Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 802 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Poppink schreef:
ma 25 jan, 2021 23:07
Niet op het zand denk ik: Betuwe?
Noordelijker en bosrijker
Carl schreef:
ma 25 jan, 2021 23:03
willem.m schreef:
ma 25 jan, 2021 22:40
Dat wordt dan alle Gelderse kastelen dichtbij een dorp gaan afzoeken.
Of Zuid-Hollandse natuurlijk, in de buurt van Zoeterwoude; de West- en Oostbroekpolder. ;)

Carl
Dit stond idd. op de omslag van dat molentijdschrift, want ik had hem als treinlectuur meegenomen, fiets mee voor deze fietstocht. Dus Zoeterwoude heeft niets te maken met dit Raad plaatje. Bij het optillen van de fiets over de trottoirband en weer neerzetten voor dat bruggetje ging de klep van m'n stuurtas spontaan open (drukknopen). Bovendien pakte ik daar m'n camera uit waarmee deze foto is genomen.
De tovenaar schreef:
di 26 jan, 2021 09:16
Kersendijkje, Vaassen
https://goo.gl/maps/7fjoRHZBf7JS8seK9
Goed gevonden! Links van het bruggetje staat kasteel De Cannenburgh https://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_De_Cannenburgh en wat verderop staat rechts de watermolen met dezelfde naam en is nog steeds in bedrijf. Die kreeg zojuist een nieuw waterrad, zodat ik daar foto's ging maken voor publicatie in het genoemde molentijdschrift. Helaas was het kasteel niet fotografeerbaar, want hij stond in de steigers.
Ik fietste van Zwolle naar Apeldoorn op 4 september 2010, onder andere familie in Hattem bezocht en de villa in Heerde bekeken, waar m'n oma van vaders kant overleed.
De volgende is voor jou.
huis.jpg
Klopt, het voormalige station. Hoe heb je 'm gevonden?
Deze keer zocht ik op "pakhuis oud spoor" bij google afbeeldingen.

Nieuwe ronde:
stad.jpg
Ergens op de Balkan?🤔
Ik zocht al even rond de Tatra en omgeving. Nog niet gevonden.
Kroatië?
(Heb geen tijd om op de kaart te kijken.)
Ben zelf ook even gaan zoeken en vond de "street"-view behoorlijk wazig. Misschien helpt deze foto die ik iets eerder maakte.
tent.jpg
Het is op de grens van de Balkan (volgens wikipedia).
willem.m schreef:
di 26 jan, 2021 16:41
Kroatië?
(Heb geen tijd om op de kaart te kijken.)
Kroatië was ik al voorbij (terwijl ik Nederland verder achter me liet).
Is het water de Donau?
Jawel, de Donau.
Kijken we op Roemenië vanuit Servië?
Ik zit ook al te kijken wat nu de Balkan is en Servië is het wel maar Hongarije en Roemenië dus niet. Ik ben deze camping 10 jaar geleden niet tegengekomen.
De foto is idd gemaakt vanuit Servië met zicht op Roemenië.
En zo heel veel campings zijn er daar volgens mij niet.
Mijn Hoop!
renel schreef:
di 26 jan, 2021 17:33
De foto is idd gemaakt vanuit Servië met zicht op Roemenië.
En zo heel veel campings zijn er daar volgens mij niet.
Gevonden :roll:
Heb even geen plaatje dus ik laat de oplossing aan een ander over. Zoek het stroomopwaarts van de IJzeren Poort.