Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1201 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33607 berichten
Uiteraard is dit de plek.
Jij bent.
Ik was eerst rond Maastricht aan het zoeken, maar daar vond ik het plaatje niet. Toen maar verder richting noorden langs de Maas.
Mooi bankje staat er op een plek waar niet veel publiek komt.
Volgende:
brug 7 (Large).jpg
Zuid-Willemsvaart? In Beek en Donk vond ik precies zo'n zelfde model brug, maar de omgeving klopt niet, te druk bebouwd. En dan kwam ik dit bericht tegen: https://www.landvandepeel.nl/nl/locatie ... 55/bruggen
Maar bij de genoemde sluis 7 staat volgens de datum juli 2021 van Streetview nog steeds een oude brug. In een flinke straal rondom Helmond ook langs verschillende kanalen gezocht, maar nog niet gevonden. Richting Weert of Nederweert ook niet. Ik ga nu naar bed....
Zuid-Willemsvaart klopt.
Inderdaad bij Sluis 13.
De beurt is aan Martin.
Ik vond namelijk een Wiki-lijst met alle bruggen over de Zuid-Willemsvaart. De vaste liggerbruggen, hefbruggen en zo heb ik geschrapt, zodat alleen de ophaalbruggen over bleven en dat was voor het erg lange kanaal niet bepaald veel.
Hier een nieuw raad plaatje, dat ik vanmiddag nog heb genomen. Heerlijk zonnig weer en het was 24 graden. Veel festiviteiten vanwege de Zweden's nationale feestdag, jaarlijks op 6 juni.
Vilken kyrka är detta?

Vilken kyrka.jpg
Ziet er allemaal gezellig druk en feestelijk uit daar in Zweden. :wink:
Poppink schreef:
di 07 jun, 2022 00:05
Ziet er allemaal gezellig druk en feestelijk uit daar in Zweden. :wink:
Niet op deze raasdselfoto, maar wel op een groot plein achter mij. Diverse straten waren afgesloten, vandaar het hekje voor mijn fiets.
Het was me ook al een raadsel waar je die festiviteiten vandaan haalde.
Filipstad denk ik.
Renel, du har rätt!
Inderdaad de kyrka van Filipstad, 42 km van ons Zweedse huis vandaan.
Het koor van die kerk grenst aan een meer, waar twee merkwaardige kanonnen aan de overkant mijn aandacht hebben getrokken. Ik erheen gefietst en daar stond een informatiepaneel. Die kanonnen zijn afkomstig van het revolutionaire oorlogsschip USS "Monitor", welke dienst deed tijdens de Amerikaanse burgeroorlog (1861-'65). Het dek stak nauwelijks boven het water uit, bijna een duikboot. Hij had een draaibare geschutskoepel, voor die tijd heel bijzonder. Google dit schip maar. Had ik thuis wel eerder gezien op National Geographic of Discovery. Zo heb ik daar een stukje Amerikaanse historie aangeraakt. De kanonnen zijn in 1861 in New York gegoten voor de "Monitor", een ontwerp van de Zweedse ingenieur John Ericsson, hier in Filipstad begraven. Naar hem is de gatan (straat) genoemd, die voor de kerk langs loopt op jouw Streetview-oplossing.
DSC02524.jpg
De volgende is voor jou.
Er zijn niet zo veel kerken met stoplichten voor de deur en binnen fietsafstand van Karlstad dus deze was zo gepiept.

Nieuwe ronde:
bro.jpg
renel schreef:
wo 08 jun, 2022 17:35
Er zijn niet zo veel kerken met stoplichten voor de deur en binnen fietsafstand van Karlstad dus deze was zo gepiept.
Het is een voetgangersoversteekplaats speciaal voor kerkgangers. Zelfs zonder die stoplichten ben je in Zweden verplicht te stoppen als je iemand ziet staan die wilt oversteken. Zebrapad of niet.
Men kan ook makkelijk naar "kyrkor i Värmland" googlen....
renel schreef:
wo 08 jun, 2022 17:35
Er zijn niet zo veel kerken met stoplichten voor de deur en binnen fietsafstand van Karlstad dus deze was zo gepiept.

Nieuwe ronde:bro.jpg
Is dat bij Düsseldorf?
Het land is al goed, Düsseldorf is fout.
Dat is prima geraden, 4.6 uit 5 sterren met meer dan 400 reviews: wat een brug! De beurt gaat naar willem.m.
Voila: weer een spitse kerktoren:

weereenkerk.jpeg
(Deze kerk scoort ⭐⭐⭐⭐⭐ (2) op Google)