Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1180 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33956 berichten
Persoonlijk vind ik de Liemers geen Achterhoek.

Maar je zoekt het veel te ver van mijn huis joh.
Kasteel Hernen? Maar ik vind de bomen rondom het kasteel erg gesloten....
willem.m schreef:
di 19 apr, 2022 13:15
Persoonlijk vind ik de Liemers geen Achterhoek.
Zo is het maar net!
Martin E. van Doornik schreef:
di 19 apr, 2022 14:58
Kasteel Hernen? Maar ik vind de bomen rondom het kasteel erg gesloten....
Zegt me niks. Heb je een locatie?
Eindelijk gevonden! Slot van Well. Maar het land van de voorgrond ligt onder water.... na het noodweer dat Limburg in juli 2021 heeft getroffen?
https://www.google.nl/maps/@51.7458822, ... 384!8i8192
Opmerking: er is nog een Well in Limburg. Deze in Gelderland dus.
Klopt! Het is een van de mooiere plekken hier in de omgeving, op slechts vijf kilometer afstand van Den Bosch, zoals de kraai vliegt. Daarom ging ik ervan uit dat de locatie snel geraden zou worden.

De beurt gaat naar Groningen!
Nog afgelopen donderdag vanuit mijn fiets gefotografeerd, maar waar? Tip: naar het noorden gezien.

DSC01361-bew.jpg
Links kerk Schouwerzijl, in de verte Groot Maarslag.
Dat is snel, RIH! Ik fietste over de vrij lage dijk tussen Schaphalsterzijl en Schouwerzijl. Ken je deze omgeving dan? Het Reitdiepgebied is fraai.
De kunstschilder op de voorgrond is Gosse Koopmans, achter mij stond zijn bestelwagen, met zijn naam erop. https://www.galeriekoopmans.nl/

De volgende is voor jou.
RIH schreef:
wo 20 apr, 2022 00:02
Links kerk Schouwerzijl, in de verte Groot Maarslag.
Wat een mooi land!
Capture.JPG
Pokdalig van de wierden.
De terp van Ezinge is als een taartpunt die resteert na een feest.
De terpen van o.a. Baflo, Warffum en Niehove zijn een feest om te bezoeken.
Als je je verdiept in de geschiedenis van het Reitdiepdal, zie je in het landschap nog contouren waar de rivier vroeger anders heeft gelopen. Zoiets als de 'vergeten' meanders van de Maas.
Hier vanaf de Garnwerderweg even ten zuidwesten van Winsum gezien, richting Wetsinge. De middelste strook land tussen de twee sloten ligt lager dan de rest. Nóg mooier te zien op Google satelliet, helemaal ongeveer tot bij de witte spoorbrug over het Van Starkenborgkanaal.

DSC01365-bew.jpg
Ik herkende de voorheen gereformeerde kerk van Schouwerzijl, waar ik in de zeventiger jaren dominee Zelle nog heb horen preken.
In de vakanties logeerde ik bij mijn achterneef op 't Wildeveld, iets rechts van de foto.

Martin mag van mij weer een plaatje posten, ik vind het leuk er eens 1 te herkennen maar dat was het.
RIH schreef:
wo 20 apr, 2022 18:37
Ik herkende de voorheen gereformeerde kerk van Schouwerzijl, waar ik in de zeventiger jaren dominee Zelle nog heb horen preken.
In de vakanties logeerde ik bij mijn achterneef op 't Wildeveld, iets rechts van de foto.

Martin mag van mij weer een plaatje posten, ik vind het leuk er eens 1 te herkennen maar dat was het.
Dominee Zelle, interessant.
Beste RIH, kan je niet zelf een foto plaatsen? :roll:
Want dat is eigenlijk de taak van een deelnemer, die de raadselfoto goed heeft opgelost.

Midden in het dorp Schouwerzijl staat een kerk en aan de rand van dat dorp staat een soort barak met een kerktoren erop. Twee kerken in een piepklein dorpje?
https://www.google.nl/maps/@53.3322744, ... 384!8i8192
RIH is af, plaatje raden is plaatje posten.
ach, niet zo streng. Mijn eerste raadplaatje heb ik ook zo gedaan.
Hoe dan ook heeft Martin de beurt terug gekregen.
Dan ga ik uitzoeken welke. Maar nu nog geen tijd, even geduld.
Zojuist fietstocht ondernomen, ten behoeve van een nieuw voorraadje raad plaatjes. Lekker zonnig weer. Merkwaardig niet één fietser met helm tegengekomen, afgezien van locals die plaatselijk aan het fietsen waren. Nu in de trein terug naar huis. Dus tot zo!
Nu net thuis en hier is-ie dan:
Hoogholtje.jpg