Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1152 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
Het ziet er Nederlands uit maar ik kan langs onze kust geen plekje vinden waarin het plaatje past. Beter zoeken of de blik wat verruimen?
Deze foto heeft weinig pixels.

Ik heb een tijdje geleden al eens een soortgelijk plaatje geraden door de kust af te struinen. Ik sla deze keer dus graag over.
Het is in Nederland.
Zit momenteel in de trein (fiets mee), beeld is op m'n smartphone niet erg duidelijk, zal thuis op m'n computer nader bekijken.
Van de afdeling beter zoeken:
https://goo.gl/maps/FeJhZaHsRhFQb6nv5

Ik zocht naar een echte pier de zee in, maar dat leverde dus niets op.
Helemaal goed. Mooi punt.
Volgende opgave:
Knipsel.JPG
Drenthe?
Volgens mij zit je op 50 meter na goed Martin.
Door je tip dacht ik gelijk: Oude Willem!
Dat landschap!
.
Capture.JPG
Het fietspad komt bij de bosrand over de grens tussen Drenthe en Friesland.
Ik fiets er Alteveer over als ik Alteveer-Alteveer-Alteveer fiets.
Poppink schreef:
wo 09 mar, 2022 23:26
Volgens mij zit je op 50 meter na goed Martin.
Door je tip dacht ik gelijk: Oude Willem!
Dat landschap!
.
Capture.JPG
Het fietspad komt bij de bosrand over de grens tussen Drenthe en Friesland.
Ik fiets er Alteveer over als ik Alteveer-Alteveer-Alteveer fiets.
Helemaal goed. Ik maar denken dat deze wat lastig te vinden zou zijn...

De beurt is aan Poppink.
Wat gek eigenlijk dat je een plek herkent ook al ben je er maar 1 keer geweest.
Die vlakte, die bomenrij en zelfs die nattigheid komen overeen met hoe ik toen door de motregen fietste.
Ik kwam uit het bos waar ook al hele stukken fietspad ondergelopen waren.
Het stukje pad op de foto was niet ondergelopen.
.
DSC_6453.jpg
Het doel is duidelijk, maar waar is deze foto genomen?
LF 3 Hanzeroute? Op het bord rechts iets van een vestingstadje. Deventer of Zutphen?
Gekeken op de knooppuntenkaart: het straatnaambord zou de Dortherweg kunnen zijn in de buurt van Epse, maar die stenen muur linksvoor (een bruggetje?) is op satelliet niet te vinden. Zucht....
De plattegrond komt nergens mee overeen, het blauwe bord kan ik niet lezen en het net-niet-mtb symbool onder op de lantaarnpaal moet ook wat anders zijn. Toch komt het ergens bekend voor. Grrr.
Ik lees Terreplein?

Edit: kan kloppen maar helpt niet veel. Een terreplein is een "Plein of ruimte binnen een bastion of klein zelfstandig vestingwerk."
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... gbouwkunde
Soms valt een dubbeltje precies de goede kant op.
Ik heb zojuist de streetview van het zoekplaatje opgezocht en - o toeval - die lijkt voor geen meter op de foto.
Jullie zullen het voorlopig moeten doen met het bord op de lantaarnpaal en het patroon op het bordje rechts dat op iedere kaart duidelijk herkenbaar is.
Het komt mij bekend voor,en als de plattegrond niet lijkt op de werkelijke situatie dan doe ik een gok: Fort Prins Frederik in Ooltgensplaat.
Martin E. van Doornik schreef:
do 10 mar, 2022 00:37
LF 3 Hanzeroute? Op het bord rechts iets van een vestingstadje. Deventer of Zutphen?
......maar die stenen muur linksvoor (een bruggetje?) is op satelliet niet te vinden. Zucht....
Martin je bent molenaar, je gedachten malen in de juiste richting.
Ik volg de route op dit kaartje https://www.nederlandfietsland.nl/fiets ... anzeroute/#
En ik kan geen straatnaam vinden beginnend met een D in de buurt van molens die zicht daar vlakbij bevinden. Het landschap doet wel Oost-Nederlands aan.
Bolwerksmolen Deventer schrap ik
Passiebloem Zwolle schrap ik
De Leeuw Bathmen schrap ik
Molen Bronkhorst schrap ik
De Hoop Giesbeek schrap ik
Nooit Gedacht Warnsveld schrap ik
De Hoop Rha schrap ik
Bökkers Mölle Olst schrap ik
Wijhese Molen Wijhe schrap ik
d'Olde Zwarver Kampen schrap ik
Martin E. van Doornik schreef:
do 10 mar, 2022 12:15

En ik kan geen straatnaam vinden beginnend met een D [...]
Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan een straatnaam op dat bordje.
Zoals een eendenkooi, of een bijentuin zoals in Doesburg?
https://www.google.com/maps/@52.0172878 ... 312!8i6656
(Met Waymarkedtrails een gpx gedownload van de Hanzeroute, in Brouter geopend en dan alle haakse bochten naar links vanaf het zuiden nalopen.)