Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1239 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33890 berichten
het kan ook bij Oude Tonge liggen, daar hebben ze ook veel windmolens en bollenvelden.
of brieneneseweg in middelharnis.
https://goo.gl/maps/ht4fFH6o9qteEruM9
Dit is niet te vinden, dat gebouw in het midden is zo onscherp dat je niet kan zien of het in de dijk of achter de dijk ligt, het kan in Flevo, Noord Holland of Zuid Holland of Zeeland zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 14 aug, 2022 21:29
fietsreiziger schreef:
zo 14 aug, 2022 21:16
Het is inderdaad niet in Flevoland. Een flink eind er vandaan zelfs. Wellicht kan iemand iets met het 'koepeltje' dat rechts van de windmolen midden op de foto aan de horizon te zien is.
Ik heb de foto op Photoshop sterk vergroot en het lijkt wel of net boven de horizon rechts van de windturbines hoogspanningsdraden lopen. Die drie "koepeltjes" dacht ik aan molens in de verte (Zijpe bijvoorbeeld) maar niet te determineren. Zo te zien een oude (analoge?) foto, wat onscherp.
Wel een digitale foto, maar met een oude telefoon. foto is uit 2019.
JandeFietser schreef:
zo 14 aug, 2022 23:48
het kan ook bij Oude Tonge liggen, daar hebben ze ook veel windmolens en bollenvelden.
Jij zit heel erg warm Jan. vlakbij Oude Tonge inderdaad
Grandonneur schreef:
za 13 aug, 2022 22:11
Hoekwantweg?
En om er nog een hint aan toe te voegen: Dit was de eerste reactie. De plek was volkomen fout, maar de richting van de weg vanwaar de foto is gemaakt is exact identiek.
Capture.JPG
Hier dan.
Ik ben daar nooit geweest.
Met de tip Oude Tonge was het een kwestie van uitpeilen.
:D kijk het staat er tulpen paars/geel en dat gebouw is het monument grevelingendam,
ben in mijn leven al zeker 500 keer over de dam gereden, zou het nooit herkent hebben op deze foto.
4F83E15D-076C-40C1-BD46-5CCDA1A52C02.png
Zat ik er wel mooi 99 meter naast.
Capture.JPG
Capture.JPG (33.29 KiB) 586 keer bekeken
Is dat goed genoeg?
Poppink schreef:
ma 15 aug, 2022 22:26
Zat ik er wel mooi 99 meter naast.
Capture.JPG
Is dat goed genoeg?
ik weet niet waar de reiziger precies stond, jij hebt de locatie gevonden, ik vond alleen de opmerking over de tulpen in google leuk.
ik zeg niet dat het moet, maar kijk of je ooit eens tijd kan maken om over de dammen en zeeland brug te rijden, dan ervaar je de kale polders en de wind in het westen van het land :D
Ik ken eigenlijk alleen de leegten van Noord Holland, Friesland, Groningen en de Polders, waar je bij Ens kan zien wat voor weer het boven Amsterdam is.
DSC_7763.JPG
Terug naar Twente.
Waar was Poppink vandaag?
Nabij de Johanneskerk in Diepenheim. Het witte hekje wat je rechts in de verte ziet, staat langs de Lochemseweg. Er is alleen een streetview vanaf de andere richting.
Heel goed.
Gezocht op kerktorenspitsen of ken je het daar.
Poppink schreef:
di 16 aug, 2022 09:12
Gezocht op kerktorenspitsen of ken je het daar.
Beide: ik had een vage herkenning maar waar was dat ook al weer? Ik heb stukken van het Havezatenpad (LAW 12) gelopen, die komt door Diepenheim. Ook ben ik er wel eens met de fiets geweest, moet ook de Stedeke hebben gereden naar de plek met het mooie zicht op Huize Diepenheim.
Aan welke straat staan deze appartementen?
DSC00657.jpg
JandeFietser schreef:
ma 15 aug, 2022 22:38
Poppink schreef:
ma 15 aug, 2022 22:26
Zat ik er wel mooi 99 meter naast.
Capture.JPG
Is dat goed genoeg?
ik weet niet waar de reiziger precies stond, jij hebt de locatie gevonden, ik vond alleen de opmerking over de tulpen in google leuk.
Ik reken hem goed hoor! Die locatie opmerking in google is idd grappig. Die had ik nog niet eens gezien.
Het weggetje dat ik bedoelde was eentje verder naar het zuidwesten: de Jan Frankenweg (maar daar is geen streetview van).
Goed gevonden samen!
WillemT schreef:
di 16 aug, 2022 16:29
Aan welke straat staan deze appartementen?

DSC00657.jpg
Aan een rivierdijk of duinenkust?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 17 aug, 2022 10:19
Aan een rivierdijk of duinenkust?
De appartementen kijken uit op een rivier.
Een rivier waar oorlogshandelingen hebben plaatsgevonden, getuige de naoorlogse laagbouw.
Rijnmond heet de straat.

Eerste ingeving was beter. De laagbouw staat aan zee, vlakbij zee.
Vorig jaar hebben we er nog gefietst.
Hebben staan kijken naar het monument voor de omgekomen Katwijkse zeelieden.
Het zal in een stad zijn, vanwege het betaald parkeren maar die zoektocht is mij te lang.
Capture2.JPG
Ter completering.
Foto genomen vanaf de kanaaldijk de buitensluis.