Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1202 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33894 berichten
Pfoe, dat was even zoeken.
Maar mooi wel weer eens te laat.
@martin: Hoe bedoel je "Via Bing gevonden"?
Ik heb hier in het Zweedse huis een computer staan. Als je met de muis een foto op de website van WF "aanraakt", verschijnt er rechtsboven in de hoek een symbooltje. Wit met blauwe hoekjes en een stipje in het midden. Daarop aanklikken en er verschijnt een reeks vergelijkbare foto's. Daaronder is er soms een link te vinden. En de overeenkomstige foto gevonden. Wel erg flauw van die eeuwige beelden van die roestige ijzerdraad-kerk van Borgerhout....
Bij bij thuis in NL is zo'n symbooltje er niet.
willem.m schreef:
do 09 jun, 2022 06:57
@martin: Hoe bedoel je "Via Bing gevonden"?
Microsoft heeft een eigen versie van Google Lens. zit standaard in Microsoft Edge
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 jun, 2022 23:17
Via Bing gevonden.... :wink:
We hebben een tijd terug in dit draadje min of meer afgesproken niet meer rechtstreeks op afbeeldingen te zoeken omdat met name Google Lens het wel erg gemakkelijk maakte. Volgens mij hebben de meesten zich daar goed aan gehouden. Vaak legt de rader ook uit hoe hij/zij het plaatje wel gevonden heeft.
Het leek me juist zo leuk om deze recente foto van de WF Berggeitentocht te plaatsen. Jammer 😥

Martin wint.
Ik doe even een tijdje niet meer mee.
JandeFietser schreef:
do 09 jun, 2022 09:20
willem.m schreef:
do 09 jun, 2022 06:57
@martin: Hoe bedoel je "Via Bing gevonden"?
Microsoft heeft een eigen versie van Google Lens. zit standaard in Microsoft Edge
Dat weet ik. Zie de uitleg van Leon.
We hebben zoeken via Bing of Lens als onsportief bestempeld.
Hier is dan mijn volgende raad plaatje:
Vilken bro.jpg
Ben je wel eens thuis bij je vrouw?
willem.m schreef:
do 09 jun, 2022 09:36
JandeFietser schreef:
do 09 jun, 2022 09:20
willem.m schreef:
do 09 jun, 2022 06:57
@martin: Hoe bedoel je "Via Bing gevonden"?
Microsoft heeft een eigen versie van Google Lens. zit standaard in Microsoft Edge
Dat weet ik. Zie de uitleg van Leon.
We hebben zoeken via Bing of Lens als onsportief bestempeld.
Willem bedoelt te zeggen dat we afgesproken hebben dat we niet met Lens o.i.d. zoeken maar met zoekwoorden, je herinnering of beter nog ons eigen vernuft om aan de hand van kenmerkende informatie van de afbeelding de locatie te duiden.
Zeg maar Bellingcat op ons niveau.
Bij bellingcat kennen ze de ongeschreven wereldfietsersnorm. Ook niet altijd een pretje voor ze.
Deze: https://www.google.nl/maps/@59.6097155, ... 56!5m1!1e3

Drie minuten werk: met Google Satelliet fietspaden zichtbaar maken en in de omgeving van Karlstad kijken naar een lang fietspad (een lang fietspad omdat het plaatje volgens mij een oude spoorbaan/brug weergeeft). Er was maar één lang fietspad zichtbaar. Tweede brug was raak.
Excuses, ik zal niet meer "bingen", die regel was me ontschoten....

@Poppink: Jeannette m'n vrouw heeft me juist aangespoord om mooie fietstochten in de omgeving te maken. Goed voor m'n conditie. En natuurlijk raad plaatjes schieten :lol:

JanH heeft de juiste oplossing gevonden, inderdaad de voormalige spoorbrug over de Klarälven (grootste rivier van Zweden) bij Deje. Trouwens, die brug heeft op Google satelliet een eigen blauwe Streetview-stip.
De volgende is voor jou.
Nieuwe opgave
Dorpje.JPG
Dorpje
Martin E. van Doornik schreef:
do 09 jun, 2022 12:51
Excuses, ik zal niet meer "bingen", die regel was me ontschoten....
Ik had het al eens eerder gezegd in dit topic...

Maar misschien handig om al die ongeschreven regels en do's en don'ts die in honderden pagina's met duizenden posts zijn ontstaan eens samen te vatten in de startpost?

Als zelfs Martin al niet alles weet...
JanH schreef:
do 09 jun, 2022 19:06
Nieuwe opgave
Dorpje.JPG
Het schreeuwt Bouillon natuurlijk, en niet toevallig, maar zonder het stadje Bouillon.
Het heet Frahan, vanaf "Panorama de Frahan".
Helemaal goed. Afgelopen weekend geschoten bij de Berggeiten.
Leon is weer.
Het was gemakkelijk. Ik ben in 1982 nog met schoolkamp in Bouillon geweest. Dat blijft wel hangen. Later ben ik nog eens nog eens langs de Semois gefietst, al is die exercitie heviger dan het klinkt want je kunt vrijwel nergens langere tijd langs de rivier fietsen, je moet altijd weer omhoog en omlaag. Volgende:
Afbeelding
Gokje: viaduct Moresnet?
Ook aan gedacht maar lijkt er niet op: de betonnen pijler heeft een blokkenpatroon en er zijn iets vooruitstekende flensranden op de hoeken. De smalle zijkanten lijken gebogen te zijn. En die pijler staat evenwijdig rechtop en niet taps als in Moresnet. Heb die ons befaamde spoorbrug zelf meerdere malen gezien. De eerste keer al in 1970.
DSCF9422.jpg