Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1206 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
WillemT schreef:
ma 20 jun, 2022 14:08
Leon schreef:
ma 20 jun, 2022 12:13
Pernis. Het huisje is te koop (geweest)
Helemaal goed Leon! Op welk steekwoord heb je het gevonden?
Begraafplaats. Toen bleek dat het eiland best groot was werd het simpel. Een blik op de satellietfoto van de juiste begraafplaats was genoeg.
Volgende. Waar sta ik?
Afbeelding
Dit hier? https://www.google.nl/maps/@51.5443778, ... 384!8i8192
Koninginnebrug bij Well (Lb).
Heel goed Martin.
Jij bent.
Eenvoudig gezocht met "viaducten uiterwaarden" op Google afbeeldingen en die brug bij Well in vijf minuten gevonden.

Onderstaande foto is langs een mooie fietsroute genomen en dat fraaie huis is ook te vinden op Streetview.
Maar waar?

DSC02426.jpg
Leon schreef:
ma 20 jun, 2022 09:03
JandeFietser schreef:
ma 20 jun, 2022 08:40
Ik heb van het weekend een stuk van de maasroute gereden vanaf Venlo tot onder Maastricht, heb de pijler daar niet gezien.
# Graffity verwijderd?
# Niet gekeken?
# Mistig? Je blijft wel minimaal een paar honderd meter van de kant van de grafitty af.
# Verkeerde Maasroute gefietst? Als ik even google zie ik irritant veel verschillende Maasroutes op irritant veel websites.
Even een tussenstand in de zoektocht naar de eeuwige roem.🤪
Op basis van deze aanwijzingen heb ik wat meer van de graffiti artiest gevonden. :)
https://www.google.nl/maps/@50.9596234, ... 8192?hl=nl
Maar dit lijkt me niet de locatie van het Raad plaatje! Ook niet de pilaar aan deze kant van het water.
Het zoeken gaat verder. :?
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 jun, 2022 20:02
Onderstaande foto is langs een mooie fietsroute genomen en dat fraaie huis is ook te vinden op Streetview.
Maar waar?
Dan zou ik de Klarälvsbanan langs moeten lopen in de omgeving van Tutemo :-)
Ik stond inderdaad op de Klarälvsbanan en dat rode huis staat op de hoek van een kruisende weg waar Streetview voorhanden is. Maar Tutemo, waar m'n huis staat, ligt 14 km ten oosten van de Klarälvsbanan.
Ik heb eerder een foto van de voormalige spoorbrug geplaatst. Zoek maar wat noordelijker op.
WillemT schreef:
do 23 jun, 2022 12:21
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 jun, 2022 20:02
Onderstaande foto is langs een mooie fietsroute genomen en dat fraaie huis is ook te vinden op Streetview.
Maar waar?
Dan zou ik de Klarälvsbanan langs moeten lopen in de omgeving van Tutemo :-)
En: ben je er al langs gelopen? Bij deze raadplaat is alle hoop op jou gevestigd. 🙏
Het rode huis bevindt zich ergens hier, volg de voormalige spoorlijn, nu fietspad vanaf de spoorbrug in Deje. Bij dat huis kruist een weg waar Streetview voorhanden is. Is het zo moeilijk? Een raad plaatje met een afgelegen uithoekje in de Spaanse bergen was makkelijker opgelost.... :roll:

https://www.google.nl/maps/@59.6812563, ... a=!3m1!1e3
Of het moeilijk is weet ik niet. Ik heb gewoon nog niet gezocht, omdat ik het plaatje zelf te random vond, en plaatjes met aanwijzingen niet zo leuk vond om te raden.
willem.m schreef:
za 25 jun, 2022 09:21
En: ben je er al langs gelopen? Bij deze raadplaat is alle hoop op jou gevestigd. 🙏
Helemaal! Ik heb er zere voeten van, al dat asfalt, maar geen huisje :?
Ik heb een heel eind alle kruisingen van de Klarälvsbanan afgespeurd maar ben het spoor nog steeds bijster.
Poppink schreef:
za 25 jun, 2022 22:49
Ik heb een heel eind alle kruisingen van de Klarälvsbanan afgespeurd maar ben het spoor nog steeds bijster.
Ook ik heb een heel stuk bekeken tot ik realiseerde wat ik toch aan het doen was. Zonde van de tijd.
Poppink schreef:
za 25 jun, 2022 22:49
Ik heb een heel eind alle kruisingen van de Klarälvsbanan afgespeurd maar ben het spoor nog steeds bijster.
Daar waar een gewone weg het fietspad schuin kruist in een X-vorm.
Met al die aanwijzingen had je de oplossing ook wel kunnen geven, niet te doen:
https://goo.gl/maps/BFuE8SVMeG9YWg7z9
In dezelfde categorie valt deze foto van een willekeurig huis in NL:

Screenshot_20220626-091029.png
Ga d'r maar aan staan 🧐
Gelukkig is het is nog niet jouw beurt :roll:
willem.m schreef:
zo 26 jun, 2022 09:12
In dezelfde categorie valt deze foto van een willekeurig huis in NL:
Screenshot_20220626-091029.png
Ga d'r maar aan staan 🧐
"Laatste huis met antenne"? :D
Nee ik vond Martin's foto ook niet alles. Ik heb niet gezocht.
Maar het gaat om de Klarälvsbanan, welke bekroond is tot de mooiste fietsroute over een voormalige spoorbaan van Europa en dit is een begrip in Midden-Zweden.
Zoals commissaris Witse vaak zei: checken, onderzoeken, enz.
Natuurlijk is een saai rijtjeshuis moeilijker dan een opvallende villa.
Leon, de volgende is voor jou.
Hoi Martin,
Het is geloof ik nog vroeg in het noorden. Wat heb ik geraden?
Volgens mij is De tovenaar toch degene.