Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1120 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33852 berichten
Ben er in de loop der jaren vaker langsgefietst, maar het hekje met die tekst zat niet in mijn geheugen.

Nieuwe opgave.
CCE4373C-9169-479D-8DA3-5341A64D695E.jpeg
Hij blijft voor jou willem.m maar hier is het plaatje dat je er ongeveer naast kan leggen.
https://www.google.com/maps/@51.8577886 ... 56!5m1!1e1
Die is inderdaad wel een stuk preciezer. JanH kennende, zal hij jouw antwoord goedkeuren. Kan ik gaan 💤😔
Nou willem.m dan ken je me niet goed genoeg. Zie deze post viewtopic.php?f=23&t=7669&p=411444&hili ... jl#p411444
Jij bent. :)

Wel snel opgelost trouwens, dacht dat ik een moeilijk had, herkende je het?
Hij heeft elk geval wel even lekker kunnen uitslapen nu.
JanH schreef: ↑
za 29 jan, 2022 08:50
... Wel snel opgelost trouwens, dacht dat ik een moeilijk had, herkende je het?
Nee. Ik ging zoeken langs de grens omdat je vaak foto's van die grensroute plaatst. Ik begon in Midden-Limburg, maar aan de Maas zijn nauwelijks van zulke havens. Vrij snel kwam ik toen bij Tolkamer en zag ik de hijskranen. Kortom, de opgave was makkelijk.

Ik onderbreek mijn winterslaap voor het plaatsen van een nieuwe raadplaat. En om het wat makkelijker te maken, geef ik alvast een aanwijzing: het midden van de foto wijst in de richting van de vorige raadplaatlocatie (die van JanH).

Knipsel.JPG
Die kerk ben ik ook eerder tegengekomen, maar weer opnieuw zoeken waar....
Oh ja, daar heb ik zelf nog in oktober 2017 langs gefietst! https://www.google.nl/maps/@51.8409246, ... 312!8i6656
DSCF0759.jpg
Het huis rechts op mijn foto is hetzelfde als links op jouw raad plaatje.
Op de achtergrond de Waalbrug van Nijmegen.
Mooi dat je de plek herkende, Martin. Ik dacht: laat ik een raadplaatje in de buurt van de vorige doen. Het is een mooie en gevarieerde omgeving. Jij bent!
Het is daar een schattig kerkje om te zien. Mooi landelijk en heerlijke omgeving voor fietstochten.
DSCF0757.jpg
Ik ga een nieuwe foto uitzoeken, maar heb nu nog wat anders te doen.
Nogmaals uit de ouwe doos, ik heb vroeger zelfs ook in de winter fietstochten gemaakt!
Die kerktoren komt ook in een bepaalde speelfilm voor. Daarin daverden tropische dieren door de straten.

Naamloos-1.jpg
Het rode gebouw is ondertussen aardig vergroend:
https://www.google.nl/maps/@42.9333326, ... 6656?hl=nl

De hint over die film was uitermate behulpzaam. Heb deze meerdere keren met de kinderen gezien.
zonde van zo’n mooi gebouw. Wat een barbaren om dat spul te laten woekeren over je gebouw heen. Dat komt helaas nooit meer goed h:
JandeFietser schreef: ↑
za 29 jan, 2022 18:08
... Wat een barbaren om dat spul te laten woekeren over je gebouw heen. ...
Glas halfvol: met groene gevels een gebouw passief koelen 💡
JanH schreef: ↑
za 29 jan, 2022 16:20
Het rode gebouw is ondertussen aardig vergroend:
https://www.google.nl/maps/@42.9333326, ... 6656?hl=nl
Ha wat vet!

mooi boompje d'r naast en hij is af :D
JanH, toch ook weer knap gedaan! Het charmante stadje Keene in New Hampshire. Gefotografeerd in januari 1974, het was met mijn bijna 23 jaar al mijn vijfde fietstocht in Amerika.... Het rode gebouw is een grote drukkerij van diverse wenskaarten, zoiets als Hallmark. Ik heb daar een bezoek gebracht en ik werd er rondgeleid. Het is omdat ik nu 40 jaar in drukkerijen heb gewerkt. Eerst als letterzetter (met loden letters), later ook degeldrukker, vlakdrukmonteur, en zo meer. Gewoon uit interesse hoe het daar in Amerikaanse drukkerijen aan toe ging.
De film heet Jumanji.

De volgende is voor jou.
De Engelstalige Wikipedia van Jumanji noemde enkele plaatsen waar de film is opgenomen.

Nieuwe opgave:
3D0C887A-846D-4517-A8DE-AFC1823D54F2.jpeg
Nou Jurr, kom maar door.
Pfew, mooi rijtje Morgans!

Maar waar ze staan, geen idee ;)
Nou zijn we mooi klaar mee.

iemand een idee van die brug daar links dan? vergeet de Morgans, op morganclub.nl heb ik ook niet gelijk wat terug kunnen vinden.