Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1225 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33590 berichten
Wij hebben ook een leuk plaatje, deze zou wel herkenbaar moeten zijn als je daar wel eens fietst. Het is in Nederland.
IMG_20220723_092443.jpg
Kasteel Singraven

Maar wel wachten op het antwoord van dat betonnen geval.
De volgende maak ik moeilijker 😉

Oww, eerst het vorige plaatje raden. Dat bedoel je met dat betonnen ding. Okay
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 jul, 2022 18:07
Maar wel wachten op het antwoord van dat betonnen geval.
Dat is een intrigerend ding. Best mooi. Ik heb geen idee. Doet me denken aan een gemaal ofzo.
Het is geen gemaal.

Weet niet of het helpt maar vind het wel leuk om te delen (er gebeurt toch weinig in de TdF):
Als mijn administratie op orde is is dit mijn 368e Raad plaatje!
Raad plaatje! 122 was ook van dit complex maar dan van de andere kant, 1,09 km verderop.
Of een militair iets, vanwege die antennes of een equivalent van het monument van Bastogne?
Geen militair iets. Geen monument.
Een stadion?
Nee, ook niet.

Onvoorspelbaar of een Raad plaatje! makkelijk of moeilijk is.
Dacht dat zo’n grote betonnen constructie in Drenthe (!) niet zo moeilijk zou zijn.
Zie nu wel dat er geen streetview van is, alleen het gedeelte links is in de verte te zien. En als ik het goed zie is de betonnen constructie rechts (het lange lage gedeelte) niet te zien op Google satelliet.
Hoe kun je zoiets groots niet zien op google satelliet zonder dat het wegens militair geblurd is? Het ziet er niet nieuw uit.
Ik was mijn handen verder in onschuld want ik heb nog maar één keer in Drentge gefietst.
Attero, voorheen VAM in Wijster? Ergens aan de westkant.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 jul, 2022 23:33
Attero, voorheen VAM in Wijster? Ergens aan de westkant.
Heb ik ook al gekeken met Google Earth. Of niet goed gekeken of het is daar niet.
Ik zie een lage dijk, die vlag, zonnepanelen.
TT Assen? Dienende om het lawaai van de hordes motoren van het omliggende landschap of een naburig dorp omhoog af te buigen?
Ook niet TT.

Misschien helpt dit.
complexR.JPG
Wat betreft mijn eerdere opmerking:
En als ik het goed zie is de betonnen constructie rechts (het lange lage gedeelte) niet te zien op Google satelliet.
Ik dacht dat ik bij de rode punt stond toen ik de foto maakte. In mijn herinnering was ik ver verwijderd van de ingang. Maar misschien stond ik wel verder naar links, bij de toch zichtbare constructie. :oops: Aan de schaduw is ook hoog- en laagbouw te zien, net als op het Raad plaatje!
Het is denk ik bij UGS Norg cq. Gasopslag Langelo gevonden via aardgas drenthe fabriek:
https://www.google.com/maps/search/gaso ... a=!3m1!1e3
Hier zie je het: https://www.google.com/maps/@53.0888451 ... 384!8i8192
Dat is hm.
Deze link gaat naar mijn Raad plaatje! van de andere kant (dat was trouwens uit de tijd dat Bing nog mocht): viewtopic.php?f=23&t=7669&p=367479&hili ... lo#p367389
Leon mag de volgende plaatsen.
Het ding op de foto in Norg is bij lange na niet zo groot als ik het in eerste instantie vond lijken. Op google earth afgemeten is de lengte van het geheel op de foto iets van 120 meter. Ik heb ook geen idee wat het voor functie heeft.
Volgende: de naam van het dorpje waar de vissers aan de overkant vertoeven is genoeg.
Afbeelding
Hermalle-sous-Argenteau
Klopt. WillemT is aan de beurt.
En dit?
foto.jpg