Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1209 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
willem.m schreef:
ma 27 jun, 2022 21:18
eenvoudig te raden
Het had ook Ermelo kunnen zijn. Zij wonnen beiden Goud in de nationale groencompetitie Entente Florale 2011.
Niet gedacht dat daar geen Streetview voorhanden is :oops:
Maar WillemT, je hebt het toch goed! De foto is van 18 augustus 2018. De volgende is voor jou.
WillemT schreef:
ma 27 jun, 2022 21:22
willem.m schreef:
ma 27 jun, 2022 21:18
eenvoudig te raden
Het had ook Ermelo kunnen zijn. Zij wonnen beiden Goud in de nationale groencompetitie Entente Florale 2011.
De afstand tot de woonplaats van Martin geeft Dwingeloo statistisch gezien hogere kansen. 💡
Het beeld zegt: Drenthe.
Poppink schreef:
ma 27 jun, 2022 22:04
Het beeld zegt: Drenthe.
Ja, Ermelo heeft een eiken / beuken omgeving en is veel dichter bebost.
Nieuw raadsel ... (hoewel, valt vaak weer tegen :D )
water.jpg
Het ziet er erg Amblève uit.
Leon schreef:
ma 27 jun, 2022 22:32
Het ziet er erg Amblève uit.
Ik geloof dat ik beter eerst met jou conclaaf kan gaan, voor ik iets plaats :(
Toevallig heb ik in 1971 hier langs gefietst: Trois-Ponts, België.
https://www.google.nl/maps/@50.3754965, ... 384!8i8192
Wat een geheugen Martin!
Martin E. van Doornik schreef:
ma 27 jun, 2022 23:45
Toevallig heb ik in 1971 hier langs gefietst: Trois-Ponts, België.
https://www.google.nl/maps/@50.3754965, ... 384!8i8192
Ik wat later :wink: Tijdens het Wereldfietser Pinksterweekend in 2016. We streken toen neer op het leuke terrein van camping De Challes in Stavelot. Alweer meer dan zes jaar geleden, wat gaat de tijd schrikbarend snel! Pluk de dag en wacht niet te lang met die mooie grote fietstocht :D

Aan jou de volgende Martin.
Dank je, WillemT. Heeft even geduurd, want m'n vrouw had zich bij het tuinieren 'r voet bezeerd. Ik heb haar naar de huisarts gereden. Nu weer terug.

Airport fietsdoos.jpg
Dit toestel werd straks bij de gate aangereden en de bagagekarren waren al in aantocht. Eenmaal binnen plaatsgenomen, zag ik vanuit het raampje mijn eigen fietsdoos, hoe spannend.
Maar die Boeing 767 was geen prettige vliegtuig, veel te krappe beenruimte. Helemaal stijf uitgestapt op de plaats van bestemming.
Op welke luchthaven heb ik deze foto's genomen?
Ik heb fotos gezien van vliegtuigen met dit staartlogo tussen 1999 en 2005
Het "Interim" Livery paint scheme was officieel in gebruik tussen 1995 en 2000

De foto moet dan zijn genomen op het moment dat @Martin nog geen lid was van dit forum.
Dus hoef ik niet te zoeken naar een reisverslag ?

https://www.deltamuseum.org/exhibits/de ... rand/logos

https://1000logos.net/delta-air-lines-logo/

Zoeken op verkeerstorens USA levert snel op dat de toren staat in de staat NewYork.
Maar welke airport?
Ik had niet verwacht dat na 20 jaar dezelfde toren nog in gebruik zou zijn.
JFK
Poppink, inderdaad John F. Kennedy Airport in New York. De foto is van juni 1999 tijdens een overstap van San Francisco naar Amsterdam. Ik werd heel korte tijd later lid van de WF.
De karakteristieke verkeerstoren, die op mijn foto nagelnieuw was, bestaat nog. In 1974 ben ik hier ook geweest (ook met fiets), toen stond er een vierkant glazen gebouw met daar bovenop de koepel voor luchtverkeerscontrole. Ik ben ook drie keer op de andere luchthaven van New York geweest, La Guardia.
Ik heb totaal negen keer in Amerika gefietst en daardoor heel wat binnenlandse vluchten meegemaakt.
Mijn fiets, die in de doos op de rechter foto zat, gebruik ik nog steeds en hij "woont" nu in Zweden.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
di 28 jun, 2022 19:43
Ik heb totaal negen keer in Amerika gefietst en daardoor heel wat binnenlandse vluchten meegemaakt.
Off topic: geen transportschade aan je fiets gehad? Ik zou vandaag de dag toch wel wat huiverig zijn, zeker bij een vlucht waarbij je moet overstappen en de bagage snel van het ene naar het andere vliegtuig moet worden gebracht.
1030548_1.jpg
Mijn korte geheugen laat me in de steek.
Waar waren meneer en mevrouw Poppink afgelopen week?

Extra aanwijzing: het is op fietsafstand van Lacock, het dorpje bekend van onder anderen Harry Potter films en waar deze hond z'n cock eens lekker buiten liet hangen.
1030509_1.jpg
Castle Combe (die hond had ik niet als aanwijzing nodig)
Goed gevonden!
Jij bent weer.
WillemT schreef:
di 28 jun, 2022 21:00
Martin E. van Doornik schreef:
di 28 jun, 2022 19:43
Ik heb totaal negen keer in Amerika gefietst en daardoor heel wat binnenlandse vluchten meegemaakt.
Off topic: geen transportschade aan je fiets gehad? Ik zou vandaag de dag toch wel wat huiverig zijn, zeker bij een vlucht waarbij je moet overstappen en de bagage snel van het ene naar het andere vliegtuig moet worden gebracht.
Zestig keer gevlogen met fiets mee aan boord, ook in toestellen van Russische makelij. Maar twee keer lichte schade: van m'n Raleigh (met metalen kettingkast) was een rond deksel rondom de rechter trapper verdwenen op Washington National Airport (die tegenover het Pentagon) in 1974 en een gebroken liggend stangetje van het voorspatbord naar de voorvork van de gele Giant na een vlucht uit het Italiaanse Pisa in 2006. Verder alles in orde, nooit andere schade meegemaakt.