Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1301 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
20221113_143827.jpg
Nog geduld tot vanavond, dan plaats ik een nieuw Raad plaatje! Vandaag een mooie dag op mijn molen.
@Martin: Geniet ervan! Maar eh... Waarom raad je een plaatje als je geen tijd hebt om een nieuwe te plaatsen? (Dit lijkt een patroon te worden.)
willem.m schreef:
zo 13 nov, 2022 14:48
@Martin: Geniet ervan! Maar eh... Waarom raad je een plaatje als je geen tijd hebt om een nieuwe te plaatsen? (Dit lijkt een patroon te worden.)
Er zijn wel meer deelnemers die bijvoorbeeld zeggen: "morgen plaats ik een nieuwe". Zoals Leon op 12 november. om 23.07 u.
@Martin: Ja, maar de reactie van Leon is van 23:07. In de nacht zijn er imho minder forum deelnemers aanwezig die dit spelletje spelen.
Jij neemt op 10:39 dit spelletje over. En gezien jouw opmerking over "vanavond" betekent dit dat overdag het spel niet gespeeld kan worden. Imho zijn er overdag meer forum deelnemers aanwezig die dit spelletje spelen.
Ik sluit me aan bij de opmerking van willem.m. Waarom een oplossing geven als je niet in staat bent een nieuwe Raad plaatje! te plaatsen?
't Is maar een spelletje, zonder enige vorm van prijzen. Dat kan toch wel even stil liggen van 1059u tot 1800u?

Als het nou code oranje was... Met dit mooie weer zit de meerderheid hier toch het liefst op de fiets hoop ik? ;)
Nou, vooruit maar, die heb ik nog in m'n smartphone zitten. Maar waar?

Niet weer, hè, foto verkeerd om. Ik ben nu weer thuis en vanuit de computer de foto herplaatst.
20220722_091011.jpg
Ik pas.

Vandaag wel mooi mijn Eddington getal van 70 naar 71 verhoogd!
Poppink schreef:
zo 13 nov, 2022 17:40
Ik pas.

Vandaag wel mooi mijn Eddington getal van 70 naar 71 verhoogd!
Eddington getal, wat is dat? :shock:
Hier, met een wat ander bord van Suske en Wiske: https://www.google.nl/maps/@50.7843499, ... 2?hl=nl-nl
Martin, als je krachten het begeven kan je altijd nog presteren op Ausdauer en volharding.
Daarvoor hebben ze het Eddington getal uitgevonden en de kaartjes van de Benelux waar je kunt traceren waar je overal geweest bent.
https://www.wielervrienden.nl/profiel?land=nl
Tijdens het fietsen vandaag bedacht ik me trouwens dat ik vroeger 52/17 trapte en tegenwoordig 44/21.
Een afname in kracht van 32%.
De snelheid op de langere afstand is afgenomen van 27 km/u gemiddeld naar 21 km/u gemiddeld, een afname van 23%, waarmee maar mooi even bewezen is dat de luchtweerstand een belangrijke tegenstander is van de eenzame fietser.
Vroeger ook een Batavus Course racefiets en nu een Poppink.

EDIT:
Betere link: https://www.wielervrienden.nl/
Heel verhaal, maar geen antwoord op de vraag...

Even googlen:

"Het Eddington nummer is het hoogste aantal kilometer waarvan je een gelijkwaardig aantal ritten hebt gereden.

(...)

Het gaat om alle ritten die je in je hele fietscarrière hebt gereden. Als je daarbij 49 ritten van minimaal 49 kilometer hebt gereden, is je Eddington cijfer dus 49. Om dat cijfer omhoog te krijgen moet je dus 50x een rit van minimaal 50 kilometer rijden."

https://www.fiets.nl/uitgelicht/hoe-hoo ... on-nummer/
Poppink schreef:
zo 13 nov, 2022 17:40
Vandaag wel mooi mijn Eddington getal van 70 naar 71 verhoogd!
Grappig. Ik constateerde net iets dergelijks, naar ook heel anders ik heb vandaag mijn record aantal gereden en bewaarde tracks per kalenderjaar gebroken. Het is nu 88, afgelezen aan het aantal bestanden in de map "...2022".
Maar dat is vrij onzuiver want ik registreer niet elk fietstochtje, met name de kortere in de winter niet, en nog niet veel jaren.

Dat Eddingtongetal is wel een rare eenheid want het resultaat is afhankelijk van de eenheid voor afstand. D.w.z. in mijlen komt er iets anders uit. (toch?)
willem.m schreef:
zo 13 nov, 2022 18:13
Het gaat om alle ritten die je in je hele fietscarrière hebt gereden. Als je daarbij 49 ritten van minimaal 49 kilometer hebt gereden, is je Eddington cijfer dus 49. Om dat cijfer omhoog te krijgen moet je dus 50x een rit van minimaal 50 kilometer rijden."
Ho, ho, ho
Ik ben gaan meten sinds 2016 toen ik m'n TomTom Runner kocht.
Wat er aan vooraf ging met de telefoon opgenomen.
De periode 1972- 1989 telt niet meer mee.
Zoals ik al schreef: Als het niet meer uit de snelheid komt moet je het hebben van Ausdauer en volharding.
Ik vind het wel heel leuk dat alles wordt bijgehouden vandaag de dag.
M'n eerste km teller was een telwerk met tandwieltje dat bij iedere wielomwenteling 1/8e slag verder ging.

O ja, mijn gefiets valt in het niet bij al die échte wereldfietsers die je hier weinig ziet en die in verre oorden onder minder goede omstandigheden de wereld verkennen.
Klopt Poppink, het is de Onkerzelestraat met op de achtergrond de kerktoren van Onkerzele, behorend bij Geraardsbergen. Deze straat loopt steil omhoog richting de bekende Muur van .... Ik had zojuist de camping De Gavers verlaten.
België maakt soms leuke verkeersborden naar voorbeeld van bekende stripfiguren. In het station van Guillemins in Luik staat een metershoog model van de raket naar de maan van Kuifje. En wij niet eens.... :oops:
De volgende is voor jou.
Je bedoelt JanH natuurlijk.
Denk dat Martin dat ook bedoelt.

Oplossen was niet zo moeilijk.
-Het parkeerbord voor bussen suggereerde een toeristische attractie.
-Van de plaatsen die Martin van 22 juli jl heeft aangedaan de imho meest toeristische gekozen: Geraardsbergen.
-De zoek opdracht "kerk Geraardsbergen" leidde naar Fietskerk Sint-Martinus Onkerzele.

Nieuwe opgave:
KnipselHH.JPG
Volgens mij heb ik deze baai een tijdje terug gezien bij het speuren naar een gekromd strand aan de oostkust van Engeland of misschien Schotland.
Volgens mij heb ik al een paar raadplaatjes van JanH in Noord-Engeland en Schotland gelokaliseerd. Ik laat het speurwerk ditmaal graag aan iemand anders over.
Poppink schreef:
zo 13 nov, 2022 20:16
Je bedoelt JanH natuurlijk.
Sorry, inderdaad JanH, dat swippen op de smartphone gaat soms lastig.
Het is niet in Engeland of Schotland.