Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1257 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33884 berichten
Dat is goed DaVinci. Je kunt zelfs de steenmannetjes zien.
Jij bent.

By the way: ik ben dol op gravelfietsen - zie mijn onderschrift - maar als het weer zo is als onlangs tijdens de Gravel Series Limburg, de allereerste Limburgse gravelwedstrijd, zit ik lekker thuis. :-) Foto 1Limburg.nl
Afbeelding
Gevonden dankzij de voorzet van JanH.
Volgende:
rivier (Large).jpg
Leon schreef:
wo 14 sep, 2022 16:14
maar als het weer zo is als onlangs tijdens de Gravel Series Limburg, de allereerste Limburgse gravelwedstrijd, zit ik lekker thuis. :-)
Het weer viel uiteindelijk nog erg mee die dag, beetje spatjes in de morgen en vanaf de middag goed. De Limburgse blubbertoplaag op de harde droge ondergrond was wél een uitdaging af en toe :twisted:. Het gravel was ver te zoeken.

Wat een mooie route gereden in Het land van Leon. Zwaar, maar erg mooi.
Grandonneur schreef:
wo 14 sep, 2022 18:49
De Limburgse blubbertoplaag op de harde droge ondergrond was wél een uitdaging af en toe :twisted:. Het gravel was ver te zoeken.
Gravel in de Nederlandse betekenis van het woord hebben ze op de tennisbaan. Verder is het hier in droge omstandigheden inderdaad standaard harde indergrond met een laagje zacht poeder.
DaVinci schreef:
wo 14 sep, 2022 18:27
Gevonden dankzij de voorzet van JanH.
Volgende:
Buiten Twente sta ik machteloos.
DaVinci schreef:
wo 14 sep, 2022 18:27
Gevonden dankzij de voorzet van JanH.
Volgende:
rivier (Large).jpg
Ehm... In Italië?
Si, Italia è corretto.
Carpanè, Italia https://www.google.nl/maps/@45.8573786, ... 312!8i6656
Toevallig was m'n grootvader van moeders kant in de jaren '70 in Italië en daar herkende ik hetzelfde beeld als op z'n dia's.
Inderdaad daar is het Martin.
Een goed geheugen heb je!
DaVinci schreef:
wo 14 sep, 2022 23:45
Inderdaad daar is het Martin.
Een goed geheugen heb je!
Een decennium, een heel decennium.
We zijn over het algemeen wat nauwkeuriger datering van je gewend Martin! :wink:
Mijn IJmuidense opa is in 1979 overleden, veel later heb ik z'n dia's geërfd en die heb ik hier nog, vandaar.
Mijn oma is al in 1967 overleden, opa alleen achterlatend. Hij maakte voor wat afleiding diverse busreizen voor ouderen naar het buitenland, Italië was een van de bestemmingen. Maar er zijn zoveel vlekken op de diafilm gekomen, dat aan scannen niet valt te denken.
Hier is de volgende:

DSCF0328.JPG
Die lantaarnpaal is wel heel ernstig .... kitscherig bedoel ik. Is dit in het Openluchtmuseum in Arnhem?
In Arnhem was het inderdaad niet te vinden. Orvelte ... nooit van gehoord.
Musea weten het beeld altijd op een of andere manier te verprutsen; lantaarnpalen zijn wat mij betreft beruchte onderwerpen daarvoor. :-)
Leon schreef:
do 15 sep, 2022 10:30
In Arnhem was het inderdaad niet te vinden. Orvelte ... nooit van gehoord.
Musea weten het beeld altijd op een of andere manier te verprutsen. :-)
Eens. De rauwe versie van eigenlijk wat dan ook is het mooist. Daarom is dit spelletje ook zo aardig om te volgen.

Nou is Orvelte eigenlijk geen museum maar meer een soort van parkachtige wandelpromenade met oude huizen. Het leukste daar is Zoobizar, een ongepolijst minidierentuintje. https://zoobizar.nl/
Nou Grandonneur, dat is snel! Inderdaad Orvelte in Drenthe. Ik fietste in 2017 vanuit huis naar midden-Drenthe en vanuit Beilen terug per trein. 84 km getrapt. Ik vind het wel mooi om schilderachtige plekjes te fotograferen. Een museum-achtig dorpje waar auto's niet toegestaan zijn.
In het Arnhemse openluchtmuseum mag je sowieso niet fietsen, dus geen raad plaatjes maken.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
do 15 sep, 2022 10:41
In het Arnhemse openluchtmuseum mag je sowieso niet fietsen, dus geen raad plaatjes maken.
Het had toch gekund dat jij er geweest was vóórdat het een museum werd? :wink:
Iemand die weet waar ik sta?
02C754AB-86C9-4961-9805-B4AC6CF47A5F.jpeg
Moeilijk plaatje in een zeer waterrijk land als Nederland. Lijkt me niet in Groningen. In ieder geval kun je vaarroutes hier wel schrappen.
Grandonneur schreef:
do 15 sep, 2022 10:57
Iemand die weet waar ik sta?

02C754AB-86C9-4961-9805-B4AC6CF47A5F.jpeg
Net naast de spoorbrug bij Kethel, gem. Schiedam: https://goo.gl/maps/r98XMdJMUbVx7MEP9

Groetjes,

Carl