Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1311 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33889 berichten
Er is veel te zien in dit plaatje.
Die "meccano" constructie: een brug? Of een oude constructie op met treinen kolens te laden op schepen zoals bijv de Dunston Staiths in Engeland?
Die "keermuur". Boven de dijk en onder de keermuur kun je nog de pilaren van de meccano constructie zien. Dat suggereert een flexibele keermuur die kan dalen bij hoogwater.
Die "Utah pilaar". Er zijn twee jaartallen zichtbaar, 1926 en 1995. Een herdenking van iemand die overleden is? Maar in een herdenkingspilaar dan weer een temperatuurmeter plaatsen, vreemd.
Die huizen. Dat wijst m.i. op België.

Kortom, genoeg om te zoeken 🕵️‍♂️, lekker therapeutisch momenteel😵, maar ik heb geen oplossing?🥴

Edit: tekstuele correcties
In zowel 1926 als 1995 was er sprake van een zeer hoge waterstand van de Maas, ook bij Luik. Zou dat ermee te maken hebben?

Overigens is een temperatuurdisplay in een grafsteen of monument een briljant idee.
JanH schreef:
wo 23 nov, 2022 12:46
Er zijn twee jaartallen zichtbaar, 1926 en 1995. Een herdenking van iemand die overleden is?
]

Nee, hoogwaterstanden in die jaren. Van de Maas of de Rijn.

Wat Willem zegt dus :wink:

Die thermometer kan ook een waterstand zijn.
Eindelijk heb ik ook eens een Raad plaatje! die niet binnen een (paar) uur gevonden is :lol:

In de meeste reacties zitten al aanwijzingen, lijkt een kwestie van samenvoegen?
Utah is uit de richting :)
Emmerik is niet goed, maar wel in de buurt.
Keermuur op de dijk is juist (dijkverhoging).
"Meccano" constructie een brug? Ja. En oud.
Jaartallen verwijzen inderdaad naar hoog water.
Het display geeft de actuele waterstand aan (de foto is overigens niet actueel, maar van 20 november 2019).
De pegel is op google earth niet (of heel slecht) te zien.

Groet,
Tom.
In de Löwenstrasse in Griethausen dan?
Edit: met plaatjes erbij: https://www.deutsche-leuchtfeuer.de/bin ... intor.html
Nu vraag ik me natuurlijk meteen af of ik toch te snel ben geweest met aanwijzingen... :)
Helemaal goed Leon, het is in Griethausen.
Schermafbeelding 2022-11-23 om 13.42.16.png
De spoorbrug op de achtergrond lijkt de oudste staalbrug van dit type te zijn in Duitsland.
De beurt is aan Leon.


Groet,
Tom
Dat het in de buurt van Emmerich was, was genoeg. Er van uitgaande dat er op dat moment geen hoogwater zou zijn, zou het daadwerkelijk vrij dicht bij Emmerich zijn (je weet het nooit met wereldfietsers, 100 km is soms dichtbij). Ik wist zo wel dat het geen brug over de Rijn was, dus een aangrenzend water. Bij Tolkamer begonnen zocht ik naar bruggen die zouden kunnen lijken. De eerste was raak. Het straatje dat diagonaal op de kade staat was erg herkenbaar op satellietbeeld. Geen streetview nodig.
Volgende. Een stukje is weggephotoshopt, want dat maakte het te gemakkelijk.
Afbeelding
Westlichster Punkt Deutschlands
Daar waar Limburg dus op z'n smalst is.
Sorry was 2x
HAK schreef:
do 24 nov, 2022 11:33
Westlichster Punkt Deutschlands
Daar waar Limburg dus op z'n smalst is.
Dat is juist!
(Hoewel het ene wat je zegt niet automatisch met het andere te maken heeft)
Jij bent.
Oké 1e poging om een plaatje te plaatsen...
20220923_121708.jpg
Dresden? Hierzo: https://www.google.nl/maps/@51.0520138, ... 3040?hl=nl
"Klavier Ausstellung", staat op de foto.
Klopt...
Boven vanaf de koepel van de Frauenkirche...
Was ook niet al te moeilijk, maar ik kon zo snel geen betere foto op m'n telefoon vinden...
Jij mag weer...

Herman
Sorry dat het even duurde. Ik was een stukje fietsen. Wintervoorraad foto's aanvullen. (Dit is afaik geen hint)
Volgende:
Afbeelding
Wat kom jij toch op prachtige locaties, Leon! 😉
Et voilá.jpg
Excusez, onderstaand plek waar onze fotograaf stond.
De juiste plek.jpg
Poppink heeft het goed. Hoe heb je het gevonden?
Willem: België is mijn Odi et Amo. Hier was het odi. Weet je dat ik me daar daadwerkelijk heb omgedraaid? Het was trouwens zondag. Door de week is er verkeer. Dan zou ik er niet gefietst hebben.
Poppink is aan de beurt.
Stukje cake.
Leon plus spoor = Voerstreek
Google Maps, van de Maas naar Duitsland.
Onthouden: tankstation.
Leon, grote telelens.
Et voilá!
Nieuwe opgave:
DSC_8607.JPG
En ik nog denken dat het een lastig zoekplaatje is. :|
Goed gevonden JanH!
Jij bent weer.
Hoe flikte je dat.!?