Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1280 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34200 berichten
Ik heb er niet onderdoor gefietst, kwam uit het zuiden en ging voor de brug linksaf waarna het klimmen was om op het niveau van het spoor te komen.

DaVinci mag de volgende plaatsen.
Prima, de volgende:
hout (Large).jpg
Eindelijk eens een makkelijke zoekopdracht.
https://www.blick.ch/schweiz/graubuende ... 78917.html
Tekst in zoekmachine stoppen, klaar.
Sägewerk Rüdisühli in Martina.

Edit:
Het plaatje met rechts het gebouw met de ronde ramen.
Screenshot_20221017-224147.png
Potverkaatje, was ik nog aan het opzoeken wanneer ik er dit jaar langs was gekomen (4 juni), gooit iemand de tekst gewoon in Google. :-)
Precies zo'n reclamebord met de lieftallige dirndl-meiden heb ik ook gezien maar dan in Oostenrijk.
Poppink was het snelste en dat telt, hij mag het volgende plaatje plaatsen.
Wij fietsten hier op 23 juni langs, 500m verder begint de klim naar de Reschenpas.
Poppink is op vakantie.
DSC_8386.JPG
Waar was Poppink vandaag?
De bermpaal links verraad Duitsland. Dat ding rechts in de steigers, het bekende Denkmal van Porta Westfalicia?
De boom rechts verraadt Luxemburg
Beidweiler Luxemburg
Leuk: plaatjes uit Luxemburg!
Nondeju JanH, klasse.
Maar goed dat ik onderstaand plaatje niet had geplaatst want dan had je het zo kunnen raden.
DSC_8372.JPG
Jij bent weer JanH.
Respect!

EDIT
Hier in Twente kon je radio Veronica niet ontvangen, maar wel 's avonds radio Luxemburg.
Nog meer herinnering: in 1978 of 1979 de Triangle de Luxembourg gefietst.
Poppink schreef:
di 18 okt, 2022 08:39
... Maar goed dat ik onderstaand plaatje niet had geplaatst want dan had je het zo kunnen raden ...
Al was het maar omdat ik een soortgelijk plaatje al eerder (ik denk 2019 of 2020) in deze rubriek had gepost:
Junglinster.jpg
Het wordt tijd voor een index en kaart met daarop alle raadplaatjes die tor dusver zijn geraden.
Tijdens de laatste Berggeitentocht viel me op dat in Luxemburg buiten de bebouwde kom alle bomen die aan een weg staan een witte band hebben. Deze wetenschap gecombineerd met de term zendmasten gaf uiteindelijk de oplossing.

Nieuwe opgave:
KnipselC.JPG
Die imposante antennemasten staan volgens mij bij Junglinster, daar heb ik nog een dia van gemaakt toen ik in april 1976 op fiets in Luxemburg was.
willem.m schreef:
di 18 okt, 2022 09:44
Het wordt tijd voor een index en kaart met daarop alle raadplaatjes die tor dusver zijn geraden.
Weet niet of je tijd overhebt maar hierbij alvast alle Raad plaatje!s die ik tot nu toe heb gepost.
Kun je een mooie start mee maken. 🤣
Alle391.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
di 18 okt, 2022 11:33
Die imposante antennemasten staan volgens mij bij Junglinster, daar heb ik nog een dia van gemaakt toen ik in april 1976 op fiets in Luxemburg was.
willem.m schreef:
Junglinster.jpg
Het wordt tijd voor een index en kaart met daarop alle raadplaatjes die tor dusver zijn geraden.
Gezien de naam van de jpg van willem.m denk ik dat je gelijk hebt. :wink:
Tja, toe maar. Zoveel kastelen in Frankrijk als er koffiebonen zijn in twee kilo. Was heel lang bezig om dit kasteel te zoeken, allerlei Google afbeeldingen "Tous les châteaux en France" maar ook in het Engels en Duits. En dan nog enkele andere zoekmachines geprobeerd. En toen kwam er een klein fotootje tevoorschijn.
Château de Colembert?
https://www.google.nl/maps/@50.7473452, ... 312!8i6656
Nou, heb je iig weer veel inspiratie opgedaan voor een tweede huis in Frankrijk. :D
Hoop dat je nog wel wat van de zon hebt kunnen genieten vanmiddag.

Jouw oplossing is goed. Jij mag weer.

En dan nog even dit:
Martin E. van Doornik schreef:
di 18 okt, 2022 18:55
Zoveel kastelen in Frankrijk als er koffiebonen zijn in twee kilo.
Aantal kastelen in Frankrijk = 45.000
Gewicht koffieboon = gemiddeld 0,113398 gram. Dat maakt 8818 koffiebonen in één kilo.
Ergo je uitspraak had moeten zijn:
Zoveel kastelen in Frankrijk als er koffiebonen zijn in ruim vijf kilo.
Dat maakt jouw zoektocht nog indrukwekkender. Respect.
[disclaimer]De informatie op de twee sites waarnaar ik verwijs is natuurlijk waar.[/disclaimer]
Vijf-en-veertig duizend? Quarante-cinq mille? :shock: :roll:
DSCF8077.JPG
Misschien een makkelijke foto, maar waar de fietsers rechts afgebeeld staan, heeft er in het verleden een ernstige ramp plaatsgevonden. Maar waar en wat was er gebeurd?

Tussen haakjes: in maart 2003 waren wij op zoek naar een tweede huis in Frankrijk, ergens in de buurt van Bourges. Maar het werd geen succes. Op een Second Home-beurs in Utrecht kwam er wel een klik: het werd Zweden!