn van deelname Willem? (hint) :roll:
Als je de houten letters weet te ontcijferen, kom je bij de naam van de mijn. (aangezien ik even geen mooi raadplaatje heb geef ik geen antwoord op de vraag) en het ligt veel zuidelijker dan Duitsland.
De tovenaar schreef:
zo 05 aug, 2018 12:40
Ik neem aan dat wij nog steeds uitgesloten zijn van deelname Willem? (hint) :roll:
Grapjas!
_Peter_ schreef:
zo 05 aug, 2018 12:58
Als je de houten letters weet te ontcijferen, kom je bij de naam van de mijn. (aangezien ik even geen mooi raadplaatje heb geef ik geen antwoord op de vraag) en het ligt veel zuidelijker dan Duitsland.
Zelfs dan is het nog even zoeken, maar het is een goede hint hoor!
Ik denk dat het deze mijn is in Spanje.
math schreef:
zo 05 aug, 2018 15:16
Ik denk dat het deze mijn is in Spanje.
Helemaal goed Math!

Het is de Pozo Soton, nabij San Martin del Rey Aurelio in Asturie, in Noord-Spanje. Hier in de regio zijn heel veel sporen van voorbije mijnbouwactiviteit (ik meen steenkool). Het stikt van de mijnen, mijnspoorlijntraces, laadstations en dit soort gebouwen. Op een aantal oude traces zijn of worden fietsroutes aangelegd.
De houten letters (SWRA ?) brachten me niet verder, maar de hint van De Tovenaar suggereerde dat het in Spanje was. Zoeken op Afbeeldingen met mineria en carbon in combinatie met asturias of pais vasco leverde me het krantenartikel.

OK, nieuwe ronde - nieuwe kansen. Het heet de top waar die stenen zuil op staat?

Afbeelding
Kleine St-Berhard pas? https://goo.gl/maps/yiRScLswjG12
Nee, maar het is inderdaad in de Alpen.
Deze lijkt er meer op ;-) Testa dell'Assietta https://goo.gl/maps/8An9YzR9v4N2

Foto zal hier ergens zijn gemaakt: https://goo.gl/maps/VujkGQUPCY42
Raak! Ik ben wel benieuwd hoe je zo snel van het een op het ander bent gekomen.
De weg langs de top (Strada Assietta) is onderdeel van de Torino-Nice rally.

De obelisk op de top is een monument voor een slag in de Oostenrijkse successieoorlog (1747), waarin Frankrijk vocht tegen de nieuwe keizerin Maria-Theresia van Oostenrijk en haar bondgenoten. Frankrijk verloor daarin ongeveer 5000 soldaten ; de bondgenoten van Oostenrijk ca. 250.
math schreef:
zo 05 aug, 2018 18:13
Raak! Ik ben wel benieuwd hoe je zo snel van het een op het ander bent gekomen.
De weg langs de top (Strada Assietta) is onderdeel van de Torino-Nice ralley.

De obelisk op de top is een monument voor een slag in de Oostenrijkse successieoorlog (1747), waarin Frankrijk vocht tegen de nieuwe keizerin Maria-Theresia van Oostenrijk en haar bondgenoten.
Ik had al zo'n vermoeden dat het op die kamweg was maar wist niet precies meer waar. We zijn er aan begonnen na de Finistre maar al gauw omgedraaid en de asfaltweg via Sestriere gepakt dus er niet langs gefietst. Ik heb de RWGPS track van Torino-Nice erbij gepakt en op een aantal van die toppen rondgekeken met streetview, was zo snel te vinden.

Hier de volgende, een makkie denk ik.

Bijlagen

math schreef:
zo 05 aug, 2018 18:13
De weg langs de top (Strada Assietta)
Sinds ik deze weg lang geleden op een Michelinkaart zag heb ik hem altijd als eens willen rijden (eerst op de motor, nu uiteraard met de fiets): hoog en afgelegen :)
Op 3 september start de Torino - Nice rally voor de derde keer.
Vorig jaar deden er weer zo'n 10 Nederlanders mee. Gezellige, ontspannen sfeer onderweg. Iedereen rijdt eigen tempo : sommigen racen, anderen fietsen op hun gemak. De col op de eerste dag (Colle del Colombardo) is de zwaarste, maar ook gemakkelijk te omgaan over de Col de Lys.
De zwevende kei bij station Dalfsen?
Dat is goed geraden Tim! Hier de gehele foto: https://www.mapillary.com/map/im/ghQJNSfW2CjPufIC7EqE8A
Zat ik duidelijk op het verkeerde spoor met het afstruinen van alle Hunebedden... ;)
Je had het heel snel kunnen vinden met de zoekwoorden kei gat en kunst :wink: