Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1199 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33969 berichten
Je had daar beter over het oude trekschuitpad langs het kanaal gefietst (beton en of asfalt tegenwoordig), op de weg erlangs wordt vaak harder gereden dan toegestaan.

Hier een nieuwe opgave uit de voor mij nog analoge tijd.
Wat zien we en waar.
30_28 - Copy.JPG
Is dat niet amphitheater van Pula (Kroatië)? :D
Mladen dat is het wel. dus de beurt aan jou.
_Peter_ schreef:
ma 30 mei, 2022 00:10
Je had daar beter over het oude trekschuitpad langs het kanaal gefietst (beton en of asfalt tegenwoordig), op de weg erlangs wordt vaak harder gereden dan toegestaan.
Tja, ik had ook geen kaart bij me en een smartphone helemaal nog niet want het was begin september 2010 toen ik daar fietste. Overigens was het erg rustig op die dag.
Hier is de volgende :D ....
bba.jpg
Gezien je eerdere raadplaten in deze omgeving is de oplossing eenvoudig:
https://maps.app.goo.gl/XBiMC3utzmx7fJG98
willem.m schreef:
ma 30 mei, 2022 19:44
Gezien je eerdere raadplaten in deze omgeving is de oplossing eenvoudig:
Oeps :oops: , tijd om ergens anders te gaan fietsen. :wink:

Goed geraden Willem. :D
Nieuwe opgave:

spoor.jpg
Waar de Rue Pinaye over het spoor gaat, een kilometer ten O van het centrum van Gemmenich?
Klopt! Ik dacht: laat ik de beurt aan Leon geven: dan houden we de raadplaatjes tenminste beneden de Grote Rivieren.
Ik zal alvast een tip geven: ook de volgende is van beneden de grote rivieren.
Afbeelding
In het Land van Herve?
Nee. "Gewoon" in Nederland.
Het staat zo'n beetje in het Lunteren van Zuid-Limburg.
Ik probeer me aan Ongeschreven Regel 48 lid 2 te houden die voorschrijft dat het ongepast is om de beurt direct terug te willen krijgen.
Nog een tip dan maar. Als je op de toren van Radio Kootwijk staat dan kun je het prieeltje in theorie zien, afgezien van de kromming van de aarde en wat koeltorens en misschien een heuvel, zonder dat je blik over Belgisch of Duits grondgebied hoeft te gaan.
Ik heb de foto uitvergroot. Midden achter staat een carre-boerderij met een hoog woonhuis met grijze dak. Ik heb de Zuid-Limburgse carre-boerderijen op Google afbeeldingen gezocht, maar niks aangetroffen. Links zie ik tussen de linker paal en de rand van de foto een met leien beklede torenspits, smal taps, daarboven rechtdoor en met een kap afgedekt. Idem dito gezocht op kerktorens, kastelen of kloosters van Zuid-Limburg, maar noppes, niets, nada.
Dan maar op het dak van mijn Zweedse huis geweest om de schoorsteen te bepleisteren....

Leon: de koeltorens van Maasbracht? Geen idee hoe ik op Google Maps een lijn vanuit Radio Kootwijk kan trekken.
De boerderij is een rechthoek en het woonhuis staat los. Het staat zo verborgen dat ik het nog niet eerder heb gezien. Je kunt hem vanaf de weg niet zien. Ik moet er eens een fietstocht aan wijden.
Die toren ziet er op de foto denk ik anders uit dan in het echt.
Ik zal zo direct (na Sittard) even vanuit de trein kijken of ik het prieeltje kan zien.

dd75ab561723115cc61526b35295f2b5.jpg