Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1265 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
Dank Martin,

De volgende:
Screenshot_20220928-212402_Facebook.jpg
"kerk heuvel stenen" gaf geen oplossing.
"église colline pierre" ook niet
"Kirch hügel steine" leidde naar https://www.watson.ch/tour%20dur%20dsch ... -inklusive

Hier: https://www.google.nl/maps/place/Parc+l ... 5836?hl=nl
JanH schreef:
wo 28 sep, 2022 18:07
Dit Raad plaatje! heeft niets bijzonders en ook zit er geen aanwijzing bij anders dan "De foto is maar een paar uur geleden genomen."
In ieder geval dit: al ik iemand op een gele fiets met grote NL plaat erop voorbij zie rijden, dan is dat geen raadplaatje meer :-)!
Mooi herfstkleuren Martin en de donkere lucht zorgt voor een extra accent!
Klopt Jan H!
Falera in CH, interessante plek voor de liefhebber.

Ongeveer 3000 jaar geleden - in de bronstijd - hebben de Falera-volkeren een uniek centrum gecreëerd dat astronomie, wiskunde en cultus combineert.
Het megalithische complex uit de Bronstijd van Falera, met zijn meer dan 400 meter lengte en meer dan 34 stenen, is een van de grootste astronomische centra in Zwitserland.


Jij bent weer
Moet zeggen dat de tekst in de bestandsnaam (Facebook) mij wel even op het verkeerde spoor heeft gezet.

Nieuwe opgave:
Knipselw-kopie.jpg
maar weer eens een kerk in de verte...
De kerktoren herken ik in twee seconden als van Anloo, hier zo: https://www.google.nl/maps/@53.036492,6 ... 312!8i6656
DSCF4313.JPG
Foto 6 maart 2021
Het is de 2e hit als je "kerktoren trapgevel" googelt:
https://www.google.com/search?q=kerktor ... zrBC6mCyMM
Martin E. van Doornik schreef:
do 29 sep, 2022 16:17
De kerktoren herken ik in twee seconden als van Anloo
Knap hoor. Ondanks dat ik de foto heb gemaakt moest ik nog wel zoeken waar ik de foto heb genomen. Met dank aan mijn onvolprezen GPS-tracks-van-al-mijn-tochten-gerelateerd-aan-datum-en-volgorde-van-genomen-foto’s-kennissysteem is het me na zo’n vijf minuten gelukt. 🕵️

Martin mag weer.
JanH, het was niet moeilijk om de plek te zoeken waar je hebt gestaan. Dat grote grijze on-Drentse dak en de kerktoren zijn makkelijk te zien op Google satelliet en daar kan je zo uitlijnen.
Weer een kerk, gefotografeerd in 2016.

DSCF7560.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
do 29 sep, 2022 18:52
JanH, het was niet moeilijk om de plek te zoeken waar je hebt gestaan.
Oh, dan was mijn tekst niet duidelijk, ik bedoelde te zeggen dat ik niet eens wist dat het Anloo was.
Martin E. van Doornik schreef:
do 29 sep, 2022 18:52
Weer een kerk, gefotografeerd in 2016.
Gefotografeerd vanaf ongeveer deze locatie: https://www.google.nl/maps/@55.7551316, ... 8192?hl=nl

Edit: na deze post viewtopic.php?f=23&t=7669&p=385130&hilit=2016#p385130 gezocht op "kirke Grindsted".
JanH, je bent helemaal correct. Ik was in augustus 2016 in Denemarken, want m'n ouders hadden in 1958 een fietstocht door Denemarken gemaakt en m'n vader heeft foto's ervan gemaakt. 58 jaar na 1958.... De negatieven heb ik nog. Hoewel z'n handgeschreven reisverslag wat summier was, heb ik de locaties van z'n foto's na veel zoeken op Google Streetview teruggevonden en daar zelf foto's genomen. Echt emotioneel, zo van: hier hadden m'n ouders gestaan! Echter niet in Grindsted (Jylland), dat was louter om te overnachten. Fiets uit de auto geladen en lekker rondgetoerd. Daarna door naar Zweden.

De volgende is voor jou.
Nieuwe opgave (ook met rode daken):
Knipselr.JPG
Moet wel ergens vlakbij de zee liggen, want de boom is zo gegeseld door de wind. Geen idee, want ik ga nu naar bed.
Effe naar de plaatselijke supermarkt om wat lekkers te kopen voor de verjaardag van m'n vrouw
20220930_105034.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 30 sep, 2022 10:53
Effe naar de plaatselijke supermarkt om wat lekkers te kopen voor de verjaardag van m'n vrouw

20220930_105034.jpg
Dit is toch geen social media?
Mee eens.

@Martin: Ik vind het oprecht heel gaaf voor je dat je een fijne tijd in Zweden hebt, en prima om ons daarover te updaten, maar maak dan s.v.p. even een apart topic aan. Ik denk dat je ook dan effectiever zult zijn in het inspireren van mensen die nog eens naar Zweden zouden willen, aangezien al je plaatjes en ervaringen mooi bij elkaar in 1 topic staan en dus makkelijker gevonden worden. En zo voorkom je ook ruis over wat het openstaande raadplaatje is.

@JanH: Wat een lelijke playmobil-style make-over! Ik heb je raadplaat proberen te vinden met enkele voor de hand liggende zoekopdrachten en dan door afbeeldingen scrollen, maar helaas zonder resultaat. Puur uit nieuwsgierigheid heb ik daarna vals gespeeld met Google Lens. Toch gek dat ik de plek niet heb kunnen vinden...
willem.m schreef:
vr 30 sep, 2022 12:09
@JanH: Wat een lelijke playmobil-style make-over! Ik heb je raadplaat proberen te vinden met enkele voor de hand liggende zoekopdrachten en dan door afbeeldingen scrollen, maar helaas zonder resultaat. Puur uit nieuwsgierigheid heb ik daarna vals gespeeld met Google Lens. Toch gek dat ik de plek niet heb kunnen vinden...
Mooi omschreven "playmobil-style make-over". Ik had daarom ook verwacht dat het met ambachtelijk zoeken wel te vinden zou zijn.
Door jouw "vals spelen" heb je wel kunnen constateren dat de opmerking van Martin
Moet wel ergens vlakbij de zee liggen
klopt.

Edit: zo zag het er oorspronkelijk uit:
5.jpg
Ik vind het echt prachtig en ik heb inderdaad ook de neiging om Lens te gebruiken, gewoon omdat ik wil weten waar het is :D Het lijkt mij Ierland of ergens in Groot-Brittannië (maar Denemarken of Frankrijk zou ook kunnen).
JanH schreef:
vr 30 sep, 2022 14:42

Edit: zo zag het er oorspronkelijk uit:
5.jpg
Aha, mergpijprunderen.