Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1308 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33979 berichten
De Tovenaar zat in de buurt, maar JanH heeft de juiste plek geraden!

We reden inderdaad dit rondje: http://www.peveradasnc.it/mtb/percorsi/ ... ellino.htm. De klim over de jeep track was niet al te lastig. Het spannende deel begon vanaf de pas iets ten westen van de locatie van de raadplaat. Ik had wat fysiek ongemak en ben een angsthaas met mountainbiken, dus lieten we de Monte Bellino (waarvan je diverse stoere Toutube-filmpjes ziet) links liggen en staken een stenenveld door naar de Colle di Bellino. Vanaf daar was het nog kilometers lang over wandelpaadjes afdalen, (te) vaak lopend. Op de Youtube-videos dalen anderen veel soepeler af (Alma zal dat ook goed afgaan). Op een gegeven moment zagen we de Rocca Provenzale verschijnen: een prachtige piek. Het was een mooie tocht.
PXL_20220823_124007291-02.jpeg
JanH is aan de beurt.
Ja, toen ik de route bekeek dacht ik ook: heen en dezelfde weg terug.

Nieuwe opgave:
KnipselGG.JPG
Te lastig voor mij.
Aan de borden te zien ergens op de grens van Nederland en België.
Maar waar?
willem.m schreef:
zo 20 nov, 2022 11:13
Te lastig voor mij.
Maar is je surprise wel af?
DaVinci schreef:
zo 20 nov, 2022 17:33
Aan de borden te zien ergens op de grens van Nederland en België.
👍

Edit: er viel me nog iets op:
Knipselxx.JPG
Grandonneur schreef:
zo 20 nov, 2022 17:34
Maar is je surprise wel af?
Mwah... De constructie van kippengaas en papier maché bleek niet stevig genoeg en zakte in. Ik moest een fotostatief gebruiken om het overeind te houden.

Ik bevind me momenteel in het dal van wanhoop.
Valley-of-Despair-a-travel-guide.jpg
Morgen na het drogen weet ik of het stevig genoeg is om zonder hulp te staan. Ik vrees het ergste.
JanH schreef:
zo 20 nov, 2022 17:38
DaVinci schreef:
zo 20 nov, 2022 17:33
Aan de borden te zien ergens op de grens van Nederland en België.
👍

Edit: er viel me nog iets op:
Knipselxx.JPG
En willem.m heeft dhr. B.S. te A. ingehaald!
Ik geef er de brui aan, op satelliet van het Zwin tot Drielandenpunt "gevlogen" langs de witte lijn Nederland-België en weer terug, daarna nog een keer. Duidelijk van de Belgische kant naar Nederland gezien, de weg mooi haaks op de grens.... Niet vergelijkbaars gevonden. :?
Ik had gisteravond op mijn telefoon de landgrens van België met Zeeland en Noord-Brabant afgespeurd, maar zonder resultaat.
Hoewel de lijnen op de weg wat anders aangeven staat de grens niet "mooi haaks op de grens" (athans volgens Google Maps).
Knipselgr.JPG
Volgens mij staat de streep op de weg ook een paar meter voorbij de grens volgens Google Maps.
Knipselgr.JPG (5.58 KiB) 301 keer bekeken
Ik heb deze deze foto genomen tijdens het volgen van de grensroute. Bedoeling van deze route is dat je zo dicht mogelijk bij de grens fietst maar niet over de grens gaat. Ik ben er echter vier keer wel in het buitenland geweest:
1. Duitsland, om het meest oostelijk puntje van Nederland te kunnen fotograferen
2. België, om het meest zuidelijk puntje van Nederland te kunnen fotograferen
3. België, omdat een landeigenaar een pad over zijn land had geblokkeerd waardoor ik bij het zoeken van nieuwe route op een weg belande richting west met aan de rechterkant de grenspalen
4. België, om een stuk af te snijden.

Het Raad plaatje! is genomen bij 4, toen ik na 41 km fietsen weer terugkwam in Nederland.
Hier dus https://goo.gl/maps/GnoSPMncQHnhiKsXA
Zonder die laatste aanwijzingen nooit kunnen vinden
Had nog gedacht, moet ik die 41 km nog noemen? Staat nl ook elders op het forum.
Jouw antwoord is dus goed. Beurt naar de tovenaar.
Het kaartje en het feit dat je een omweg door België moest maken was voldoende om ergens bij de haven van Antwerpen te gaan zoeken. Volgende:
veer.jpg
Dat moet de Kurbelfähre over de Vecht bij de oosterburen zijn,

https://www.google.nl/maps/@52.6100906, ... 2304?hl=nl
Helemaal goed, ben jij daar toevallig ook met de ligfiets overgestoken? :wink:
Deze hebben we eerder gehad: viewtopic.php?f=23&t=7669&hilit=vecht&s ... 60#p383389 maar niet dat ik hm herkend had......
De tovenaar schreef:
ma 21 nov, 2022 10:05
Helemaal goed, ben jij daar toevallig ook met de ligfiets overgestoken? :wink:
Dit veer heeft al eerder als raadplaatje gefungeerd.
Aan de overkant daar heeft mijn vrouw iedere keer dat we daar zijn een lekke band die we altijd bij de tweede boerderij links kunnen plakken.
Screenshot_20221121-102225.png
Gelukkig, ik was even bang dat ik het was die 'm eerder had geplaatst :wink:
De tovenaar schreef:
ma 21 nov, 2022 10:05
Helemaal goed, ben jij daar toevallig ook met de ligfiets overgestoken? :wink:
Ja inderdaad, maar niet recent. Niet lek gereden, mijn vrouw ook niet, en het is al lastig om van m'n eigen plaatjes te bedenken of ik ze eerder gebruikt heb. Geef me even een paar minuutjes..