Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1402 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33587 berichten
Het is aan de rand van een dorp.
De foto is niet ingezoomd (misschien een klein beetje - weet dat niet meer zeker).
De baan ligt direct naast een hoofdweg, een A-weg.
Op het plaatje van Poppink is de baan zichtbaar met de kleur paars (Try Bowls).
Foto is genomen richting Zuid-Zuid-Oost
Is het hier?
https://maps.app.goo.gl/EKHoyaHbBb96Sn5k8

Ik ben afgegaan op het ruige, lege landschap op de achtergrond. Dat sluit veel bowling clubs in Northumberland en Zuid-Schotland (waar JanH is geweest) bij voorbaat uit. N.B. De borden zijn wel wat anders op Streetview.
Klopt, Balfron.

Ik had niet door dat er zoveel bowling banen zijn in Schotland.
BBC zendt regelmatig live wedstrijden uit, heerlijk rustig en vreselijk onthaastend.

willem.m mag weer.
Was niet lastig hoor. Ik had 'm binnen tien minuten gevonden, terwijl ik aan de oostkust was begonnen met zoeken.

In mijn studententijd keek ik op de BBC vaak urenlang bowls, maar dan op een binnenbaan. Dat meelopen door de iets te zelfingenomen speler met de bal, die aan het einde een curve maakt, waarop een aanzwellend "who-hooh" geluid van het klapvee van de tribune kwam... Zo vertederend kneuterig dat ik er niet genoeg van kreeg. En het was vooral de kracht van de herhaling die verslavend bleek: steeds min of meer hetzelfde patroon in het spelverloop. Eigenlijk net als Raadplaatje! 🫢

Nieuwe opgave:
water.jpg
Een stuw en een (kano?)steiger...is het in de buurt van Den Bosch? Aa of Dommel?
De Dommel bij de Vughterweg, ('s-B)
https://www.google.com/maps/@51.6825485 ... 080!8i3040
Leon gaat er met de winst vandoor 👍
Het water was vrij breed en dan is de keuze in Brabant niet groot.Er was een stuw, een voetgangersoversteek maar geen fietsoversteek. Op OSM snel gevonden, begonnen bij Willem in de buurt.
Volgende:
Afbeelding
Zoals Martin dan altijd zegt: makkelijk zat! Iets nauwkeuriger, de eerste was vanwege dat hectometerpaaltje.
Ik zal even een foto vlakbij opzoeken voor de bonuspunt.
20210725_1357_DSC02395_HX90V.JPG
Sorry, dichterbij heb ik niet met fiets.
Je eigen foto is in het verkeerde land maar de links kloppen wel.
Jij bent.
Dan doe ik diezelfde foto maar als zoekplaatje.
Of Poppink is in de war of hij deed een opzichtige poging tot raadplaatjebonuspuntfraude (foei!) Bij mijn weten is er voor fraude nog geen ongeschreven regel of jurisprudentie.

Fijn trouwens dat de raadplaatjeinspectie goed oplet.
willem.m schreef:
wo 08 feb, 2023 17:43
Of Poppink is in de war of hij deed een opzichtige poging tot raadplaatjebonuspuntfraude (foei!)
raadplaatjesbonuspuntfraude - langescrabblewoordenbonuspuntpoging
willem.m schreef:
wo 08 feb, 2023 17:43
Fijn trouwens dat de raadplaatjeinspectie goed oplet.
... en zichzelf een schouderklopje geeft. 😎
Poppink schreef:
wo 08 feb, 2023 17:49
... en zichzelf een schouderklopje geeft. 😎
Nee, ik gaf Leon een schouderklopje. Hij had de fraude ontdekt, ik niet.
@willem.m: Martin? 🤔
@Poppink: waarom heb je deze foto genomen? Zo van: kijk mij eens gevaarlijk doen, mijn fiets lekker op de weg geparkeerd? 🤪

Oplossing: https://www.google.nl/maps/@50.7571615, ... !1e3?hl=nl
JanH schreef:
wo 08 feb, 2023 19:31
@willem.m: Martin? 🤔 ...
Oeps, te snel gelezen. Multitasken is aan mij niet besteed. De stevige schouderklop was natuurlijk voor Leon! Ik heb het aangepast.
Heel goed, JanH.
Ik schreef al, dichterbij heb ik niet.
Je reageert trouwens net als mijn vrouw; die zegt ook keer op keer dat ik mijn fiets niet op de weg moet parkeren.
Kom maar op met je volgende raadplaatje.
Nou, misschien luister je dan wel naar mij. 👨‍🏫
Maar jouw reactie is nog geen antwoord op de vraag: waarom heb je deze foto genomen?

Nieuwe opgave:
KnipselII.JPG
om de wedervraag voor te zijn: genomen voor Raad plaatje!
👍
Exacte locatie: https://www.google.nl/maps/@53.2869069, ... !1e3?hl=nl
(nog niet zichtbaar op Streetview, Satelliet of Mapillary)

Beurt naar Hilver / Jan.