Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1398 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
vr 03 feb, 2023 19:20
Tegen welke kerk staat mijn fiets geparkeerd?
Tegen de Grote Kerk. Denk ik.
Grandonneur schreef:
vr 03 feb, 2023 21:31
Martin E. van Doornik schreef:
vr 03 feb, 2023 19:20
Tegen welke kerk staat mijn fiets geparkeerd?
Tegen de Grote Kerk. Denk ik.
Welke Grote Kerk? Er zijn er meer van in Nederland.
Grandonneur schreef:
vr 03 feb, 2023 21:31
Tegen de Grote Kerk. Denk ik.
Ach, te laat.
JanH schreef:
vr 03 feb, 2023 22:30
Grandonneur schreef:
vr 03 feb, 2023 21:31
Tegen de Grote Kerk. Denk ik.
Ach, te laat.
De kerk heet geen Grote Kerk. Dus verder zoeken. Details: verschillende ramen, de verspringende waterlijn, de vorm van de torenspits.
Ik heb geen verstand van kerkarchitectuur. Termen als 'verspringende waterlijn' zeggen me dan ook niets. Ik heb gisteravond op Google Maps ten noordoosten van Groningen gewoon op "kirche" gezocht en vond na vijf minuten scrollen geen gelijkende kerk. Toen ben ik gestopt.
Is zelfde provincie als de twee voorgaande raad plaatjes, Paterswoldseweg uitgezonderd..
Jacobuskerk Rolde?
Martin E. van Doornik schreef:
za 04 feb, 2023 10:08
Is zelfde provincie als de twee voorgaande raad plaatjes, Paterswoldseweg uitgezonderd..
De laatste was Drenthe, die voor de Paterswoldseweg was Overijssel. :?
Of mis ik wat.
De brug in Assen mis je
Die bedoel ik met "De laatste was Drenthe".
Achtereenvolgens hadden we:
Rheeze: viewtopic.php?f=23&t=7669&start=27920#p437350
Paterwoldseweg: viewtopic.php?f=23&t=7669&start=27920#p437371
Assen: viewtopic.php?f=23&t=7669&start=27920#p437401
Toch?
Ik dacht dat Martin bedoelde dat de plas in Drenthe lag maar die ligt ook in Groningen zie ik.
Door deze deels conflicterende digitale informatie raak ik helemaal van de wap.
Grensoverschrijdend dit 🤭
Ik heb gezocht van Anloo tot Zuidlaren, van Adorp tot Zuurdijk en van Aalsum tot Zweins.
Niets.
De kerk heeft een uitzonderlijke ligging, niet in een dorp maar midden in het veld. Let vooral op de vorm van de envoudige spits.
willem.m schreef:
za 04 feb, 2023 09:48
Ik heb geen verstand van kerkarchitectuur. Termen als 'verspringende waterlijn' zeggen me dan ook niets. Ik heb gisteravond op Google Maps ten noordoosten van Groningen gewoon op "kirche" gezocht en vond na vijf minuten scrollen geen gelijkende kerk. Toen ben ik gestopt.
Een waterlijst (waterlijn was een foutje van de smartphone) is een soort richel die je vaak ziet onderlangs de kerkramen. Bedoeld om de eronder liggende muur wat droog te houden.
gisteravond al zitten zoeken en niks gevonden wat er op leek. nu met de info dat het Drenthe zou moeten zijn gezocht op kerken in Drenthe en kom dan na wat klikken uit bij de Kerk in Havelthe
https://www.google.nl/maps/@52.7752248, ... 384!8i8192
Martin heeft fiets aan andere kant staan van deze link
Helemaal goed, WillyW, de kerk van Havelte. De toren is van het zuivere Drentse type, alle geledingen boven elkaar met maar één nis in het midden. Andere voorbeelden staan in Rolde, Ruinen, Beilen en Sleen.
Ik maak wel vaker fietstochten vanuit Meppel. M'n vrouw heeft namelijk daar een vriendin wonen. Bij bezoeken gaat m'n fiets mee in de auto. Terwijl die dames maar elkaar zitten te kletsen, rijd ik lekker rond in de mooie omgeving. :wink:
De volgende is voor jou.
Hier dan een volgende uit de categorie kunstwerk / standbeeld: (staat helaas op z'n kant)
raadplaatje 14.jpg