Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1259 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33858 berichten
Carl schreef:
vr 16 sep, 2022 09:59
Nijmegen? Dat is voor mij 130 km fietsen, en ongeveer 200 km uit de buurt van het plaatje.

Carl
Yep. Hij is sinds zijn laatste hint niet meer actief geweest.
Leon schreef:
vr 16 sep, 2022 20:58
Euh, Carl moet even zeggen dat renel het geraden heeft. Toch?
Ja, dat moet hij zeker, maar ik moest de deur uit, sorry dat ik jullie allemaal in spanning gelaten heb! Het is inderdaad de Veersesingel in Middelburg. Voor degenen die als een van de aanknopingspunten proberen te ontdekken waarom een plaatser het te raden plaatje gemaakt heeft: het witte huis rechts is het geboorteadres van mijn opa, al weet ik niet zeker of ditzelfde pand er in 1909 al stond.

Door naar renel!

(Ben je bekend in Middelburg, renel, of ben je alle 53 vierkante kilometers met Streetview doorgereden?)

Carl
Carl schreef:
za 17 sep, 2022 00:53
al weet ik niet zeker of ditzelfde pand er in 1909 al stond.
Daar is met de bagviewer wel achter te komen, en dan zie je dat dit huis van 1920 is, en dus niet het geboortehuis van je opa.
53,05 km² was een handige hint waarna ik met wat geluk en rondklikken op de kaart de locatie vond.

Nog een stadsgezicht in de nieuwe ronde:
stadsgezicht.jpg
renel schreef:
za 17 sep, 2022 09:09
53,05 km² was een handige hint waarna ik met wat geluk en rondklikken op de kaart de locatie vond.

Nog een stadsgezicht in de nieuwe ronde:stadsgezicht.jpg
Ergens in Molenbeek (Brussel) zou ik gokken.

EDIT: ik heb intussen gevonden waar, maar kan nu geen plaatje zoeken.
Ik laat de beurt graag aan iemand anders.
renel schreef:
za 17 sep, 2022 09:09
waarna ik met wat geluk en rondklikken op de kaart de locatie vond.
Ah, werkt dat zo. :)
Nog een stadsgezicht in de nieuwe ronde:
:shock: En dan vond men mijn plaatje troosteloos?

PeterVanRijn, dank je voor de tip van de BAGviewer, die kende ik niet! Ik heb niet veel verstand van bouwstijlen maar dacht dat het huis misschien uit de jaren dertig zou zijn. Iets vroeger dus, maar niet vroeg genoeg.

Groetjes,

Carl
https://www.google.nl/maps/@50.8526562, ... 384!8i8192
Fernand Frunfautstraat in Molenbeek (Brussel) met de groene koepel van het raadhuis van St. Jans-Molenbeek. Heb op 20 juli wel heel vlakbij langs gefietst....
Ben je binnen 2 maanden mooi weer vlakbij terug waar je was.
Nooit gedacht.
Martin heeft het goed gevonden. De beurt gaat naar Martin E. van Doornik.
renel schreef:
za 17 sep, 2022 12:17
Martin heeft het goed gevonden. De beurt gaat naar Martin E. van Doornik.
Pardon?
De slimste mens Martin E. van Doornik of anders minstens wel de mens met het beste fotografische geheugen op dit forum.
Maar niet zonder de hint van Derdekeer:
derdekeer schreef:
za 17 sep, 2022 09:42
Ergens in Molenbeek (Brussel) zou ik gokken.
Ik laat de beurt graag aan iemand anders.
Heb gezocht op Google afbeeldingen naar "groene koepel in Brussel" en natuurlijk kwamen er veel beelden langs van de basiliek van Koekelberg (de bouw ervan heb ik nog gezien) en na veel scrollen kwam het raadhuis van St. Jans Molenbeek in beeld. En dan nog het adres opzoeken. Volgens de media een van de grootste probleembuurten van België.
Commissaris Witse zei altijd: dubbelchecken, buurtonderzoek!
Ik fietste langs de kaaien van Brussel, met o.a. de oude gevangenis aan de overkant en dan linksaf over de brede brug naar de Antoine Dansaertstraat. Dat is maar twee straten van het raad plaatje vandaan. https://www.google.nl/maps/place/Brusse ... d4.3571696

Hier is de volgende:

DSC03265.jpg
Dit is denk ik in Wallonië want in Vlaanderen zijn vrijwel alle borden '70' weggehaald.
Veel meer onderscheidends kan ik op deze foto niet onderscheiden. Misschien is je camera per ongeluk afgegaan? ;-)
Dit raadplaatje bevat voor mij geen visuele aanwijzingen die me aan een specifiek gebied in België doen denken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Ik denk dat het de bedoeling is om je recente fotoalbum (over Doornik en omstreken) er op na te slaan. Dus wie zin en tijd heeft...
https://widgetviewer.photoconnector.net ... popup=true
Leon schreef:
za 17 sep, 2022 14:59
Dit is denk ik in Wallonië want in Vlaanderen zijn vrijwel alle borden '70' weggehaald.
Veel meer onderscheidends kan ik op deze foto niet onderscheiden. Misschien is je camera per ongeluk afgegaan? ;-)
Nee, juist met opzet als Raad plaatje geschoten! Die van Molenbeek ziet er veel moeilijker uit zonder de hint van Derdekeer.
Nog niet gevonden? Staat eenvoudig op Streetview op de meest zonnige dag.... in Hainaut nog.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 sep, 2022 19:44
Nog niet gevonden? Staat eenvoudig op Streetview op de meest zonnige dag.... in Hainaut nog.
Ik heb hem nog niet gevonden, moest een nieuwe elektrokabel bestellen voor een lamp die een metertje is opgeschoven langs het plafond en de leiplatanen moesten gesnoeid. Al met al niet zo'n probleem maar het voetbal was verplaatst van 8:30 naar 10:00.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 sep, 2022 19:44
Nog niet gevonden? Staat eenvoudig op Streetview op de meest zonnige dag.... in Hainaut nog.
Dag Martin, die plek heeft jou getroffen en dus heb je ze gefotografeerd.
Maar ik ken Henegouwen (Hainaut) een beetje, en ik maak me sterk dat ik daar tientallen zgn. steenwegen vind die er ongeveer zo uitzien.
In mijn boek staat een routekaart.
Deze raadplaat is dan waarschijnlijk ook niet zo lastig te vinden, maar voor mij te tijdrovend om dan de hele route na te gaan lopen.