Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1235 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33890 berichten
Leon schreef:
zo 07 aug, 2022 20:40
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 aug, 2022 19:24
Mijn verzameling van kentekenplaten. Betreft alleen landen waar ik per fiets ben geweest.
Staatsiefoto nummerplaten.jpg
Dat zet dit artikel in een interessant daglicht: https://www.ad.nl/auto/diefstal-kenteke ... ogle.nl%2F
Ik heb de platen nooit gestolen, zenne!
https://www.de-nummerplaat.nl/index.php/nl-nl/
joost r schreef:
ma 08 aug, 2022 07:10
Het lijkt wel gebouwd door een navolger van Wim Delvoye en zijn door de gotiek geïnspireerde werken. Waar is het?
IMG_20220808_070852.jpg
Oei, lastig. Misschien dat Martin er heeft gefietst ...
Dit hier, in Asse?
https://www.google.nl/maps/@50.9130824, ... 384!8i8192

Je had de Structura-borden moeten blurren, want ik heb hiermee zo gevonden: https://www.structura.be/nl/te-huur

Verder zijn die betonnen holle goten langs de stoepen zo kenmerkend voor België, zo vaak gezien.
Is goed.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 aug, 2022 19:09
WimB schreef:
zo 07 aug, 2022 17:14
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 aug, 2022 11:20

Heb ik kort tevoren in Zemst een Belgische autonummerplaat in de berm bij de Zenne gevonden, helemaal te prachtig voor mijn verzameling!
20220720_130339.jpg
In Belgie hoort die plaat bij de persoon en niet bij de auto zoals bij ons. Het zou me niet verbazen als je deze ergens afgeeft, geen idee waar en wie, de persoon er blij mee is.
Klopt, ik kon ook geen kentekencheck doen wat voor voertuig eraan heeft gezeten, want bij de Belgische RDW moet je eerst het chassisnummer invoeren. Trouwens, de gevonden plaat is licht beschadigd. Zulke platen bestaan uit een rode onderlaag met daaroverheen de witte verflaag, waarbij de belettering is uitgespaard. En die witte laag ligt hier en daar los. De eigenaar zal wel een nieuwe hebben. Maar ze worden wel streng beschermd.
In mijn garage hangen tientallen buitenlandse nummerplaten, grotendeels gevonden tijdens fietstochten! Alleen Liechtenstein ontbreekt nog....
Nooit opgevallen zie je in België een spiksplinternieuwe auto zitten er kenteken platen op die er niet uitziet zien.
Dus zo eenvoudig zal het niet zijn om aan een paar nieuwe platen te komen.
Dank je, Joost R.

Een prachtig station, helemaal in de stijl van Loire-kastelen. Waar stonden mijn fiets en ik op de trein te wachten?

20220725_130444.jpg
Mooi plaatje Martin!

Voor de voortzetting van de discussie over kentekenplaten heb ik zojuist een apart draadje geopend: viewtopic.php?f=23&t=37755.
volgens mij is dit: “La Station” (Saint-Omer, Frankrijk).
gezocht op station Frankrijk en kwam deze tevoorschijn.
Helemaal goed, WillyW!
Het is voor zo'n klein plaatsje Saint-Omer toch een imposant stationsgebouw, zo herkenbaar in Franse stijl.
Ik kwam daar per ongeluk terecht, want ik moest eigenlijk op Gare de Lille-Flandres de trein naar Courtrai (Kortrijk) nemen. Het is daar zo dat de voies (perrons) pas in de laatste tien minuten voor vertrek op schermen worden aangegeven. Voie 15 stond er vermeld. Die ligt links buiten naast de grote overkapping. Ik natuurlijk snel erop af en zag een ijzeren H-zuil met een blauw bord "Voie 15". Meteen in de trein gestapt, maar na een hele poos viel het mij op dat ik buiten alleen maar auto's zag met Franse nummerplaten. Het was bewolkt weer, dus kon ik de richting van de zon niet bepalen. Toen kwam de conducteur langs: "Je zit in de trein naar Calais"! Maar hij was heel coulant en heeft mij geholpen met de dienstregeling om terug te keren en zodoende ben ik in Saint-Omer uitgestapt. Ik hoefde niks bij te betalen! Terug in Lille bleek dat het bord "Voie 16" achter die zuil omgebogen te zijn en daarom onzichtbaar. Met vier uur vertraging ben ik om middernacht thuis gekomen!

De volgende is voor jou.
dat was dan weer een leuke belevenis Martin.

de volgende: aan welke beklimming begin ik hier?
20210719_075439 (2).jpg
De punten van de wegwijzers links, dat is Frankrijk. Dergelijke dakbedekkingen op de achtergrond komen o.a. voor in Le Bourg d'Oisans (gecontroleerd op Streetview). Rechts aan de betonnen lichtmast hangt een (gemeente?)wapen, een haan op twee takjes. Die van Oisans heeft een vis op het schild met een rode diagonale streep overheen. Hoeveel cols zijn er daar al niet in Frankrijk....
je zit al aardig in de buurt Martin. het is in elk geval zuidelijker en geen klein colletje.
Een rechte lijn naar het zuiden trekken, dan kom ik op Gap uit, maar daar zie ik overal rode dakpannen....
En die lijst is zóóó lang.... https://nl.cols-cyclisme.com/france/liste-p1.htm
Ik ben nu bezig met m'n verslag van de fietstocht in België en Frankrijk, spannend en meer dan 700 foto's....
Het zal wel de Mont Ventoux of Tournalet zijn, maar ik heb geen tijd om te gaan zoeken.
Ventoux of Tourmalet zijn het niet. mijn beklimming was nog stukje hoger dan deze 2.
dan zal het de Galibier zijn
JandeFietser schreef:
di 09 aug, 2022 15:33
dan zal het de Galibier zijn
Die ligt niet zuidelijker dan Bourg d'Oisans.

Verder zijn er aardig wat cols hoger dan de Tourmalet.

Ik heb net even gezocht en kwam alleen in Jausiers (aan de voet van de Bonette) zo'n lelijk gebouw tegen, maar niet exact hetzelfde.

Ik laat het weer over aan degenen die graag Google Maps afspeuren.
Galibier is het inderdaad ook niet, die haalt ook de hoogte nog niet.
Maar Willem heeft het juist wel goed. het is in Jausiers bij start van beklimming Col de la Bonette.
Ik wilde eigenlijk rechtdoor over de Col de Allos maar die was afgesloten, toen maar andere weg gezocht richting Middellandse zee en deze gepakt. Ze zeggen de hoogste beklimming in Frankrijk met top op 2802 m. Mooie klim en ook schitterende afdaling richting Nice.
de beurt gaat naar Willem !

zie hier volledige foto:

Bijlagen

Dan herkende ik de lelijke stijl maar niet de exacte gelijkenis.

Ik ben meerdere keren de Bonette opgereden en vind het een leuke klim met een mooi, weids uitzicht op het hoogste punt:
20180719_102911_HDR-01.jpg
Nieuwe opgave:
vogel.jpg